ایرانی ها دلسوز نمی خواهند، جام می خواهند/سکوت کن آقای کی روش!

سرمربی پرتغالی ایران به جای اینکه پاسخگوی مسائل فنی و نتایج تیم ملی باشد و در مورد عملکرد 8 ساله اش بازخواست شود، در مقام مدعی ظاهر می شود و با عوامفریبی و تهییج احساسات، سعی دارد ذهن ها را منحرف کند.
شنبه، 29 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
ایرانی ها دلسوز نمی خواهند، جام می خواهند/سکوت کن آقای کی روش!
سرمربی پرتغالی ایران به جای اینکه پاسخگوی مسائل فنی و نتایج تیم ملی باشد و در مورد عملکرد 8 ساله اش بازخواست شود، در مقام مدعی ظاهر می شود و با عوامفریبی و تهییج احساسات، سعی دارد ذهن ها را منحرف کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، کارلوس کی روش انگار عادت کرده بعد از هر اردو، هر تمرین و هر بازی به یک نفر بتازد. انگار او بعد از هر مصاحبه به یکی بدوبیراه نگوید، روزش، شب نمی شود. انگار ناف این پرتغالی پرخاشگر را با توهین و دعوا و درگیری بریده اند. انگار او هم فهمیده که باید برای فرار از پاسخگویی، داد و هوار بکشد و دِق دلی اش را سر یکی دیگر خالی کند.

* معلوم نیست فدراسیون فوتبال ما به این خارجی پول می دهد که فوتبال ملی را به نتیجه برساند و انتظار مردم را برآورده کند یا اینکه او را استخدام کرده که به ایرانی ها توهین کند و برای زدن منتقدانش، در لباس هواخواه مردم شمشیر از رو ببندد؟ مشخص نیست که چه برسرمسئولان فدراسیون آمده که هر توهین و تحقیری را تحمل می کنند اما حاضر نیستند یک "تو" به کی روش بگویند. 

*کی روش وقتی دید که حرفی برای عملکرد ضعیف تیم ملی مقابل عراق ندارد، دوباره فرار از پاسخگویی به افکار عمومی را در فریب و منحرف کردن آن دید. وقتی دید که انتظار مردم ایران از تیم ملی شان بیشتر از اینهاست و خواهان پاسخگوبودن کی روش هستند، او بهترین حربه را این بار در حمله به شخص اول ورزش کشور دید. او به وزیر ورزش خُرده گرفته که چرا مایل نبوده قرارداد بلندمدت امضاء کند. او برای فرار روبه جلوی خود با قرض گرفتن از مشکلات اقتصادی مردم، موضوع بی ربطی را وسط کشیده و گفته درحالی که مردم نان برای خوردن ندارند، چرا یک تیم خاص(پرسپولیس) با پرواز "فرست کلاس" به ژاپن رفته. آیا اگر پرسپولیس با اتوبوس یا پروازهای عادی به ژاپن می رفت، عراق را می بردیم؟

*آقای کی روش؛ مردم ایران در طول تاریخ نشان دادند که نیاز به دلسوزی ندارند و همیشه باعزت و افتخار زندگی کرده اند. شاید خیلی از مواقع با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند و دارند، اما جلوی هیچ کشور و هیچ شخصی سرخم نکرده و نمی کنند. این مردم رنجور، سختی ها کشیده و ظلم ها دیده اند اما هیچ گاه فقیر نبوده اند و "نیاز نان" باعث نشده که تن به خفت و خواری دهند.

*آقای کی روش؛ اگر واقعا راست می گوئید و می خواهید از حق مردم دفاع کنید، بگوئید در این 8 سال، در مقابل هزینه ی میلیاردی که از جیب همین مردم به شما پرداخت شده و می شود، چه کارنامه ای داشتید؟ چه فوتبال هجومی ای را تیم ملی نمایش داده که مردم لذت ببرند؟ چه جام معتبری را به مردم هدیه دادید که چنین مغرورانه، نگاهتان به فوتبال ما و ایرانی ها از بالاست؟ آقای مربی؛ این مردم نجیب نیاز به دلسوزی ندارند. اینها می خواهند بدانند در این 8 سال، با دریافتی میلیاردی چه به فوتبال ما دادید؟ آیا داده هایتان به این همه توهین و تحقیر و فخرفروشی می ارزد؟
ایرانی ها دلسوز نمی خواهند، جام می خواهند/سکوت کن آقای کی روش!
*آقای کی روش؛ این مردم نه فقیرند و نه جام ندیده. درست که این مردم و این فوتبال 4 دهه است، رنگ جام ندیده اما هیچ جامی ارزش این همه توهین و تحقیر ندارد. این ملت همیشه خواهان احترام بوده و اگر غیر این بود، این همه سختی را به جان نمی خرید. حالا اگر می خواهید دریافتی هنگفتتان حلال شود و مدیون این ملت نباشید، حداقل تمرکزتان را روی کار فنی خود بگذارید و قهرمانی آسیا را بگیر.

**آقای کی روش؛ راستی بد نیست این را هم بدانید که دوستان رسانه ای شما هم از وقتی فهمیدند دیگر کارتان در ایران زیاد طول نمی کشد، این روزها زبان درآورده اند و در مقابل توهین های شما واکنش نشان می دهند. ای کاش همان شبی که در برنامه 90 علی کریمی را "بزدل" خطاب کردید، فردوسی پور و رفقا واکنش نشان می دادند. آن موقع که لیگ و مربیان داخلی را به تمسخر می گرفتید، ترمزتان را می کشیدند. آن موقع که به رئیس فدراسیون فوتبال می تاختید و دبیرکل عوض می کردید، جلویتان قد علم می کردند و اجازه نمی دادند پای خود را از گلیم خود درازتر کنید. آن موقع که زور فدراسیون نشینها به شما نرسید، باید وزیر ورزش دخالت می کرد و شما را سرجایتان می نشاند. شاید اگر آن روز وزیر ورزش، بدون در نظر گرفتن مصلحت اندیشیِ بی مورد، وارد گود می شد، امروز خودش مورد خطاب کی روش قرار نمی گرفت و از سوی یک مربی خارجی مؤاخذه نمی شد. پس آقای کی روش؛ روی کار خود تمرکز کنید و به جای تجویز نسخه برای "نان مردم"، سکوت کنید و به تعهدتان عمل کنید.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.