تیم ملی کار سختی مقابل چینِ لیپی دارد

احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: بیرانوند اجازه نداد کار ایران گره بخورد

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: واکنش عالی بیرانوند روی ضربه ی پنالتی کاپیتان حریف مانع این شد تا عمانی ها نود دقیقه مقابل ایران فوتبال بحرینی به نمایش بگذارند.
سه‌شنبه، 2 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: بیرانوند اجازه نداد کار ایران گره بخورد
بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: واکنش عالی بیرانوند روی ضربه ی پنالتی کاپیتان حریف مانع این شد تا عمانی ها نود دقیقه مقابل ایران فوتبال بحرینی به نمایش بگذارند.
 
احسان خرسندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برتری ایران مقابل عمان اظهار داشت: ترکیب اولیه ی تیم ما طوری بود که کی روش تصمیم داشت، تیم هجومی کار را آغاز و کار را در نود دقیقه تمام کند. اما متاسفانه شوک ثانیه های اول بازی باعث شد تا در روند تیم اخلال ایجاد شود. خوشبختانه این شوک حریف به خیر گذشت و سیو عالی بیرانوند مانع این شد که ما بخواهیم 90 دقیقه فوتبال بحرینی را از عمان ببینیم.
 
وی افزود: توپی که بیرانوند گرفت، خیلی به تیم ملی کمک کرد تا به شرایط بازی برگردد. اول اینکه باعث شد تا از لحاظ روحی تیم ما بالا باشد و دوم اینکه اجازه نداد تیم ملی در دور حذفی از تیمی مثل عمان عقب بیافتد. این خیلی مهم بود. اگر در چنین بازی ای ما از عمان عقب می افتادیم، شرایط خیلی سخت می شد. چون قبلا هم تیم ملی ما چنین شرایطی را مقابل تیم های دیگر تجربه کرده بود.
 
بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: همیشه وقتی تیمی گل اول را در بازی های حذفی دریافت می کند، سخت می شود برگشت. خدا را شکر بیرانوند کار بسیار بزرگی کرد و باعث شد تا در ادامه بازیکنان ما با روحیه باشند و به گل هم برسیم. وقتی هنوز بازی شروع نشده، به حریف موقعیت گل آن هم با پنالتی بدهی، تیم به هم می ریزد. اگر در آن صحنه داور مجید حسینی را اخراج می کرد، بدترین اتفاق ممکن برای ما می افتاد. پاشنه آشیل تیم ملی ما دفاع وسط است چون هنوز یک بازیکن مطمئن کنار پورعلی گنجی را پیدا نکرده ایم. بعد از مهار پنالتی هم کمی ناهماهنگ بودیم اما رفته رفته تیم شکل گرفت و با حفظ توپ به موقع و موقعیت سازی که اشکان دژاگه داشت، تیم به گل رسید و فشار از روی بازیکنان برداشته شد.
 
احسان خرسندی گفت: تیم ملی ما برخلاف بازی با عراق که اجازه نفوذ از جناحین را ندادند، مقابل عمان از تمام نقاط زمین به خوبی بهره برد و موقعیت های خیلی خوبی هم ایجاد کردیم. ما روی این موقعیت سازی ها 2 گل زدیم و اگر بی دقتی مهاجمان نبود، بیش از اینها می توانستیم به عمان گل بزنیم.
 
وی در خصوص نقش اشکان دژاگه در تیم ملی تاکید کرد: بعد از رفتن جواد نکونام همیشه به این فکر می کردیم که چه بازیکنی می خواهد نقش رهبری ایفا کند. دژاگه به نحو احسن این وظیفه را انجام داده و در 3 بازی ای که به میدان رفته، فوق العاده کار کرده است. هر وقت این بازیکن پا به توپ می شود، تیم راه می افتد. او از تجربه ی بالای خود استفاده می کند. دقیقا می داند چه زمانی به بازی سرعت دهد، چه زمانی خطا بگیرد و چه موقع منطقه بازی را عوض کند. اشکان بازیکن محوری تیم ملی است و امیدوارم تا پایان جام ملت ها این بازیکن را همین طور سرحال ببینیم.
 احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: بیرانوند اجازه نداد کار ایران گره بخورد
بازیکن پیشین پرسپولیس در خصوص فرصت سوزی مهاجمان تیم ملی افزود: وقتی فرصت سوزی می کنیم، یعنی اینکه تیم موقعیت گل ایجاد می کند. ایجاد فرصت برای مهاجمان خوب است ولی آنها باید قدر تک فرصت ها را هم بدانند. مثلا بازی با عراق یک موقعیت خوب برای سردار بوجود آمد و یک نصفه موقعیت هم جهانبخش داشت که اگر استفاده می کردند، می توانستیم برنده شویم. اگر نتوانیم از تک موقعیت ها استفاده کنیم، کار گره می خورد مخصوصا در مراحل بالا که کار سخت تر می شود.
 
احسان خرسندی در خصوص بازی با چین گفت: این تیم خیلی خوب بازی می کند. اگر بخواهیم مقابل چین هم فرصت سوزی کنیم، به مشکل می خوریم. این تیم ها دوست دارند، بازی به 120 دقیقه و پنالتی بکشد. همین قدر که استرس داریم و می دانیم چند دوره در این مرحله اسیر ضربات پنالتی شدیم و کنار رفتیم، آن تیم ها کاملا اشراف دارند روی ما و می دانند پنالتی برای ما چقدر دردآور است.
 
وی ادامه داد: مارچلو لیپی هر تیمی که بوده، همیشه کار گروهی در اولویت بوده تا تک محوری. اغلب تیم های او ستاره نداشتند. حتی در جام جهانی که با ایتالیا قهرمان شد، شروع بدی داشت. معمولا تیم های لیپی فوتبال بازی می کنند. چین هم تیم یکدست و خوبی دارد و متکی به ستاره نیست. هرچند مهاجمی که در بازی با تایلند به زمین آورد، خیلی خوب توپ می گرفت و به تیمش هم کمک کرد. بازی کردن با چین لیپی به مراتب سخت تر از بازی با عمان است. این مربی شناخت کاملی از فوتبال ما به واسطه ی 2 بازی که در مقدماتی جام جهانی با ما داشته است، دارد.
 
بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: بازی قشنگ و جذابی از تیم های ایران و چین خواهیم دید. لیپی و کی روش از افکار هم شناخت دارند. این بازی کاملا تاکتیکی خواهد بود. تیم ما یک سرو گردن چه از لحاظ تیمی و  چه فردی از حریف بالاتر است. پیش بینی من این است که در 90 دقیقه کار چین را تمام می کنیم. مگر اینکه مثل بازی با عمان اتفاق غیرقابل پیش بینی بیافتد. خوشبختانه تیم ما به قدری خوب است که نمی توان بازیکنی را به عنوان بازیکن کلیدی مقابل چین نام برد. سامان قدوس، مهدی ترابی و حتی شجاعی را داریم که می توانند در مواقع ضروری به تیم کمک کنند. نیمکت تیم ملی خیلی خوب است و با این داشته هایی که در زمین و ذخیره داریم، چین را شکست خواهیم داد.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.