در نشست نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه با نخبگان و خطبا برجسته کشوری

اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در نشست با نخبگان و خطبا برجسته کشوری با بیان اینکه مرکز اعزام مبلغ این سازمان باید در صدر الگوهای تبلیغی کشور قرار بگیرد گفت: لازم است علاوه بر گسترش تعاملات، مزیت‌های نسبی خود را حفظ و تقویت کنیم.
سه‌شنبه، 14 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی ظهر امروزدر نشست با نخبگان و خطبا برجسته کشوری با اشاره به لزوم تکمیل داده‌های ذهنی و اطلاعاتی مبلغان در مورد واقعیت‌های موجود در اجتماع اظهار کرد: به گفته مقامات مسئول، در ماه‌ محرم میزان جرم و جنایت در کشور کاهش می‌یابد و این امر نشان‌دهنده تاثیر فضای عمومی جامعه است.
وی افزود: بر این اساس باید به دنبال بررسی فضای عمومی جامعه باشیم، اینکه چه فضایی موجب کنش‌های اجتماعی موجود می‌شود و چگونه می‌توان آن را مدیریت کرد.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه داده‌های آماری خوبی در موضوعات گوناگون وجود دارد گفت: در مسئله شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی که شروع آن توسط سازمان اوقاف بوده، به رهبر معظم انقلاب عرض کردیم که میان پنداشت عدالت و عدالت‌خواهی تفاوت وجود دارد و میزان این تفاوت تغییر می‌کند.
وی افزود: اکثریت قریب به اتفاق جامعه، خدا و معاد را قبول دارند و می‌توان از همین اعتقادات در راستای تبلیغ دین بهره برد.
خاموشی با اشاره به دلایل ناکارآمدی اقتصادی در کشور عنوان کرد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می‌دهد مردم انقلاب را قبول دارند ولی از مشکلات موجود هم ناراضی هستند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:
مدیریت اجتماعی باید در راستای حل مشکلات و کاهش تفاوت میان پنداشت عدالت و واقعیت‌های موجود گام بردارد و راهکارهای اساسی این کار را به درستی اجرایی کند.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
وی با اشاره به لزوم تسلط مبلغان سازمان اوقاف به داده‌های اجتماعی و فرهنگی روز جامعه تصریح کرد: نوع نگرش و انطباق عملکردها نیازمند اطلاعاتی است که باید توسط مبلغان مورد واکاوی قرار بگیرند.
خاموشی با بیان اینکه آنچه مخاطب می‌شنود و می‌بیند مهم است گفت: اگر مخاطبان گمان کنند مبلغان و مسئولان، مشکلات آنها را درک نمی‌کنند، هر چه به آنها گفته شود تاثیری نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امروز سلبریتی‌ها یا به عبارتی فالوئنسرها در فضای مجازی با بازخورد گسترده‌ای روبرو هستند و مخاطبان زیادی هم دارند، این امر نشان‌دهنده تعیین مفهوم‌های جدیدی از کنش‌ها و واکنش‌های انسانی است و همچنین گویای این حقیقت است که مخاطبان امروز، داده‌های اطلاعاتی بسیار بیشتری نسبت به مخاطبان گذشته دارند.
وی تاکید کرد: در این شرایط هنر تبلیغ اهمیت می‌یابد، اینکه مبلغان دینی چگونه چنین مخاطبانی را در چنین فضایی جذب کنند و مفاهیم مذهبی را توسعه دهند.
خاموشی با اشاره به مسئله وقف و اهمیت آن در سطح جامعه گفت: لازم است اعتماد عمومی را بیش از گذشته جلب کنیم تا خیرین، موقوفات خود را به سازمان اوقاف بسپارند ضمن اینکه توسعه عدالت اجتماعی نیز موجب گسترش وقف خواهد شد.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با وجود نیروی انسانی حوزوی اندیشمند حاضر، می‌توانیم در زمینه تبلیغ وقف اقدامات گسترده تری نسبت به وضعیت موجود انجام دهیم.
وی با اشاره به لزوم توسعه وقف دانش خاطرنشان کرد: باید مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و مدیریتی صورت بگیرند تا افراد با انگیزه، اعتماد بیشتری پیدا کرده و املاکشان را در این زمینه وقف کنند.
خاموشی در بخش دیگری از این نشست به ظرفیت مبلغان در سازمان اوقاف پرداخت و گفت:
