هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس در رشت صدرنشین شد/ استقلال با برد خفیف به دربی رسید

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر با شکست سپیدرود رشت با صدرنشینی به استقبال دربی پایتخت رفت و استقلال هم موفق شد با بردی خفیف در خانه مقابل نساجی قائمشهر به شهرآورد برسد.
شنبه، 25 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس در رشت صدرنشین شد/ استقلال با برد خفیف به دربی رسید
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر با شکست سپیدرود رشت با صدرنشینی به استقبال دربی پایتخت رفت و استقلال هم موفق شد با بردی خفیف در خانه مقابل نساجی قائمشهر به شهرآورد برسد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، هفته ی بیست و دوم لیگ برتر فوتبال امروز با 2 دیدار پیگیری شد.
در دیدار اول که ساعت 16:30 برگزار شد، تیم فوتبال سپیدرود رشت در ورزشگاه سردار جنگل با قضاوت حسین زرگر میزبان پرسپولیس بود که در پایان با نتیجه 3 بر یک تن به شکست داد.
 
در این دیدار برانکو پرسپولیس را با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری، مهدی شیری، بشار رسن(سروش رفیعی)، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی(امید عالیشاه) و علی علیپور(سعید کریمی) به میدان فرستاد.
 
نادر دست نشان هم کوروش ملکی، لوکانوزادزه، میثم تهی دست، میلاد شیخ اسلامی، حسین ابراهیمی(محمد بلبلی)،امین جوادی مقدم(علی عباسی)،مهرداد بایرامی، محمد علیزاده، میلاد قربانزاده و محمد غلامی برای سپیدورد روانه میدان کرد.
 
پرسپولیس با صدرنشینی به استقبال دربی رفت
در نیمه ی اول شاگردان برانکو نبض بازی را در اختیار گرفتند و با نمایشی کم نقص دقیقه 10 به گل رسیدند. علی علیپور روی پاس در عمق احمد نورالهی در کورس با مدافع سپیدورد برنده شد و با حرکت رو به جلو و زدن ضربه با پاس راست به زاویه مخالف گلر، گل اول بازی را به ثمر رساند.
 
در ادامه بازهم حملات پرسپولیس برای زدن گل دوم از سمت راست دروازه ی سپیدورد ادامه پیدا کرد. تیم میزبان که میانه ی میدان را از دست داده بود، نتوانست برای جبران گل موقعیتی روی دروازه ی پرسپولیس ایجاد کند. اما این بازهم تیم میهمان بود که دقیقه 30 با ارسالی بلند به گل رسید. اینبار ارسال مهدی ترابی را شجاع خلیل زاده با سر پاس داد و احمد نورالهی از روی خط دروازه اختلاف را به عدد 2 رساند.
 
بازهم این شاگردان برانکو بودند که برای زدن گل سوم بی تابی می کردند و موقعیت هایی روی دروازه ی ملکی خلق کردند. این حملات بالاخره دقیقه 40 نتیجه داد و همکاری علیپور و ترابی به گل ختم شد. ترابی که در سمت راست محوطه ی جریمه سپیدورد از علیپور توپ را دریافت کرد، پاس به عقب داد و این بار سیامک نعمتی در نقش زننده گل ظاهر شد.
 
در نیمه ی دوم سپیدرود برای جبران گل های خورده وارد بازی شد و توانست موقعیت هایی روی دروازه ی سرخپوشان خلق کند. بازی در این نیمه سرد و کسل کننده پیش می رفت تا اینکه دقیقه 67 حرکت محمد غلامی و پاس به جلوی این بازیکن از سمت راست خط دفاعی پرسپولیس را مهرداد بایرامی تبدیل به گل کرد تا اختلاف گل به عدد 2 برسد.
 
پرسپولیسی ها که در شوک دریافت گل بودند، بلافاصله یک دقیقه بعد موقعیتی به مهرداد بایرامی دادند که در یک فعل و انفعال داور خطای شجاع خلیل زاده را روی این بازیکن تشخیص پنالتی داد. محمد غلامی دقیقه 68 پشت ضربه قرار گرفت و می توانست اختلاف را به حداقل برساند اما ضربه ی بی دقت این مهاجم را رادوشوویچ مهار کرد.
 
داور پشت دروازه پنالتی پرسپولیس را برگرداند!
بلافاصله 30 ثانیه بعد مهدی ترابی توسط بازیکن سپیدرود در محوطه جریمه ی حریف سرنگون شد و زرگر اعلام پنالتی کرد اما داور پشت دروازه در مشورت با داور وسط، پنالتی را برگرداند و زرگر نظر او را پذیرفت تا بازی با همان نتیجه ادامه پیدا کند.
این برای اولین بار در لیگ برتر بود که داور پشت دروازه نقشی پررنگ داشت و به کمکِ داور وسط آمد.
 
در ادامه بازهم سپیدرود با حمایت طرفداران خود برای گشودن دروازه ی پرسپولیس به حملات خود ادامه داد. در یکی از حملات، ارسال بلند توپ از سمت چپ دروازه ی میهمان با ضربه ی سر زیبای مهرداد بایرامی همراه شد اما رادوشوویچ با عکس العملی فوق العاده مانع به ثمر رسیدن گل میزبان شد.
 
تلاش بازیکنان پرسپولیس و سپیدرود در ادامه ی این دیدار راه به جایی نبرد و در پایان این شاگردان برانکو بودند که با کسب پیروزی 3 بر یک جایگاه اولی را از تراکتورسازی تبریز پس گرفتند و با صدرنشینی و بدون تلفات به استقبال دربی پایتخت که دهم فروردین برگزار می شود، رفتند.
 
