مصرف روزانه تخم‌مرغ خطر ابتلا افراد به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد

بر اساس یک پژوهش جامع در ایالات متحده آمریکا که میزان کلسترول در رژیم‌های غذایی روزانه را بررسی کرده است، آمده که مصرف بیش از سه تا چهار تخم‌مرغ در هفته احتمال مرگ بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
چهارشنبه، 14 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
مصرف روزانه تخم‌مرغ خطر ابتلا افراد به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد
به گزارش راسخون به نقل از ایندیپندنت؛ این مطالعه که بر روی 30 هزار نفر انجام شد، نشان داد به طور متوسط خطر حمله قلبی و دیگر و موارد بیماری‌های قلبی - عروقی را به میزان 27 درصد و خطر مرگ این افراد به هر علتی را تا 34 درصد افزایش می‌دهد.

مصرف تخم‌مرغ در آمریکا تقریبا یک عدد در روز است که همچنان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را به میزان 6 درصد و خطر مرگ افراد در درازمدت به علت مصرف تخم‌مرغ را به میزان 8 درصد افزایش می‌دهد.

یکی از محققین این گروه تحقیقاتی گفت: «ما می‌خواهیم این را به مردم یاداوری کنیم که کلسترول در تخم‌مرغ و به خصوص در زرده آن وجود دارد که اثرات مخربی بر بدن دارد

وی ادامه می‌دهد: «به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم، مردم باید مقدار کمی کلسترول مصرف کنند. افرادی که کلسترول کمتری مصرف می‌کنند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آنها کاهش می‌یابد.»

کلسترول نوعی چربی است که برای سوخت و ساز سلول‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در غذاهایی مانند گوشت و به خصوص زرده تخم‌مرغ وجود دارد، امام درکبد نیز از طریق تجزیه دیگر چربی‌ها  تولید می‌شود.

در این مطالعه وضعیت شرکت‌کنندگان به مدت 17 سال مورد برررسی قرار گرتفت که 5400 نفر آنها دچار حمله قلبی یا سکته قلبی شدند و 6612 نفر آنها نیز به علت عوامل مختلف از دنیا رفتند.

به طور متوسط، کسانی که هر سه روز تنها یک تخم‌مرغ خوردند، 11 درصد دچار حمله قلبی شدند و 12 درصد آنها فوت کردند.

این درحالی است که این مطالعه نشان داد آن افرادی که هر روز دو یا بیش‌تر تخم‌مرغ مصرف کرده‌اند بیشتر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی رو متحمل شدند.

لازم به ذکر است مخالفین نتیجه این پژوهش بر این باروند که این مطالعه توجه‌ای به دیگر عادت‌های نامناسب یک فرد مانند سیگار کشیدن یا با چه مقدار کره یا روغن آشپزی کردن و... نکرده است.




 

مطالب مرتبط
مروری بر جنجالی‌ترین رویدادهای فضایی / آغاز فصل جدید اعزام فضانورد
چرا با وجود مصرف داروهای ضدافسردگی برخی از بیماران بهبود نمی‌یابند؟
روش‌های طبیعی برای کاهش فشارخون در ۱۰ دقیقه



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.