۱۱۰ بقعه در سراسر کشور با هدف شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده‌اند و بودجه‌ای هم برای آنها در نظر گرفته شده است.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی گوناگونی شناسایی شده‌اند و داده‌های آماری مختلف هم در مورد آنها وجود دارد که می‌توان از این آمارها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه به بقاع متبرکه مجری طرح ابلاغ شده به شناسایی آسیب‌های اجتماعی محیط پیرامونی و منطقه‌ای که در آن قرار دارند بپردازند گفت: مراجعه حضوری به درب منازل و دعوت از آنها برای حضور در نشست‌های بررسی آسیب‌ها و ارائه راهکارهای رفع آنها، یکی از راهکارهای ضروری در این زمینه محسوب می‌شود.
خاموشی با اشاره به ویژگی‌های تبلیغ در کار پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: ایشان به سراغ افراد جامعه می‌رفتند و با تک تک آنها به گفت‌وگو می‌نشستند تا بتوانند معارف الهی را در جامعه گسترش دهند.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نظام اسلامی پنجه در پنجه تمام کفر انداخته است گفت: آمریکا و متحدانش در بسیاری از جبهه‌ها شکست خورده‌اند و امروز به جنگ اقتصادی روی آورده‌اند که این امر نشان‌دهنده قدرت فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در زمانه‌ای پرچم مبارزه را برافراشت که دستگاه حکومتی رسما علیه روحانیت تبلیغ می‌کرد و اقدامات تخریبی گسترده‌ای داشت ولی امروز زمینه و فرصت برای تبلیغ دین فراهم شده است.
خاموشی نفوذ کلام انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز در اقصی نقاط جهان سخن از نظام اسلامی و تفکر شیعی است و فرهنگ انقلاب در سطح بین‌المللی فراگیر شده است به همین دلیل دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی هم افزون تر شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه
مرکز اعزام مبلغ این سازمان باید در صدر الگوهای تبلیغی کشور قرار بگیرد گفت: لازم است تعاملات بیشتری با مراکز تبلیغی داشته باشیم و در عین حال مزیت‌های نسبی خود را نیز حفظ و تقویت کنیم.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
وی با تاکید بر گذر تبلیغ از منظر اجتماعی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، پنج مورد از آسیب‌های اجتماعی را مطرح کرده‌اند که باید در اولویت مسئولان قرار بگیرند تا برای رفع آنها راهکارهایی ارائه شود، این آسیب‌ها شامل حاشیه‌نشینی، سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، فساد و فحشا، طلاق و اعتیاد هستند.
خاموشی تصریح کرد: ۹۸۰ منطقه در سراسر کشور شناسایی شده‌اند که بقاع متبرکه‌ای در آنها وجود دارد و در عین حال آسیب‌های اجتماعی نیز آنها را تهدید می‌کنند، برای این مناطق باید کارویژه‌هایی تعیین و سپس از بقاع به عنوان پایگاه مقابله با آسیب‌ها استفاده شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه
خواستار ایجاد گروه‌هایی در فضاهای مجازی برای ارتباط بیشتر میان مبلغان شد و گفت: روحانیون مبلغ می‌توانند محتوای تبلیغی خود را به صورت روزانه در این گروه‌ها و شبکه‌ها منتشر کنند و به این ترتیب تجارب آنها در زمینه‌های مختلف به اشتراک گذاشته شود.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود
در این نشست حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام شفیع زاده مدیرکل اعزام مبلغ اوقاف، آیت الله نجم ادین طبسی،آیت الله میرباقری، حجت الاسلام راشد یزدی، حجت الاسلام ماندگاری، حجت الاسلام  فرحزاد، حجت الاسلام  سرلک، حجت الاسلام مومنی، حجت الاسلام طائب، حجت الاسلام تراشیون، حجت الاسلام  نظری منفرد و...از خطبا برجسته کشوری حضور داشتند.
اعتماد عمومی به وقف جلب شود | مرکز اعزام مبلغ اوقاف به الگوی سایر مراکز تبلیغی تبدیل شود

مرتبط
دیدار رییس جدید سازمان اوقاف و امورخیریه با مراجع عظام تقلید
دیدار رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با مراجع عظام تقلید (بخش دوم)
گزارش تصویری اولین دیدار حجت الاسلام خاموشی به عنوان رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با مراجع عظام تقلید (بخش اول)
گزارش تصویری: بازدیدنماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف از موزه امام علی علیه السلام قم



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.