ایلهان عمر: اوباما یک قاتل خندان است

ایلهان عمر پس از انتقاد از نفوذ لابی اسرائیلی دو دولت آمریکا، این بار به رئیس‌جمهور دموکرات پیشین آمریکا، باراک اوباما تاخت و او را یک «قاتل» که آن را پشت « چهره زیبا و خندان» خود می‌پوشاند خواند. البه وی پس از انتشار این سخنان، مدعی شد سخنش تحریف شده است.
شنبه، 18 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ایلهان عمر: اوباما یک قاتل خندان است
ایلهان عمر پس از انتقاد از نفوذ لابی اسرائیلی در دولت آمریکا، این بار به رئیس‌جمهور دموکرات پیشین آمریکا، باراک اوباما تاخت و او را یک «قاتل»  که آن را پشت « چهره زیبا و خندان» خود می‌پوشاند خواند. البته وی پس از انتشار این سخنان، مدعی شد سخنانش تحریف شده است.

 به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ اظهارات ایلهان عمر درباره نفوذ لابی اسرائیلی اخیرا او را کانون توجه همه رسانه‌ها و عموم مردم قرار داده است و موجب تصویب قطعنامه‌ای علیه او شد.

لازم به ذکر است مجلس نمایندگان آمریکا بامداد جمعه در واکنش به انتقادات این عضو جدید مجلس از نقش لابی‌های صهیونیستی در سیاست آمریکا با ۴۰۷ رأی موافق و ۲۳ رأی مخالف قطعنامه‌ای را به تصویب رساند. رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند قانونگذاران آمریکایی این قطعنامه را بعد از ساعت‌ها بحث بر سر لحن آن به صحن مجلس نمایندگان آورده و به رأی گذاشتند. قطعنامه یاد شده آنچه «یهودستیزی، تبعیض علیه مسلمانان و سایر انواع تعصبات علیه گروه‌های اقلیت» خوانده شده را محکوم می‌کند.

با وجود اینکه مجادلات بر سر اینکه آیا او سخنان ضدیهودی بوده است یا خیر همچنان بر سر زبان‌ها است، ایلهان عمر نوک پیکان را به سمت رئیس‌جمهور دموکرات (هم‌حزبی ایلهان عمر) سابق آمریکا گرفت و از او انتقاد کرد. نماینده ایالت مینه‌سوتا آمریکا نیز پیش از این به پولیتیکو گفته بود واقعیت این است که اوباما مسبب و خواستار وضعیت کنونی است نه «امید و تغییر» واقعی‌ای.  

ایلهان عمر اظهار داشت سیاست‌های اوباما بهتر از سیاست‌های دولت فعلی نیست. وی گفت سیاست‌های اوباما از «زندانی کردن کودکان» در مرز میان آمریکا – مکزیک تا «نابود کردن کشورهای جهان» بوده است.

نماینده مسلمان کنگره گفت: «ما فقط نباید به خاطر (سیاست‌های) ترامپ ناراحت باشیم ... سیاست‌های او بد است، اما بسیاری از افرادی که پیش از او بر سر کار آمده‌اند نیز، سیاست‌های بسیار بدی داشتند. فقط آنها قیافه‌ و رفتاری پیراسته‌تر و باادب‌تر داشتند.» او افزود:«و این چیزی نیست که به دنبال آن باشیم. ما نمی‌خواهیم کسی قاتل (اوباما) را فراموش کند چون آنها (فکر می‌کنند) که او (اوباما) مبادی ادب است (در صورتی که این طور نیست). ما می‌خواهیم سیاست‌های واقعی (همان سیاست بد) او را که پشت چهره زیبا و خندان او پنهان شده است، (به همه) نشان دهیم.»

در حالی که بسیاری ترامپ را به علت جدا کردن کودکان مهاجرین غیرقانونی از خانواده‌هایشان در مرز آمریکا و مکزیک مورد سرزنش قرار دادند، ولی دولت اوباما نیز سابقا زمانی که خانواده‌های مهاجرین در حال طی فرایند دادگاهی خود بودند، کودکان آنها را بازداشت و زندانی کرده بود. اوباما همچنین در زمان ریاست جمهوری‌اش یک رشته عملیات کشتار جنگی نیز به راه انداخته بود، دولت او از هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به تروریست‌های احتمالی در پاکستان، یمن، لیبی، و کشور ایلهان عمر، سومالی، استفاده کرده بود. بر اساس آمارهای دولت آمریکا و دفتر روزنامه‌نگاران تحقیقی، حدود 2500 نفر در این حملات کشته شدند که بیش از 800 نفر آنها غیرنظامی بودند.
 

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.