جدال یوزهای ایرانی و عراق برنده نداشت/سرگروهی بدون انتقام به دست آمد!

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل مقابل عراق در یک بازی حساس توانست به عنوان سرگروه راهی مرحله ی بعد شود و تا نیمه نهایی با خیال آسوده تری با حریفان صف آرایی کند اما موفق به گرفتن انتقام شکست جام ملت های قبلی از حریف نشد.
چهارشنبه، 26 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
جدال یوزهای ایرانی و عراق برنده نداشت/سرگروهی بدون انتقام به دست آمد!
تیم ملی فوتبال ایران با تساوی بدون گل مقابل عراق در یک بازی حساس توانست به عنوان سرگروه راهی مرحله ی بعد شود و تا نیمه نهایی با خیال آسوده تری با حریفان صف آرایی کند اما موفق به گرفتن انتقام شکست جام ملت های قبلی از حریف نشد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، دیدار سوم ایران و عراق در مرحله ی گروهی جام ملت های آسیا در گروه چهارم ساعت 19:30 در ورزشگاه آل مکتوم به قضاوت روشن ایرماتوف ازبکی آغاز شد. کی روش برای دیدار با این حریف سرسخت، 5 تغییر را در ترکیب ایران نسبت به 2 بازی قبلی خود داشت. اشکان دژاگه، مهدی طارمی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی ترابی، رامین رضائیان و احسان حاج صفی که در بازی مقابل ویتنام و یمن در ترکیب اصلی ایران حضور داشتند، روی نیمکت بودند و علیرضاجهانبخش، روزبه چشمی، میلاد محمدی و مجید حسینی وارد ترکیب شدند.
 
ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد محمدی، روزبه چشمی(اشکان دژاگه)، امید ابراهیمی، علیرضا جهانبخش(مهدی طارمی)، وحید امیری، سامان قدوس(مهدی ترابی) و سردار آزمون.

ترکیب عراق:
جلال حسن جاسم، احمد ابراهیم خلف، علی فائز، علاء علی مهاوی، علی عدنان کاظم، امجد عطوان کاظم، صفاء هادی عبدالله، همام طارق فرج، احمد یاسین غنی(بشار رسن)، حسین علی السعیدی(محمد داوود) و مهند علی کاظم(علا عباس)
*نکته ی جالب در مورد ترکیب تیم ملی عراق اینکه کاتانچ برای مستحکم کردن کمربند میانی خود بشار رسن هافبک تکنیکی و هجومی خود را نیمکت نشین کرده و مثل ایران با دو هافبک دفاعی بازی می کند.

اخطار:
سامان قدوس و وحید امیری از ایران، آتاوان، علی عدنان و احمد ابراهیم از عراق

شرح نیمه ی اول:
*تیم ملی ایران در این دیدار با دو هافبک دفاعی بازی را شروع کرد. روزبه چشمی برای اولین بار وارد ترکیب شد و در کنار امید ابراهیمی که امروز در غیاب اشکان دژاگه بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است، در پست هافبک دفاعی قرار گرفت.
علیرضا جهانبخش و میلاد محمدی هم برای اولین بار در جام هفدهم به میدان آمده اند و مجید حسینی بعد از نیمکت نشینی مقابل ویتنام در ترکیب قرار گرفت و کنار کنعانی زادگان مدافعان وسط ایران بودند.
 
*در نیمه ی اول دو تیم بیشتر توپ را در میانه ی میدان رد و بدل کردند و سعی داشتند، با ارسال از کناره ها مهاجمان خود را در موقعیت گل قرار دهند. در دقیقه 11 بازی خطرناک ترین موقعیت نیمه ی اول شکل گرفت. بعد از یک فعل و انفعال در گوشه ی راست محوطه ی جریمه ی عراق، توپ به وحید امیری رسید و این بازیکن با ارسالی دیدنی سردار را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه ی سر چکشی مهاجم ایران با بی دقتی به بیرون رفت تا این موقعیت مناسب گلزنی از دست برود.

*عراقی ها هم در یکی دو صحنه با ارسال از کانال های کناری صاحب موقعیت نصف و نیمه شدند که در یک صحنه ضربه ی سر مهندعلی مهاجم جوان حریف خوشبختانه راهی به دروازه بیرانوند پیدا نکرد و راهی اوت شد.

* در دقیقه ی 27 یک صحنه ی مشکوک در محوطه ی عراق رخ داد اما داور ادامه ی بازی داد. در حالی که امید ابراهیمی در یک جدال در محوطه ی جریمه ی عراق صاحب توپ بود، از سوی مدافع حریف سرنگون شد اما ایرماتوف رای به ادامه ی بازی داد و اعلام پنالتی نکرد. در تصاویر تلویزیونی به نظر می رسید که در یک لحظه کاپیتان ایران در این بازی، توسط مدافع عراقی شارژ شده است.

*در دقیقه 33 آتاوان بازیکن عراق روی وحید امیری مرتکب خطا شد و اولین کارت زرد بازی را از ایرماتوف گرفت. در ادامه نیز سامان قدوس روی بازیکن حریف خطای شدیدی انجام داد که می توانست با کارت قرمز مستقیم داور همراه باشد اما داور او را با کارت زرد جریمه کرد.

