ایرماتوف خوش یمن قاضی جدال ایران و عراق

دوئل شاگردان کی روش و کاتانچ برای سرگروهی/ ایران از تیم 5 ستاره انتقام می گیرد؟

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله ی گروهی جام ملت ها، می تواند با شکست تیم ملی عراق هم انتقام حذف دوره قبلی را از این تیم بگیرد و هم به عنوان سرگروه، کار خود را تا نیمه نهایی جام هفدهم آسان تر کند.
چهارشنبه، 26 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
دوئل شاگردان کی روش و کاتانچ برای سرگروهی/ ایران از تیم 5 ستاره انتقام می گیرد؟
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله ی گروهی جام ملت ها، می تواند با شکست تیم ملی عراق هم انتقام حذف دوره قبلی را از این تیم بگیرد و هم به عنوان سرگروه، کار خود را تا نیمه نهایی جام هفدهم آسان تر کند.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون،  شاگردان کارلوس کی روش امروز ساعت 19:30 در ورزشگاه آل مکتوم دبی، در سومین دیدار مرحله ی گروهی جام ملت های آسیا به مصاف تیم ملی عراق که هدایت آن را کاتانچ برعهده دارد، می روند.
دو تیم در حالی در سومین گام جام هفدهم مقابل هم صف آرایی می کنند که در 2 بازی قبلی با شکست یمن و ویتنام 6 امتیازی هستند. عراق تنها در صورت غلبه بر ایران می تواند به عنوان سرگروه راهی مرحله ی حذفی شود اما یوزهای ایرانی با یک تساوی هم می توانند به عنوان تیم اول گروه چهارم به دور بعد بروند.
 
عیار تیم کی روش مقابل عراق مشخص می شود
پیروزی پرگل یمن و برد دو بر صفر مقابل ویتنام هم باعث نشده که کارشناسان فوتبال ایران به تیم کی روش ایمان بیاورند. اکثر کارشناسان فوتبال معتقدند که واقعیت تیم ملی ایران هنوز مشخص نشده و تیم های سطح پائینی مثل یمن و ویتنام نمی توانند معیار خوبی برای سنجش قدرت ایران باشند. از اینرو اعتقاد دارند، یوزهای ایران مقابل تیم جوان و باانگیزه عراق محک جدی خواهند خورد و عیار واقعی تیم در بازی آخر مرحله ی گروهی مشخص خواهد شد. البته این دوره تیم عراق با چهره ای جدید و جوان شده در مسابقات حاضر شده است و عراقی ها خیلی به نتیجه گرفتن شاگردان کاتانچ امید بسته اند.
 
یک تیر و دو نشان یوزهای ایرانی!
در اکثر رویارویی های تیم ملی فوتبال ایران و عراق زیاد گل رد و بدل نشده است و پرگل ترین جدالشان به بازی مرحله ی یک چهارم جام ملت های 2015 برمی گردد. جایی که دو تیم در پایان 120 دقیقه تلاش به تساوی پرگل 3 بر 3 رسیدند و تیم عراق موفق شد در ضربات پنالتی 7 بر 6 از سد ایران بگذرد و راهی نیمه نهایی شود. حاج صفی پنالتی اول و وحید امیری ضربه ی آخر ایران را هدر دادند تا عراق به دور بعد برود. حالا ایران می تواند در مرحله ی گروهی با شکست این حریف با یک تیر دو نشان بزند. هم انتقام دور قبلی جام ملت ها را بگیرد و هم به عنوان سرگروه به مرحله ی بعد برود.  
 
