شرکت کننده قرقیزستانی مسابقات بین المللی قرآن کریم:

از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم | توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را ندارم

سومین روز بخش نهایی مسابقات بین المللی قرآن در حال برگزاری است و نخبگان قرآنی از ۶۲ کشور دنیا در آن حضور دارند.
شنبه، 24 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم | توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را ندارم

متسابق قرقیزی: از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم | توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را ندارم

متسابق شرکت‌کننده از کشور قرقیزستان نظم  و ترتیب برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را مثال‌زدنی دانست و از برنامه‌ریزی برای حضور نخبگان ۶۲ کشور در مرحله نهایی ابراز شگفتی کرد.

به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن "انس خالماتوف" متسابق اهل قرقیزستان که ۱۸ سال سن دارد و در بخش مسابقات دانش‌آموزی به همراه پدر خود در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد در مورد معرفی خود اظهار داشت: از ۱۵ سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و برای نخستین بار است در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران شرکت می‌کنم.

وی با تقدیر و تشکر از میهمان‌نوازی مردم و دولت ایران برای پذیرایی گرم از متسابقین کشورهای دیگر متذکر شد: برنامه‌ریزی سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بسیار دقیق و  مناسب است و هرمتسابق شرکت‌کننده در مسابقات به‌خوبی از نحوه  برگزاری مسابقات مطلع است و به نظر من این موضوع یکی از ویژگی‌های این مسابقات است.

انس خالماتوف قرقیزی در خصوص نحوه آموزش قرآن و مسابقات قرآنی در کشورش اظهار داشت: پس از فروپاشی شوروی سابق، مدارس قرآنی زیادی در قرقیزستان دایر شد و الحمدالله در حال حاضر حافظان و قاریان بسیار خوبی در کشور داریم.

وی ادامه داد: انشاء الله پس از بازگشت به قرقیزستان از تجربه‌هایی که در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به دست آوردم در جهت بهبود کیفیت برگزاری مسابقات قرآنی کشورم بهره خواهم گرفت و آنچه را که به چشم دیده‌ام برای مردم کشورم بازگو خواهم کرد.

حافظ کل قرآن اهل قرقیزستان خاطرنشان کرد: نام جمهوری اسلامی ایران کافی است که اعتماد یک کشور مسلمان را در جهان اسلام به اثبات برساند و گمان می‌کنم که من توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را نداشته باشم . جمهوری اسلامی تنها کشوری در دنیا است که برای قاریان و حافظان قرآن کریم این امکان را فراهم کرده است که آن‌ها را در زیر یک سقف جمع تا تحت لوای قرآن به رقابت بپردازند.

خالماتوف دانش‌آموز قرقیزی شرکت‌کننده در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  در خصوص تبلیغات سوء علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: متاسفانه امریکا سعی در اختلاف‌افکنی در روابط بین مسلمانان در جهان اسلام را دارد و این موضوع فقط مختص به جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه شامل همه مسلمانان می‌شود اما به نظر من جمهوری اسلامی کشور بسیار مقتدری است

متسابق شرکت‌کننده از کشور قرقیزستان در پایان یادآور شد: مردم ایران بسیار مهمان‌دوست هستند و من این را در جریان حضور در مسابقات قرآن از نزدیک مشاهده کردم، چراکه متسابقین از هنگام ورود به جمهوری اسلامی تا اسکان در هتل با مهمان نوازی گرم ایرانیان مواجه بوده‌اند و ما ازاین‌جهت کمال تشکر را داریم.

 

متسابق آفریقایی: از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم

متسابق آفریقایی سطح برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را بسیار حرفه ای دانست و از میهمان‌نوازی دولت و مردم ایران تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم "ابراهیم ادریس" متسابق شرکت‌کننده از کشور آفریقایی "بنین" در معرفی خود به‌عنوان متسابق گفت: ۲۷ سال دارم و به تدریس قرآن در کشورم مشغول هستم و برای نخستین بار از ایران دیدن می‌کنم و در رشته حفظ بزرگسالان در این دوره شرکت کرده ام.

وی که به زبان فرانسه که زبان قالب کشور بنین است تکلم می‌کند اضافه کرد: من در ۲۰ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده‌ام و کار آموزش و تعلیم قرآن در بنین به عهده مدارس دینی است و بنده هم به‌عنوان یکی از آموزش‌دهندگان افتخار آموزش قرآن به علاقه‌مندان را در کشورم به عهده‌دارم.

ابراهیم ادریس به تمجید از نحوه استقبال و میهمان‌نوازی مردم کشورمان از متسابقین سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: من فکر نمی‌کردم از ما به‌عنوان متسابق در مسابقات قرآنی به این  گرمی استقبال شود اما به هنگامی‌که وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدم با استقبال بسیار گرم مسئولان مواجه و همانند یک برادر دینی از ما استقبال و پذیرایی شد. به نظر من برخلاف تبلیغات موجود، ایران کشور بسیار امنی است و دارای قراء مطرحی در سطح جهان اسلام است

ابراهیم ادریس در  خصوص سطح علمی مسابقات اظهار داشت: به‌عنوان متسابق برای در حضور سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ابتدا در کشورمان موفق به کسب جواز حضور در مسابقات شدیم و خوشحالم که به‌عنوان نماینده کشورم برای اولین بار در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنم.

متسابق بنینی در پایان خاطرنشان کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم ملت و دولت ایران را که متسابقین کلام‌الله مجید را مورد استقبال گرم و پذیرایی مناسب خود قرار داده‌اند در پناه خود نگه دارد و آن‌ها را از بلایا و دشمنان حفظ کند



 
مطالب مرتبط
سازمان اوقاف مفتخر به پرچمداری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی است
گزارش تصویری از حضور دکتر خاموشی در همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم»
حجت‌الاسلام حسینی: ایران علاقه مند به همکاری قرآنی با دیگر کشورهای مسلمان است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.