بیرانوند پنالتی گرفت، ایران صعود کرد/شاگردان کی روش به چین رسیدند

علیرضا بیرانوند در دقیقه ی اول بازی، با مهار پنالتی کاپیتان عمان، تیم ملی را در بازی نگه داشت تا در ادامه شاگردان کی روش بتوانند با شکست حریف طلسم شکنی کرده و در مرحله ی یک چهارم حریف چین شوند.
يکشنبه، 30 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بیرانوند پنالتی گرفت، ایران صعود کرد/شاگردان کی روش به چین رسیدند
علیرضا بیرانوند در دقیقه ی اول بازی، با مهار پنالتی کاپیتان عمان، تیم ملی را در بازی نگه داشت تا در ادامه شاگردان کی روش بتوانند با شکست حریف طلسم شکنی کرده و در مرحله ی یک چهارم حریف چین شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله ی یک هشتم و دور حذفی جام هفدهم، ساعت 20:30 در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی با قضاوت سزار آرتور راموس مکزیکی مقابل عمان قرار گرفت. این دیدار در پایان با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان کی روش به پایان رسید.
علیرضا بیرانوند در دقیقه ی اول بازی، ضربه ی پنالتی کاپیتان عمان را مهار کرد و ایران را در مسابقه نگه داشت. گلر پرسپولیس در طول بازی، با واکنش های خوب خود مانع گلزنی مهاجمان عمان شد و با ثبت چهارمین کلین شیت، نقش مهمی در صعود ایران به مرحله ی یک چهارم داشت.

ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، سیدمجید حسینی، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(کاپیتان-سامان قدوس)، وحید امیری، علیرضا جهانبخش(روزبه چشمی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(مسعود شجاعی)

ترکیب عمان:
فائز الرشیدی، علی البوسیدی، خالد البریکی، سعد سهیل، محمد المسلمی، أحمد مبارک کانو(کاپیتان-محسن الخلدی)، حارب السعدی، صلاح الیحیائی(خالد الحجری)، جمیل الیحمدی، رائد صلاح و محسن القصانی(محمد القصانی)
اخطارها:
ایران: سید مجید حسینی(2)، وحید امیری(65)
عمان: محمد المسلمی(60)
شرح لحظات حساس نیمه ی اول:
* ایران با پیراهن سفید و حریف یکدست قرمزپوش سعی داشتند در همان ابتدای بازی نبض کار را در دست بگیرند. ملی پوشان ایران به دنبال شکستن طلسم عبور از این مرحله هستند و عمانی ها هم که حالا شانس حضور در این مرحله را یافته اند، نمی خواهند به راحتی شانس صعود را از دست بدهند.
*در دقیقه یک اول بازی تیم عمان، اولین موقعیت خطرناک بازی را روی دروازه ی ایران ایجاد کرد. پاس بلند و در عمق پشت مدافعان ایران، به مهاجم حریف رسید و در حالی که مجید حسینی جا مانده بود، روی بازیکن عمان مرتکب پنالتی شد. در این صحنه مدافع وسط ایران اولین کارت زرد بازی را از داور مکزیکی گرفت.
*احمد مبارک معروف به احمد کانو کاپیتان عمان، پشت ضربه ی پنالتی قرار گرفت اما علیرضا بیرانوند با واکنشی عالی ضربه ی حریف را با کف دست راست، به کرنر فرستاد و مانع فروپاشی دروازه ایران شد.
*شاگردان کی روش بعد از اینکه علیرضا بیرانوند مانع گلزنی بازیکن عمان شد، حملات خود را از سمت چپ و راست روی دروازه حریف تدارک دیدند و سعی داشتند با ارسال های بلند، مهاجمان ایران را در موقعیت گلزنی قرار دهند.
*حملات عمان برای رسیدن به دروازه ی ایران کم انجام می شود اما آنها باهر حرکتی خطرناک ظاهر می شوند و سعی دارند با ارسال توپ به پشت مدافعان ایران، به گل برسند.
*دقیقه ی 18 مدافع چپ عمان، روی علیرضا جهانبخش مرتکب خطا شد و این ضربه آزاد را اشکان دژاگه روی دروازه ارسال کرد که ضربه ی خطرناک جهانبخش با برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت.
*حرکت و نفوذ بازیکنان ایران به سمت دروازه عمان تا پشت محوطه به خوبی انجام می گیرد اما پاس های آخری که باید مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهد، به خوبی ارسال نمی شود. عمانی ها هم با دوندگی و پرس سعی دارند، اجازه ی بازیسازی به هافبک های ایران را ندهند. جنگ هافبک های دو تیم در میانه ی میدان با برتری ملی پوشان کشورمان ادامه دارد اما موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد نشده است.
 