شورش علیه 5 ستاره ها!
تیم ملی فوتبال ایران به اذعان کارشناسان فوتبال، تیمی یکدست و آماده دارد. از وقتی کی روش سکان هدایت تیم ملی را برعهده گرفته است، فوتبال ملی ما از ستاره محوری به تیم محور تغییر وضعیت داده و با هرترکیبی که تیم وارد میدان شود، انتظارات را برآورده می کند. این یکدست بودن فوتبال ملی را مدیون دانش کی روش هستیم و حالا همه انتظار دارند این تیم بتواند بعد از 4 دهه بر بام فوتبال آسیا بایستد. از طرفی عراق که تغییر نسل داده و با تیمی جوان شده اما باانگیزه وارد جام هفدهم شده، در ترکیب خود 5 ستاره ی نام آشنا و خطرناک دارد.
  1. علی عدنان بازیکنی است که در سال 2015 به اودینزه ی ایتالیا پیوسته و امسال به صورت قرضی به دیگر تیم ایتالیایی آتالانتا نقل مکان کرده است.
  2. اسامه رشید که بازیکن دو رگه ی این تیم محسوب می شود در تیم سانتاکلارای پرتغال توپ می زند و نقش اساسی در تیم کاتانچ دارد.
  3. بشار رسن هم که در میانه ی میدان عراق به بازی گرفته می شود، عضو تیم پرسپولیس است و درخشش او در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب قرمزهای ایران باعث شده تا ما شناخت بیشتری نسبت به این مهره ی ارزشمند داشته باشیم.
  4. طارق همام ستاره ی چپ پای عراقی که امسال به لیگ برتر ایران پیوسته و در استقلال توپ می زند. این بازیکن خوش تکنیک در استقلال نقش محوری دارد و این وظیفه را در ترکیب عراق هم به دوش می کشد. طارق در بازی ویتنام نجات بخش تیم کاتانچ بود و موفق شد گل برتری آنها را وارد دروازه حریف کند.
  5.  اما پنجمین ستاره ی تیم ملی عراق، مهند علی است که با 18 سال سن عملکردی فوق العاده با پیراهن ملی داشته است. این بازیکن در عضویت باشگاه الشرطه است که به صورت قرضی در تیم الکهربا توپ می زند. ستاره ی جوان عراقی ها طوری با پیراهن این تیم درخشیده که کارشناسان فوتبال عراق او را جانشین خلف یونس محمود گلزن کهنه کار و کاپیتان تیم ملی این کشور می دانند.
حالا ایران مقابل این تیم 5 ستاره کار مشکلی در پیش دارد و باید دید می تواند با مهار ستاره های حریف، هم انتقام شکست دور قبل را بگیرد و هم به عنوان سرگروه صعود کند؟
دوئل شاگردان کی روش و کاتانچ برای سرگروهی/ ایران از تیم 5 ستاره انتقام می گیرد؟
آماری کوتاه از رویارویی های دو تیم
ایران و عراق تاکنون 27 بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که 16 پیروزی سهم ایران و 5 پیروزی سهم عراق بوده و 6 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که تیم ملی ایران بیش از 3 برابر مقابل حریفش به برتری دست پیدا کرده وامروز هم می‌تواند برد‌های خود را بیشتر کند. ملی پوشان ایران در این رویارویی ها موفق شده اند 38 بار توپ را از خط دروازه عراق عبور دهند و در مقابل 20 بار هم از این تیم گل دریافت کرده اند.

داور مشهور ازبکی قاضی ایران و عراق
روشن ایرماتوف ازبکستانی از سوی کمیته داوران "ای اف سی" قضاوت حساس تیم های ایران و عراق را برعهده خواهد داشت. این داور ازبکی 7 بار برای ملی پوشان ایرانی در بازی های رسمی و دوستانه قضاوت کرده است که سهم ایران 3 پیروزی، 3 مساوی و تنها یک شکست بوده است. نکته ی جالب اینکه "روشن ایرماتوف"، سال 2011 هم دراولین بازی مرحله ی گروهی جام ملت ها، دیدار ایران و عراق را قضاوت کرده بود که شاگردان افشین قطبی توانستند با نتیجه ی 2 بر یک حریف را با گل های غلامرضارضایی و ایمان مبعلی شکست دهند. حالا باید دید این بار هم فوتبال ایران می تواند با قضاوت این داور ازبکی حریف سرسخت خود را شکست دهد یا نه.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.