سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: وزارت نیرو مجاز به نصب کنتور برای مشترکان «پرمصرف» شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: وزارت نیرو مجاز به نصب کنتور برای مشترکان پرمصرف در جهت اصلاح الگوی مصرف آنان شد.
چهارشنبه، 3 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: وزارت نیرو مجاز به نصب کنتور برای مشترکان «پرمصرف» شد
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: وزارت نیرو مجاز به نصب کنتور برای مشترکان پرمصرف در جهت اصلاح الگوی مصرف آنان شد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ اظهار داشت: طبق مصوبه این کمیسیون وزارت نیرو مجاز شد که برای مشترکان پر مصرف کنتور هوشمند نصب کند و هزینه آن را به صورت اقساطی از مشترکان دریافت کند تا به اصلاح الگوی مصرف کمک شود.

وی افزود: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از محل فروش فرآورده های نفتی در بازارچه های مرزی به نرخ فوب خلیج فارس برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز در مراسم اربعین هزینه شود.

مفتح تصریح کرد: این رویه به این صورت است که ۵۰ درصد از این مبلغ در استان ایلام، ۲۵ درصد در استان خوزستان و ۲۵ درصد در استان کرمانشاه برای تکمیل زیرساخت های مراسم اربعین هزینه شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت: مقرر شد محل پرداخت عوارض ارزش افزوده که از واحدهای تولیدی اتخاذ می شود به دلیل احکامی که در زمان مصرف آنها وجود دارد، در محل تولید آن واحد، محسوب شود.
وی افزود: ممکن است دفتر فروش در شهر دیگر یا مرکز استان باشد و در نتیجه در آن محل باید عوارض ارزش افزوده پرداخت شود. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه مقرر شد عوارض ارزش افزوده ای که در شهرستان تهران اخذ می شود، به نسبت ۸۸ درصد برای نقاط شهری و ۱۲ درصد برای نقاط روستایی تقسیم شود، اظهارداشت: به این ترتیب براساس قانونی که ما داریم، ارزش افزوده ای که اخذ می شود، ۷۰ درصد در نقاط شهری و ۳۰ درصد در نقاط روستایی هزینه می شود اما برای شهرستان تهران به دلیل آنکه تعداد روستاها کمتر است، این نسبت تغییر کرد.

مفتح به تبیین مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پرداخت و افزود: در مصوبه دیگری قرار بر این شد که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی برای یک بار در حد الگوی مصرف از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری و دهیاری و هزینه انشعاب آب و برق و گاز معاف باشند.

وی با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق بودجه، یادآور شد: آقای لاریجانی نکاتی را به اعضای کمیسیون تلفیق بیان کرد، از جمله ضرورت توجه به اصلاح ساختار بودجه، عدم وابستگی بودجه به نفت و توجه به بحث اشتغال و مواردی که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره اشتغال تأکید بسیار زیادی کرد مبنی بر اینکه در بخش مسکن و به ویژه در بخش بافت فرسوده شهرها می توانیم تا حدود زیادی به بهبود وضع اشتغال کمک کنیم.

مفتح خاطرنشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که کمیسیون تلفیق بودجه توجه ویژه ای به صندوق های بازنشستگی داشته باشد و در راستای اصلاح صندوق های بازنشستگی اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: همچنین تأکید دیگر این بود که راه آهن شمال جنوب و شرق و غرب دو مسیر بسیار مهم است که باید مورد توجه کمیسیون تلفیق قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ با اشاره به بیان اظهاراتی درباره کوچک سازی دولت در این جلسه، گفت: در کوچک سازی دولت و کم کردن هزینه های تشکیلاتی و اداری کشور، اختیاراتی به شورای عالی اداری و شورای هماهنگی سران قوا داده شود تا این امر تحقق یابد.

مفتح تصریح کرد: همچنین در این جلسه مطرح شد که شبکه ملی اطلاعات هرچه سریعتر عملیاتی شود و اگر این موضوع نیاز به تخصیص بودجه است، اقداماتی در این راستا صورت گیرد.

مفتح گفت:کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای مبنی بر ورود مواد اولیه ماشین آلات واحدهای تولیدی، بذر، کود، سم بدون انتقال ارز داشت که رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون آمد و گزارش داد که این موضوع بدون انتقال ارز و بدون ثبت سفارش و بدون ثبت سفارش ممکن است مشکلاتی را در سیاستگذاری‌های بانک مرکزی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه پس از گزارش رئیس بانک مرکزی مجددا در کمیسیون رأی‌گیری و مصوبه قبلی رد شد،افزود: بر این اساس مجوزی که قبلا کمیسیون تلفیق درباره آزاد شدن واردات بدون انتقال ارز تصویب کرده بود، کان لم یکن اعلام می‌شود و امکان ورود مواد مذکور بدون انتقال ارز به کشور وجود ندارد. 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تصریح کرد: در مصوبه‌ دیگری مقرر شد معافیت‌هایی که برای درآمدهای مالیاتی و یا عوارض ورود کالای گمرکی ایجاد شده است، به صورت جمعی - خرجی در حساب‌ها منعکس شود تا امکان کنترل آن برای مسئولان وجود داشته باشد.

مفتح با اشاره به اینکه طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شده بود که از فروش کالاهایی که پسماند آن‌ها منجر به عوارض مخرب محیط زیست می‌شود عوارض دریافت شود،گفت: در زمان بررسی بخش هزینه‌ای مقرر شد این عوارض که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد تا با نظارت سازمان حفاظت از محیط زیست و با مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند به مواد و انرژی هزینه شود.

وی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‌ها هم مسئله مورد تاکید رئیس مجلس شورای اسلامی بود، اظهار داشت: همچنین تاکید بر این شد که زنجیره تولید هم مورد توجه جدی قرار گیرد تا وابستگی آن‌ها به خارج از کشور کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ درباره زمان تحویل گزارش کمیسیون تلفیق، اضافه کرد: ۱۰ روز پس از انتشار گزارش کمیسیون تلفیق فرصت ارائه پیشنهادات است و علاوه بر این بعد از تصویب بودجه در مجلس احتمال رفت و آمد با شورای نگهبان و ارجاع برخی مواد به مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد.

مفتح خاطرنشان کرد: بررسی بودجه باید تا ۲۲ بهمن در مجلس انجام شود تا فرصت کافی وجود داشته باشد و بر این اساس گزارش کمیسیون تلفیق تا پایان هفته آینده نهایی و تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.





 

مطالب مرتبط
فرصت پایانی جاماندگان دریافت سود سهام عدالت برای ثبت شماره شبا در سامانه
جزئیات طرح سهمیه‌بندی بنزین/ سهم هر ایرانی چقدر محاسبه شده است؟
تشکیل سه کمیته ویژه برای بررسی موضوعات مهم لایحه بودجه سال
۹۸



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.