رفع موقت تعطیلی دولت آمریکا/ ضرر بیش از 6 میلیارد دلاری اقتصاد این کشور

سازمان S&P Global Ratings براورد کرده اقتصاد آمریکا حداقل 6 میلیارد دلار در زمان تعطیلی دولت به خاطر مرخصی اجباری کارگران در بخش تولید و هم‌چنین به دلیل نبود فعالیت اقتصادی در بخش تجارت از دست داده است.
شنبه، 6 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
رفع موقت تعطیلی دولت آمریکا/ ضرر بیش از 6 میلیارد دلاری اقتصاد این کشور
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ سازمان S&P Global Ratings براورد کرده است اقتصاد آمریکا حداقل 6 میلیارد دلار در زمان تعطیلی دولت به خاطر مرخصی اجباری کارگران  در بخش تولید و هم‌چنین به دلیل نبود فعالیت اقتصادی در بخش تجارت از دست داده است.

 رییس‌جمهور آمریکا روز جمعه در نهایت پس از 35 روز با پایان یافتن تعطیلی دولت، بدون موافقت با درخواست وی درباره تامین مالی بودجه 5.7 میلیاردی دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک، موافقت کرد.

بر اساس گفته S&P: «گرچه تعطیلی دولت به پایان رسیده است، ولی توافق موقت با دموکرات‌ها احتمالا بر کسب و کار و بازار مالی آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش راسخون، مجلس سنای آمریکا با تصویب طرحی جهت تامین موقت بودجه سازمان‌های دولتی تا سه هفته، موقتا به تعطیلی سی‌وپنج روزه دولت فدرال این کشور پایان داده است.

در حالی که تعطیلی دولت فدرال آمریکا به روز سی‌وششم خود وارد می‌شد، سنا با تصویب تامین بودجه موقت تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی برای سه هفته، به این تعطیلی پایان داد.

به گزارش رویترز؛ این طرح – که البته شامل درخواست بودجه 5.7 میلیون دلاری از سوی ترامپ برای ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک نمی‌شود – اکنون باید برای تایید به کنگره و سپس جهت ابلاغ به دفتر رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شود.

به گزارش راسخون؛ تعطیلی دولت آمریکا از ۳۵ روز پیش (۱ دی‌ماه) در پی عدم موافقت نمایندگان کنگره با تأمین بودجه ۵.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار حائل مکزیک آغاز شد و از بیست و دومین روز، رکورد تعطیلی ۲۱ روزه دولت «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ را شکسته و طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ آمریکا لقب گرفت. ۸۰۰ هزار کارمند دولت فدرال در نتیجه این تعطیلی بدون حقوق و دستمزد ماندند.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد وضعیت تعطیل می‌شود. همین موجب شده تا دولت‌ها و ادوار مختلف کنگره از این ضرب‌الاجل‌های زمانی به عنوان اهرمی برای تایید سیاست‌ها و طرح‌های مد نظر خود استفاده کنند.
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.