مادورو خطاب به مردم آمریکا: اجازه ندهید آمریکا جنگ «ویتنام» دیگری علیه ونزوئلا آغاز کند

رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، از مردم آمریکا خواست تا ترامپ را از جنگی دیگر در ونزوئلا بازدارند. او هشدار داد هر نوع مداخله‌ای موجب بروز فاجعه جدیدی مانند جنگ ویتنام خواهد شد.
پنجشنبه، 11 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
مادورو خطاب به مردم آمریکا: اجازه ندهید آمریکا جنگ «ویتنام» دیگری علیه ونزوئلا آغاز کند
رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، از مردم آمریکا خواست تا ترامپ را از جنگی دیگر در ونزوئلا بازدارند. او هشدار داد هر نوع مداخله‌ای موجب بروز فاجعه جدیدی مانند جنگ ویتنام خواهد شد.

به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ در پیام مستقیمی که مادورو به مردم آمریکا فرستاد، از مردم این کشور خواست تا دولت آمریکا را از دخالت در امور دیگر کشورها و ماجراجویی‌های بی‌هدف متوقف سازند.

در این پیام آمده است: «اگر دولت ایالات متحده در نظر دارد در امور داخلی ما دخالت کند، آنها (ملت آمریکا) ویتنام بدتری را از آنچه تصور می‌کنند تجربه خواهند کرد.»

این پیام ویدئوای که به زبان اسپانیایی و با زیرنویس انگلیسی بود، روز چهارشنبه در صفحه رسمی فیس بوک مادورو قرار گرفت. این پیام کمی بعد از آن منتشر شد که مادورو، دونالد ترامپ را متهم به دادن دستور به دولت کلمبیا و مافیا برای ترور وی کرد. اوهم‌چنین اولتیماتوم 8 روزه اروپایی‌ها برای برگزاری انتخابات را رد کرده بود.

مادورو هم‌چنین رسانه‌های آمریکایی را متهم به تشکیل «کمپین وحشیانه تصاویر جعلی» برای حمایت از مداخله دولت ترامپ در ونزوئلا کرد.

رییس جمهور قانونی ونزوئلا در این پیام هم‌چنین گفت: «این کمپین آماده شده است تا کودتا در ونزوئلا را که توسط دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی، تامین مالی و حمایت می‌شود را توجیه کند.»

وی از مردم آمریکا خواست تا روایت تحریف‌شده رسانه‌های اصلی را مورد بررسی دوباره قرار دهند. نیکولاس مادورو اظهار داشت واشنگتن نمی‌تواند همان توجیه‌ای که در حمله به عراق در سال 2003 استفاده کرده، برای ونزوئلا نیز از آن حربه استفاده کند.

وی گفت: «آنها (سران آمریکایی) نمی‌توانند ونزوئلا و مادورو متهم کنند که به دنبال (سلاح‌های کشتار جمعی) هستند و به این ترتیب در امور کشورمان دخالت کنند. آنها هر روز به دنبال ساختن دروغ درباره ماهستند؛ خبرهای دروغی که توجیهی شود برای تجاوز به کشور ما.»

مادورو تاکید کرد آمریکایی‌‎ها به دنبال منعفت خودشان که همان ثروت طبیعی این کشور است، هستند. ونزوئلا دارای بزرگ‌ترین ذخایر نفتی در جهان است و چهارمین ذخایر بزرگ گاز جهان را در خود جای داده است. رییس جمهور ونزوئلا همچنین اضافه کرد با ایجاد ناآرامی در ونزوئلا، مقامات آمریکایی در نظر دارند به «ثروت طبیعی کشور(ونزوئلا)» دست یابند؛ همان طور که در عراق و لینی انجام دادند.

وی اعتراف کرد که ونزوئلا «همانند هر کشور دیگری» دارای مشکلاتی است و اضافه کرد «خود ونزوئلا» بدون دخالت خارجی آن را حل خواهد کرد.

وی گفت: «آمریکا کشور بزرگی است و بسیار بزرگ‌تر از دونالد ترامپ. من از شما (ملت آمریکا) درخواست می‌کنم از ونزوئلا حمایت کنید و نگذارید جنگ دیگری مانند ویتنام دوباره روی دهد.»
 
لازم به ذکر است که در جنگ ویتنام بیش از 58 هزار سرباز آمریکایی و بیش از 4 میلیون ویتنامی کشته شدند. جنگ ویتنام بعد از جنگ افغانستان در رتبه دوم طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا به حساب می‌آید.  

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.