تیم سپیدورد هم با 13 امتیاز در رده پانزدهم است.
 
استقلال با بردی خفیف به دربی رسید
در دیگر دیدار هفته ی بیست و دوم، عصر امروز تیم استقلال ساعت 19 در ورزشگاه آزادی با قضاوت محمدرضا اکبریان میزبان نساجی مازندران بود که در نهایت با یک گل به برتری رسید.
 
شفر در این دیدار تیم استقلال را با ترکیب سید حسین حسینی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، روزبه چشمی، علی کریمی، فرشید باقری، آیاندا پاتوسی،محسن کریمی(طارق همام)، اسماعیل گونکالوس(داریوش شجاعیان) و مرتضی تبریزی به میدان فرستاد.
 
از سوی دیگر مجید جلالی برای رویارویی با استقلال، امین رضایی، مجتبی ممشلی، لاشا توتاتزه، محمد آبشک، رحمان جعفری، مهرداد عبدی، سجاد آشوری(امید سینک)، فرشاد فرجی، علی اصغر عاشوری، آرفنگ دافه و حامد شیری(احمد عبدالله زاده) را روانه ی میدان کرد.
 
استقلال در این بازی هجومی کار را آغاز کرد و سعی داشت با پاس های عمقی قلب دفاع حریف را بشکافد که در یکی دو صحنه مدافعان نساجی به خوبی مانع مهاجمان حریف شدند.
 
تیم نساجی که نمی خواست تحت فشار تیم میزبان باشد، تلاش کرد تا با پاس های مستمر، حفظ توپ کند و روی دروازه ی استقلال موقعیت ایجاد کند. اما آبی های پایتخت دقیقه 12 توسط شوت ناگهانی دانشگر خطرناک ظاهر شدند و توپ این بازیکن به تیر دروازه نساجی برخورد کرد.
 
اتفاق ویژه این دیدار در نیمه ی اول، مصدومیت امین رضایی دروازه بان نساجی در دقیقه 29 بود که مجید جلالی مجبور شد او را تعویض کند و حامد لک را به زمین فرستاد.
 
دقیقه 32 اما این نساجی بود که خطرناک ظاهر شد و ضربه ی دافه در زاویه ی بسته به تیر دروازه ی استقلال برخورد کرد و در برگشت هم شوت بازیکن نساجی به بیرون رفت.
 
اما در ادامه استقلال موقعیت های نصف و نیمه ای روی دروازه ی حریف تدارک دید. در یکی از این فرصت ها، دقیقه 39 پاتوسی با ارسال بلند پشت مدافعان نساجی، تبریزی را صاحب توپ کرد و این بازیکن در محوطه ی جریمه سرنگون شد و اکبریان اعلام پنالتی کرد.
 
مرتضی تبریزی پشت ضربه ی پنالتی برای استقلال ایستاد و برخلاف حرکت حامد لک توپ را تبدیل به گل کرد تا نیمه ی اول با همین تک گل به پایان برسد.
 
فرصت سوزی آبی ها در نیمه ی دوم
در نیمه ی دوم اما بازی بیشتر در میانه ی میدان جریان داشت. اما اولین موقعیت بازی را در این نیمه استقلال توسط تبریزی به دست آورد ولی توپ از پای این بازیکن جدا شد و بهترین فرصت برای زدن گل دوم هدر رفت.
 
در ادامه بازهم استقلال توسط طارق همام صاحب موقعیت شد که ضربه ی این بازیکن را لک در اختیار گرفت. تیم نساجی برای رسیدن به دروازه ی استقلال یکی دو حمله ی نصف و نیمه انجام داد اما راه به جایی نبرد. این استقلال بود که بازهم با فرصت سوزی های زیاد نتوانست گل دوم را به ثمر برساند اما نساجی دقیقه 90 مهمترین خطر خود را در نیمه ی دوم روی دروازه ی حسینی ایجاد کرد که پاس به جلو و خطرناک فرجی را منتظری به اوت فرستاد.
 
دو تیم در 3 دقیقه ی وقت اضافه که توسط داور اعلام شد، نتوانستند دروازه ی هم را باز کنند تا تیم استقلال با همان تک گل نیمه ی اول تبریزی پیروز شود و با 43 امتیاز و رسیدن به رده ی دوم جدول، به استقبال دربی برود.
 
هفته ی بیست و دوم لیگ برتر فوتبال فردا با دو دیدار به پایان می رسد که تیم های استقلال خوزستان میهمان ذوب آهن اصفهان است و پیکان از صنعت نفت آبادان پذیرایی می کند.

 
جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال تا بازی های امروز هفته بیست و دوم

پرسپولیس در رشت صدرنشین شد/ استقلال با برد خفیف به دربی رسید 
نتایج هفته ی بیست و دوم لیگ برتر فوتبال:
 
پنج شنبه 97/12/23
 
تراکتورسازی تبریز یک ...............پدیده شهر خودرو صفر
 
نفت مسجد سلیمان صفر................سایپا یک
 
جمعه 97/12/24
 
پارس جم جنوبی صفر..................ماشین سازی تبریز یک
 
فولاد خوزستان یک.....................سپاهان یک
 
شنبه 97/12/25

سپیدرود رشت یک.................پرسپولیس 3
 
استقلال یک........................نساجی قائمشهر صفر
 
یک شنبه 97/12/26
 
ذوب آهن اصفهان...............استقلال خوزستان
 
پیکان.............................صنعت نفت آبادان
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.