دموکرات‌ها طرح جدید ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت را «عبث و نشدنی» اعلام کردند

برای نخستین بار از زمانی که طولانی ترین تعطیلی دولت از تاریخ 29 روز قبل آغاز شد، ترامپ در حالی سخن‌های قبلی خود را تکرار می‌کرد، پیشنهاد جدیدی به دموکرات‌ها ارائه کرد. با این حلا، دموکرات‌ها این طرح را «طرحی عبث و بیهوده» نامیدند.
يکشنبه، 30 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
دموکرات‌ها طرح جدید ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت را «عبث و نشدنی» اعلام کردند
برای نخستین بار از زمانی که طولانی‌ترین تعطیلی دولت از تاریخ 29 روز قبل آغاز شده است، ترامپ پیشنهاد جدیدی به دموکرات‌ها ارائه کرد. با این حال، دموکرات‌ها این طرح را «طرحی عبث و بیهوده» نامیدند. از نظر دموکرات‌ها این طرح همان سخنان تکراری ترامپ است و چیز جدیدی ندارد.

به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ این پیشنهاد جدید رییس‌جمهور شامل همان 5.7 میلیارد دلار بودجه ساخت دیوار مرزی، یک برنامه حمایتی سه ساله برای انجام طرح محافظت از مهاجرانی که در کودکی در آمریکا به دنیا آمده‌اند موسوم به به داکا و یک طرح حفاظتی سه ساله برای مهاجرانی که هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برند موسوم به TPS است. این برنامه مهاجرتی مسیر شهروندی برای مهاجران فراهم نخواهد کرد و موقت خواهد بود؛ عاملی مهمی که دموکرات‌ها با آن مخالفت کردند.

طرح داکا برنامه‌ای است که در دوران اوباما به تصویب رسید، ولی دونالد ترامپ در سال 2017 تلاش کرد تا این طرح را از بین ببرد. این طرح از کودکانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، حمایت می‌کند. تصمیم ترامپ برای پایان دادن به این برنامه در دادگاه پیگیری شد و در نوامبر سال گذشته عقیم ماند. TPS نیز برنامه‌ای است که از مهاجرانی که به دلیل بلایای طبیعی یا جنگ به آمریکا فرار کرده‌اند حمایت می‌کند. ترامپ نسبت به این برنامه نیز موضع گرفت ولی باز هم دادگاه‌ها با این تصمیم ترامپ مخالفت کردند.

با این اوصاف تعطیلی دولت آمریکا همچنان ادامه خواهد داشت زیرا دموکرات با این طرح ترامپ مخالفت کرده‌اند. نانسی پولسی، سخنگوی کنگره آمریکا در بیانیه ‌ای این طرح ترامپ را «طرحی بیهوده و نشدنی» اعلام کرد. او افزود: «این برنامه راه‌حل دائمی برای مهاجران و Dreamers (کسانی که در کودکی به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده و به دستور ترامپ باید از این کشور بروند) نیست.»

نیوزیک نوشته است با توجه به اطلاعات به دست آمده این طرح نه در سنا و نه در کنگره به تصویب نخواهد رسید.




 

مطالب مرتبط
روایتی از تنش لفظی میان دیپلمات های اروپایی و ایران در وزارت خارجه
بررسی مجدد «لایحه پالرمو» در جلسه مجمع تشخیص؛ اعضا به نتیجه نرسیدند!
سردار اشتری: معاندان انقلاب به دنبال برهم زدن وحدت در آستانه ۲۲ بهمن هستند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما