رئیس دفتر مقام معظم رهبری: هرسال شاهد پیشرفت چشمگیر مسابقات بین المللی قرآن کریم هستیم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: تنها کشوری که قانون اساسی‌اش بر اساس قرآن و سنت پیامبر(ص) است، کشور ماست و این لطف و پیشرفت قرآنی را مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی و خون بابرکت شهدا هستیم.
شنبه، 24 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رئیس دفتر مقام معظم رهبری: هرسال شاهد پیشرفت چشمگیر مسابقات بین المللی قرآن کریم هستیم
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری که در آیین افتتاحیه سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرده بود، درباره اهمیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: آن چیزی که درباره این مسابقات برای من محسوس است، ترقی این برنامه است، به‌طوری که هر سال شاهد پیشرفت چشمگیر آن در سطوح کمی و کیفی هستیم.

وی افزود: این نوع برنامه‌ها که ترویج قرآن بوده و قطعاَ یک عمل اسلامی، انسانی و معنوی کامل است، می‌تواند روح جامعه را زنده نگه دارد و به فرموده پیامبر اسلام(ص) « اِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرآنِ (هنگامی که فتنه‌ ها همچون پاره‌های شب تاریک شما را در بر می‌گیرند، بر شماست که به قرآن تمسک کنید). مشکل مسلمانان همین است که به قرآن اهمیت نمی‌دهند و تمام ضربه‌هایی که می‌خورند به‌خاطر همین بی‌اهمتی نسبت به این کتاب الهی است. 

وی در پایان تصریح کرد: الحمدلله تنها کشوری که قانون اساسی‌اش بر اساس همین قرآن و سنت پیامبر(ص) است، کشور ماست و این لطف و پیشرفت قرآنی را مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی و خون بابرکت شهدا هستیم.




 
مطالب مرتبط
حجت‌الاسلام حسینی: ایران علاقه مند به همکاری قرآنی با دیگر کشورهای مسلمان است
گزارش تصویری از حضور دکتر خاموشی در همایش «پیشینه و ابعاد نظری کتابت قرآن کریم»
سازمان اوقاف مفتخر به پرچمداری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.