وقف نفت دوم است | سرمایه اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری اقتصادی با توجه به نیات واقفین است

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست مدیران کل حوزه های وزارتی و رؤسای سازمان ها با بیان اینکه در مسیر شفاف سازی مالی سازمان اوقاف پیش می رویم، تاکید کرد: سرمایه سازمان اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری بالاتر اقتصادی با توجه به نیات واقفین است.
شنبه، 18 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وقف نفت دوم است | سرمایه اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری اقتصادی  با توجه به نیات واقفین است
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، هفتمین نشست مدیران کل حوزه های وزارتی و رؤسای سازمان ها در دولت تدبیر و امید با حضور  دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر احمد شمس معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رییس جمهور صبح امروز به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه در هتل ارم برگزار شد.
 
وقف نفت دوم است | سرمایه اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری اقتصادی  با توجه به نیات واقفین است
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی با حضور در این نشست در سخنانی ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) و بیان ویژگی های علمی آن حضرت به انتشار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبرانقلاب اشاره کرد و گفت: عمق استراتژی انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور قابل درک است. انقلاب اسلامی یک موجود حی و زنده است.  تقریبا همه انقلاب ها در محدوده جغرافیایی خود باقی مانده اند و انقلاب اسلامی ایران یکی از مهمترین انقلاب هایی است که در محدوده جغرافیایی خود باقی نمانده است.
وی در ادامه به بحث پیرامون نفوذ انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) در دنیا پرداخت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای توحید برای نفی طاغوت  شکل گرفته است. یکی دیگر از نکات بیانیه اخیر مقام معظم رهبری این است که
این بیانیه ما را به سمت تمدن سازی در آینده سوق می دهد. تمدن سازی مولفه هایی دارد که ما باید به خوبی در زمینه این مولفه ها کار کنیم.
دکتر خاموشی با تاکید بر اهمیت اقتصاد درون زا، فعالیت های دانش  بنیان و رشد علم با توجه به بیانیه رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بنده با حرکتی که دولت و جناب آقای ستاری معاون رئیس جمهور در زمینه فعالیت های دانش بنیان آغاز کرده اند، موافقم. اما پژواک این حرکت راضی کننده نیست.  مردم  باید به صورت روزآمد و دایم با این امور زندگی کنند.
وی سپس به ارائه ارزیابی خود از فعالیت های دانش بینان در کشور پرداخت و افزود:
گفته مشهوری است که می گویند وقف نفت دوم است. حرف چندان بی ربطی نیست. میلیون ها هکتار زمین در اختیار اوقاف است اما موقعی این زمینها ارزش اقتصادی دارند که روی آنها کار شود. ما دست نیاز دراز می کنیم  به سمت همه کسانی که کار بلدند، به سیستم آشنا هستند و فعالیت های دانش محور را درک می کنند.

خاموشی همچنین یادآور شد: اگر اوقاف سرمایه ای دارد این سرمایه در خدمت توسعه دانش و بهره وری بالاتر اقتصادی در جهت اجرای نیات واقفین خواهد بود.
وقف نفت دوم است | سرمایه اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری اقتصادی  با توجه به نیات واقفین است
 
وقف نفت دوم است | سرمایه اوقاف در خدمت توسعه دانش و بهره وری اقتصادی  با توجه به نیات واقفین است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گوشزد کرد: در این مدتی که بنده به سازمان اوقاف آمده ام همواره بر چند اصل تاکید کرده ام. کلیه قراردادهای سازمان باید بر اساس مزایده صورت بگیرد. همین طور کلیه قراردادهای توسعه ای و عمرانی هم طبق قانون باید بر اساس مناقصه صورت بگیرد.  تلاش می کنیم که در مسیر شفاف سازی مالی اوقاف پیش برویم.
خاموشی در ادامه تصریح کرد: ما در زمینه فعالیت های دانش بنیان هم که مورد تاکید رهبر انقلاب است اهتمام ویژه داریم. مبلغ جایزه بنیاد البرز را که به دانشمندان و مخترعین تعلق می گیرد در سال بعد سه برابر می کنیم. به نظر می رسد که این جایزه همت علمی اساتید، دانشمندان، مکتشفین، مخترعین،دانشجویان و  دانش آموزان را بالاتر خواهد برد. وقف نامه حسینعلی البرز که تمام اموال خود را برای رشد دانش و جایزه علمی محض گذاشته است، واقعا خواندنی است.
گفتنی است، سخنرانی دکتر رضا صالحی امیری با موضوع گسل های اجتماعی ایران از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

مرتبط
چهل سال دوم انقلاب اسلامی فرصتی برای تمدن سازی در جهان
سازمان اوقاف در حال تلاش در زمینه «وقف دانش» است
دیدار رییس سازمان اوقاف و امورخیریه با مراجع عظام تقلید (بخش دوم)
اداره کل اوقاف و امور خیریه با افزایش ۳۰۰ درصدی تعهد اشتغال دستگاه نمونه کارآفرینی در استان گلستان شد



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.