*دقیقه 41 علیرضا جهانبخش در محوطه ی جریمه عراق صاحب موقعیت مناسب گلزنی شد. این بازیکن در حالی که هیچ بازیکنی از حریف را اطراف خود نمی دید، به راحتی این فرصت گل را از دست داد. بازیکنان عراق در برگشت یک موقعیت خوب روی دروازه ی ایران خلق کردند که شوت بازیکن حریف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. بازی که در دقایق پایانی سرعت خوبی به خود گرفته بود، با حمله ی ایران ادامه پیدا کرد و در دقیقه 44 شوت پای راست سردار آزمون بعد از برخورد به پای مدافع عراق، به دست او نیز برخورد کرد. در این صحنه ملی پوشان ایران اعتقاد داشتند که داور باید اعلام پنالتی می کرد اما قاضی ازبکی رای به ادامه ی بازی داد.
 جدال یوزهای ایرانی و عراق برنده نداشت/سرگروهی بدون انتقام به دست آمد!
شرح نیمه دوم:
*در شروع نیمه ی دوم کارلوس کی روش تغییری در ترکیب خود ایجاد نکرد اما کاتانچ برای شروع نیمه ی دوم بشار رسن را جایگزین .... کرد تا بتواند به گل برسد.

*بازیکنان ایران در نیمه ی دوم حملات خود را بیشتر کردند و در دقیقه ی 48 بازی، روی پرتاب بلند اوت که توسط وحید امیری انجام شد، مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار داد. در این صحنه بازهم توپ به دست مدافع عراق برخورد کرد و این بارهم اعتراض ملی پوشان ما به جایی نرسید و ایرماتوف ادامه ی بازی داد.

*عراقی ها هم در دقیقه 52 روی یک حرکت رو به جلو روی دروازه ی ایران خطرساز شدند. ارسال هافبک چپ عراق به محوطه ی جریمه ی ما باعث ایجاد موقعیت خطرناک گل شد اما بیرانوند در یک واکنش سریع و به موقع توپ را از جلوی پای مهندعلی مهاجم خطرناک عراقی ها مهار کرد.

*فشار ایران در نیمه دوم از کانال های کناری تیم عراق صورت می گیرد و کی روش روی ارسال ها و اوت های بلند حساب ویژه ای باز کرده است. در اکثر این ارسال ها مدافعان عراقی موفق تر از مهاجمان ما عمل کرده اند و موفق شدند توپ های اول را دفع کنند.

*کی روش برای بیشتر کردن فشار روی خط دفاعی عراق، علیرضا جهانبخش را که روز کم فروغی داشت، در دقیقه 63 بیرون کشید و مهدی طارمی را به میدان فرستاد.

*وحید امیری در دقیقه 68 روی یک توپ بلند با طارق همام به هوا بلند شد و بعد از سربه سر شدن با او، از ایرماتوف کارت زرد دریافت کرد تا دومین اخطاری ایران لقب بگیرد.

*عراقی ها دقیقه 71 تعویض دوم را انجام دادند و علا عباس را جایگزین مهندعلی کردند. کی روش هم دقیقه 74 سامان قدوس را تعویض کرد و به جای او مهدی ترابی را به میدان فرستاد. جنگ هافبک های دو تیم در میانه ی میدان با درگیری های تن به تن ادامه دارد و دو تیم با بازی فیزیکی سعی دارند مانع موقعیت سازی رقیب شوند.

*در دقیقه 78 خطرناکترین موقعیت نیمه ی دوم را عراقی ها روی دروازه ی ایران خلق کردند. در سمت چپ محوطه ی ایران، ارسال خوب طارق همام با ضربه ی سر خوب مهاجم عراق داشت به گوشه ی راست دروازه ی ایران راه پیدا می کرد که بیرانوند با یک واکنش یک دست عالی توپ را به کرنر فرستاد.

*محمد داوود دقیقه 78 برای عراق به جای حسین وارد زمین شد و اشکان دژاگه دقیقه 80 جای روزبه چشمی را در ترکیب ایران گرفت. بلافاصله امید ابراهیمی بازوبند کاپیتانی را به اشکان داد. این تعویض باعث شد تا ایران با کم کردن یک هافبک دفاعی، در پی رسیدن به گل باشد.

*علی عدنان دقیقه 78 و احمد ابراهیم 82 هم از عراق کارت زرد گرفتند. شاگردان کاتانچ و کی روش برای اینکه در دقایق پایانی گل نخورند، با جنگندگی و دوندگی زیاد تلاش کردند تا توپی از خط دروازه ها عبور نکند و بالاخره هم نتیجه ی دوندگی دو تیم گلی در پی نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند. این هفتمین تساوی ایران مقابل عراق بود.

*در دیگر بازی این گروه، ویتنام موفق شد با 2 گل حریف خود یمن را شکست دهد و 3 امتیازی شود.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.