حجت الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی

اوقاف مصداق امین خزائن الارض است | تاکید بر لزوم خدمات رسانی بیشتر به مردم در سازمان اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش مسئولان مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات ادارات کل استانها بر لزوم خدمات رسانی بیشتر به مردم در سازمان اوقاف تاکید کرد.
سه‌شنبه، 2 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اوقاف مصداق امین خزائن الارض است | تاکید بر لزوم خدمات رسانی بیشتر به مردم در سازمان اوقاف
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای سخنانش در این همایش گفت: قرآن از قول حضرت یوسف (ع) می فرماید که «قالَ اجْعَلْنِی عَلى‌خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ». من فکر می کنم خزائن الارض شامل اوقاف هم می شود و ما باید این دو ویژگی مهم را داشته باشیم تا این همه مال و ثروتی که مردم به اعتماد متولیان با نیت خالص و خدایی وقف کرده اند یا وصیت به امور خیر و حسنات کرده اند و به دست ما سپرده اند، حفظ شود و ارتقا پیدا کند.
وی ادامه داد: «
حَفِیظٌ عَلِیمٌ»؛ یعنی هم آگاه باشیم که داریم چه می کنیم و هم حافظ و نگهبان خوبی باشیم. تاریخچه سازمان اوقاف و امور خیریه به قبل از انقلاب بر می گردد ولی پس از انقلاب اسلامی به طور طبیعی به جهت تصدی حکومت توسط روحانیون معزز و امام راحل و رهبر معظم انقلاب جنبه اعتمادی مردم نسبت به ما باید بیشتر شود .مردم این امور را به ما واگذار می کنند و باید آثار این واگذاری را ببینند.
خاموشی با بیان اینکه در گذشته فعالیت های خوبی در سازمان اوقاف انجام شده، تاکید کرد:با این حال بخش حقوقی سازمان باید تقویت شود تا این بخش برای دفاع از موضوعات و احکام مربوط به وقف توانایی لازم را داشته باشد.
رئیس هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: سوالی مطرح است که ما داریم با سرمایه ای که در اختیار سازمان اوقاف است چه می کنیم. من معتقدم که تملک اعیانی حتی المقدور انجام نشود. اگر ذهنمان را به روز کنیم شاید بتوانیم برای این عرصه هایی که در اختیار ماست اتفاقات خوبی رقم بزنیم.
وی افزود:
اگر می خواهیم وقف در خدمت مردم قرار بگیرد پس باید بهتر به آنها خدمات رسانی کنیم. حفیظ بودن صرفا به این معنی نیست که فلان موقوفه را متر کنیم بگوییم از این جا تا این جا برای ماست.این که هنر نیست.
خاموشی در ادامه سخنانش به کارکردهای وقف در زمینه رشد علم، کشاورزی مدرن و اشتغال و تولید ملی اشاره کرد و با تاکید بر لزوم بهره گیری از کارشناسان و سنجش دانش کارکنان در سازمان اوقاف اظهار کرد: بحث بازرسی بسیار پراهمیت است. بازرسی در حین و بعد از انجام کار دو چیز متفاوت است که به نظر من بازرسی در حین انجام کار بسیار موثر تر و راهگشاتر است.
وی در پایان بر لزوم رعایت انضباط مالی در سازمان اوقاف تاکید کرد و گفت: قصد ما این است که سازمان اوقاف در جنگ اقتصادی که درگیر آن هستیم در حد و اندازه خود نقش موثری را ایفا کند.

 

مرتبط
برای حفظ هویت فضای مجازی ایران شورای عالی فضای مجازی شکل گرفت / فیلترینگ را محدودیت قانونی در فضای مجازی قلمداد کنیم
کارفرهنگی پایه ای ترین کار صیانتی از انقلاب است که بروز آن در فضای مجازی است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.