سردار نقدی در سوگواره یاس نبوی:

خودمان را دست کم نگیریم| مبلغان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه در سوگواره یاس نبوی استقلال، مردم سالاری و حفظ اصول اساسی اسلام و حاکمیت ولایت را اساس انقلاب دانست و بر لزوم بیان دستاوردهای انقلاب توسط مبلغان تأکید کرد.
جمعه، 5 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خودمان را دست کم نگیریم| مبلغان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون از خبرگزاری رسا، دوره دو روزه آموزشی ویژه مبلغان فاطمیه با عنوان «سوگواره یاس نبوی» از سوی اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه که  پنجشنبه و جمعه در سالن همایش های امام زاده سید علی(ع) قم در حال برگزاری است.
سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی در روز اول این همایش رسیدن انقلاب اسلامی به سن چهل سالگی را اتفاقی بزرگ در تاریخ کشور ایران عنوان و یادآور شد:
در طول تاریخ هیچ انقلابی سراغ نداریم که به این سن رسیده باشد.
وی افزود: در کشور ما چندین هزار سال پادشاهان مستبدی حکمرانی می‌ کردند که هیچ ارزشی برای مردم قائل نبودند در حالی که مردم ما نیز مردمی بی اطلاع، بی سواد و عقب مانده هم نبودند بلکه در این کشور افرادی بزرگ، فقیهان وارسته، حکما و فلاسفه و آزادی خواهان و مجاهدان زیادی حضور داشتند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی افزود: همین مردم هم در طول تاریخ ساکت نماندند، قیام کردند که در طول تاریخ بسیاری از آنها به اسم طغیان مردمی ثبت شده است ولی غالبا تمام این نهضت ها یا شکست می‌ خورد و یا دوامی نداشت و حتی بزرگترین نهضت تاریخ بشر یعنی ظهور دین اسلام به رهبری پیامبر نیز بعد از رحلت ایشان به بی راهه کشیده می‌ شود.
خودمان را دست کم نگیریم| مبلغان دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند

وی با بیان این که در کشور ایران نهضت هایی مثل انقلاب مشروطه، نهضت جنگل، نهضت تنباکو و 15 خرداد نمود زیادی دارد، گفت: اما همه این نهضت ها به سرانجام نمی رسد یا مثلا وقتی نهضت مشروطه شکل می‌ گیرد در ادامه مشروطه خواهان سر از سفارتخانه انگلیس در می‌ آورند و بعد از آن است که پادشاهانی خون ریزتر و خشن تری مثل محمدعلی شاه و رضا شاه روی کار می‌ آیند.
سردار نقدی اضافه کرد:
امام راحل فرمودند حفظ پیروزی از کسب آن سخت تر است و نگهداری انقلاب به اندازه خود آن اهمیت دارد در غیر این صورت محکوم به شکست خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین اهمیت حفظ پیروی یادآور شد: فرض کنید عده ای برای فتح قلعه ای تمام هوش و حواس خود را جمع کنند و دشمن را از پا دربیاورند ولی وقتی وارد قلعه دشمن شدند زرق و برق آنجا آنها را بگیرد و جنگ را فراموش کنند، این جا است که دشمن با یک ضد حمله دوباره آنها را شکست خواهد داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی با اشاره به انقلاب های مختلف در اروپا و به ثمر ننشتن هیچ یک از آنها خاطرنشان کرد: خیلی از اوقات انقلاب هایی که در اروپا شکل می‌ گرفت به مراتب بدتر از وضع قبلی بود و حاکمانی روی کار می‌ آمدند که به مراتب خون خوار تر و آدم کش تر بودند.
وی افزود: بحمدالله انقلاب اسلامی ما امروز در کمال استقلال، مردم سالاری و حاکمیت ولایت و تضمین حفظ اسلام در حکومت به سن چهل سالگی رسیده و نظامی 100 درصد سالم است از این رو باید شاکر باشیم و تلاش کنیم که مشکلات و چالش های پیش رو را نیز از میان برداریم.
سردار نقدی
وظیفه امروز مبلغان و روحانیون را تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم دانست و خاطرنشان کرد: ما امروز در چهل سالگی انقلابی به فتوحاتی رسیده ایم که فتوحات بعد از انقلاب و ابتدای انقلاب در مقابل آن هیچ است، نباید خودمان را دست کم بگیریم و تلاش کنیم که این نظام به تعالی برسد.
 

مرتبط

از دستاورد‌های مهم جمهوری اسلامی ناکامی استکبار و نظام سلطه در شکست محور مقاومت است / شریان قدرت‌های غرب و کشور‌های صنعتی در حاکمیت ایران است
دوره آموزشی"سوگواره یاس نبوی‌" ویژه مبلغان پنجشنبه و جمعه در قم برگزار می شود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.