شرح گل های ایران:
*پرس مهاجمان ایران در یک سوم خط دفاعی عمان، مانع بازیسازی مدافعان حریف شد و بالاخره دقیقه ی 32 روی اشتباه مدافع عمان، علیرضا جهانبخش به خوبی توپ را از جلوی پای دفاع وسط حریف ربود و دروازه ی فائز الرشیدی را گشود تا یوزهای ایرانی یک بر صفر پیش بیافتند.
* بعد از اینکه ایران یک بر صفر از حریف پیش افتاد، فشار اولیه از روی بازیکنان ما برداشته شد و تیم روان تر در زمین بازی می کند. ملی پوشان ما با حملات پی در پی دنبال رسیدن به گل دوم هستند و عمانی ها سعی دارند با فشار روی بازیکن صاحب توپ، مانع موقعیت سازی شوند.
* فشار ایران دقیقه ی 38 بازی نتیجه داد و مهدی طارمی در حالی که در محوطه ی جریمه صاحب توپ بود، با خطای مدافع عمان رائد صلاح سرنگون شد و داور مکزیکی اعلام پنالتی کرد.
*اشکان دژاگه پشت ضربه ی پنالتی ایستاد و با ضربه ای قاطعانه، دروازه فائزالرشیدی را برای دومین بار گشود.
*دقیقه ی44 بازی، شوت سنگین هافبک عمان را علیرضا بیرانوند با کف دست راست به کرنر فرستاد تا اختلاف 2 گل باقی بماند.
 بیرانوند پنالتی گرفت، ایران صعود کرد/شاگردان کی روش به چین رسیدند
شرح نیمه ی دوم:
*پیم فربیک هلندی در آغاز نیمه ی دوم یک تعویض در ترکیب تیم خود انجام داد و خالد الحجری را به جای صلاح الیحیائی وارد زمین کرد.
*در حالیکه انتظار می رفت در نیمه ی دوم عمانی ها برای جبران نتیجه ی نیمه اول، هجومی ظاهر شوند و روی دروازه ی ایران فشار را بیشتر کنند، اما این ملی پوشان ایرانی بودند که بازهم برای زدن گل سوم بی تابی می کردند. بازیکنان ایران در نیمه ی دوم از سمت راست خودی و چپ حریف، روی دروازه ی عمان فشار می آورند.
* دقیقه ی 52 روی یک پرتاب اوت بلند که از سوی وحید امیری انجام شد، توپ در موقعیتی مناسب به سردار آزمون رسید اما این بازیکن به راحتی موقعیت گل را از دست داد.
*دقیقه ی 58 بازی، پاس بلند و زیبای اشکان دژاگه پشت مدافعان عمان، به مهدی طارمی رسید و این بازیکن بعد از استپ سینه ی مناسب، ضربه ی خوبی روانه ی دورازه حریف کرد که فائزالرشیدی با عکس العملی مناسب توپ را به کرنر فرستاد.
*دقیقه ی 63 بازیکن عمان از سمت راست یک سوم دفاعی ایران، توپ را روی دروازه فرستاد که ضربه ی سر مهاجم حریف با اختلاف کمی از کنار دروازه ی بیرانوند به بیرون رفت.
*دقیقه ی 69، کارلوس کی روش اولین تغییر را در ترکیب ایران به وجود آورد. روزبه چشمی به جای علیرضا جهانبخش زننده ی گل اول ایران وارد زمین شد. با این تغییر ایران، در ادامه با 2 هافبک دفاعی بازی خواهد کرد تا راه نفوذ عمانی ها به سمت دروازه ی بیرانوند بسته تر از قبل شود.
*تعویض دوم ایران هم دقیقه 78 اتفاق افتاد و سامان قدوس جای اشکان دژاگه را گرفت. با بیرون رفتن اشکان از بازی، بازوبند کاپیتانی به امید ابراهیمی رسید.
*عمانی ها مثل نیمه ی اول با توپ های بلند پشت خط دفاعی ایران، سعی در ایجاد موقعیت دارند. این توپ های بلند در بیشتر مواقع با ضربه ی سر مدافعان ایران همراه است و مهاجمان حریف تا دقیقه 80 در گشودن دروازه ایران ناکام مانده اند. تعویض دوم تیم عمان دقیقه 81 صورت گرفت و محسن الخلدی جانشین عبدالعزیز مبارک شد.
*دقیقه ی 85 همکاری خوب سردار آزمون و مهدی طارمی روی دروازه ی عمان، ایجاد خطر کرد که ضربه ی مهدی طارمی با مهار خوب الرشیدی همراه شد تا گل سوم ایران به ثمر نرسد.
*محمد القصانی دقیقه 89 به عنوان سومین تعویضی تیم عمان، جانشین محسن القصانی شد. کی روش هم در سومین تعویض خود، مسعود شجاعی را به جای سردار آزمون وارد زمین کرد. امید ابراهیمی بعد از ورود شجاعی به زمین، بازوبند کاپیتانی را به این بازیکن سپرد.
*تلاش بازیکنان عمان برای جبران نتیجه مقابل ایران بی ثمر بود و ملی پوشان ایرانی هم نتوانستند در نیمه ی دوم به حریف گل سوم را بزنند. در نهایت این بازی با برتری 2 گله ملی پوشان ایرانی خاتمه یافت.
*تیم ملی فوتبال ایران در مرحله ی یک چهارم مقابل تیم ملی چین که هدایت آن را مارچلو لیپی ایتالیایی برعهده دارد، صف آرایی خواهد کرد.

سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.