روند رو به رشد یهودستیزی در غرب

گزارش‌های ترس و واهمه یهودیان در کشورهای مختلف قاره اروپا حاکی از آن است که یهودستیزی در اروپا در حال افزایش است.
شنبه، 27 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
روند رو به رشد یهودستیزی در غرب
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ گزارش‌های ترس و واهمه یهودیان در کشورهای مختلف قاره اروپا حاکی از آن  است که یهودستیزی در اروپا در حال افزایش است.

این هفته‌نامه نوشت؛ طبق گفته گاردین، شمار تعرض‌های یهودستیزی در فرانسه به میزان 74 درصد و در آلمان به میزان 60 درصد در سال 2018 افزایش داشته است.

همچنین در مطالعه‌ای که دسامبر سال 2018 منتشر شد، آمده است از هر 10 یهودی، 9 نفر آنها که در اروپا زندگی می‌کنند بر این باورند که یهودستیزی در این قاره ظرف 5 سال گذشته بدتر شده است.
 
آمار رسمی دولت فرانسه نیز که در این هفته منتشر شد فاش کرد 541 مورد یهودستیزی در سال 2018 روی داده است؛ این در حالی است که در سال 2017، شمار گزارش‌های یهودستیزی 311 مورد بوده است.  هم‌چنین؛ در آلمان تعرضات به یهودیان به بالاترین حد در 10 سال گذشته یعنی 1646 مورد و به میزان 60 درصد افزایش یافته است. در بین تعداد، 62 مورد حمله فیزیکی رخ داده است که 43 نفر نیاز به اقدامات درمانی دارند؛ که 37 مورد آنها در سال 2017 روی داده است.
 
نظرسنجی دیگری که توسط سی‌ان‌ان صورت گرفت، نشان داد که شمار قابل توجهی از غیریهودیان بر تئوری توطئه نسبت به یهودیان باورمندند؛ برای مثال بیش از 20 درصد از 7000 نفری که از سراسر اروپا – استرالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس، مجارستان، لهستان و سوئد – سوال شد، بر این اعتقاد بودند که یهودیان هنوز بر سیاست و اقتصاد تاثیرگذارند. تقریبا یک چهارم آنها نیز گفتند یهودیان در بیشتر موارد در جنگ‌ها و درگیری‌های نقض بسزایی داشتند.

این درحالی است که طبق گزارش گاردین یکی از عوامل تاثیرگذار در این امر، آتش‌افروزی‌های صورت گرفته (توسط آمریکا و اسرائیل) در این منطقه است.
 




 

مطالب مرتبط
تاریخ «آل سعود» و روابط آن با «آل یهود»
پشتیبانی یهود از باند «شیرازی‌»ها / عاقبت تفرقه‌افکنی روسیاهی در قیامت است



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.