ساخت ساعت هوشمند برای تشخیص زودهنگام «سکته مغزی»

شرکت‌های معتبر ساخت گوشی همراه در حال پیاده سازی نوعی نرم افزار قابل نصب بر روی ساعت هوشمند تلفن همراه هستند که بروز سکته مغزی را شناسایی می‌کند.
دوشنبه، 1 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساخت ساعت هوشمند برای تشخیص زودهنگام «سکته مغزی»
شرکت‌های معتبر ساخت گوشی همراه در حال پیاده سازی نوعی نرم افزار قابل نصب بر روی ساعت هوشمند تلفن همراه هستند که بروز سکته مغزی را شناسایی می‌کند.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان ۲ شرکت ساخت تلفن همراه و تجهیزات پزشکی در طرحی مشترک در حال پیاده سازی نوعی نرم افزار قابل نصب بر روی ساعت گوشی تلفن همراه هستند که می‌تواند علامت‌های بروز سکته مغزی را در افراد دارنده این وسیله شناسایی کند.
 
افزون بر سکته مغزی، کارشناسان پروژه دیگری برای تشخیص سریع مشکل فیبریلاسیون دهلیزی (atrial fibrillation detection) با استفاده از ساعت هوشمند در دست اجرا دارند که می‌تواند آریتمی قلب و بروز حمله قلبی را شناسایی کند و به فرد پیام هشدار بفرستد.

مقام‌های این شرکت معروف ساخت تلفن همراه اعلام کرده‌اند طرح‌های مختلفی برای نصب و راه اندازی نرم افزار‌های سلامت و بهداشت بر روی دستگاه‌های تولیدی خود در دست ساخت دارند که می‌تواند به نجات جان انسان‌ها و کاهش بروز بیماری منجر شود.
 
روش انجام این کار با استفاده از حسگر‌های نصب شده در ساعت هوشمند، اندازه گیری ضربان قلب افراد و انجام نوعی تست نوار قلبی که الگوریتم ریاضی نصب شده درساعت داده‌ها را تحلیل می‌کند و نتیجه را به سرعت در اختیار فرد کاربر قرار می‌دهد.
 
پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند، AFib نوعی ریتم غیرطبیعی قلب است که می‌تواند منجربه سکته مغزی و بروز نارسایی قلبی شود. این مشکل تنها در آمریکا همه ساله سبب بستری ۷۵۰۰۰۰ هزار و مرگ بیش از ۱۳۰۰۰۰ نفر می‌شود.
 
مقام‌های این شرکت اعلام کرده‌اند زمان ورود آزمایشی نرم افزار شناسایی سکته مغزی برروی ساعت هوشمند ساخت این شرکت اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود.
 
کارشناسان شرکت ساخت تلفن همراه اعلام کرده‌اند در طرح‌های پژوهشی همسو در حال آزمایش و ساخت نرم افزار‌هایی برای شناسایی سایر بیماری‌ها بنا بر علامت‌های فیریولوژیکی قابل اندازه گیری هستند.
 
به گفته محققان وجود نرم افزار‌های مرتبط با حوزه سلامت سبب افزایش خودمراقبتی کاربران، اصلاح رژیم خوراکی و سبک زندگی، انجام فعالیت‌های فیزیکی، جدی گرفتن علامت‌های بیماری و مراجعه به موقع به پزشک می‌شود.
 
اپل به تازگی اعلام کرده است این شرکت در حال برنامه ریزی برای ابداع نوعی نرم افزار مخصوص رصد سلامت سالمندان به نام (Medicare) است.




 

مطالب مرتبط
ماه گرفتگی کامل ۲۰۱۹ در آسمان پدیدار شد + فیلم
اول بهمن «ماه» می‌گیرد + شهرهایی که خسوف را می‌بینند
منشاء «آنفلوانزای خوکی» در کشور، گرجستان است



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.