شرکت کننده عراقی بخش دانش اموزی مسابقات بین المللی قرآن کریم:

انس با قرآن به انسان آرامش می‌دهد | ایران دوست و حامی ملت عراق است

چهارمین روز بخش نهایی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در مصلی تهران در حال برگزاری است و نخبگان قرآنی از کشورهای مختلف دنیا در آن حضور دارند.
شنبه، 24 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انس با قرآن به انسان آرامش می‌دهد | ایران دوست و حامی ملت عراق است
متسابق عراقی: ایران دوست  و حامی ملت عراق است
به گزارش پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم
، کوچک ترین متسابق شرکت کننده در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از فراگیری حفظ کل قرآن و شرکت در این دوره مسابقات برای سربلندی نام کشورش سخن گفت "سیف مصطفی لطیف" حافظ کل قرآن مجید که ۱۲ سال سن دارد و به عنوان کوچک ترین شرکت کننده مسابقات به شمار می رود اهل کشور عراق است.
وی که با قاطعیت و حرارت خاصی در مورد پیروزی خود در رقابت های قرآنی سخن می گوید افزود: من برای کسب مقام اول برای کشورم در سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده ام و کوچک ترین حافظ کل قرآن در عراق هستم و برای حضور در این دوره توانستم به عنوان نماینده کشورم در جمهوری اسلامی ایران حاضر شوم.
مصطفی لطیف در خصوص سطح علمی مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: به نظر من سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران یکی از قوی ترین مسابقات قرآنی در کل جهان است و این دوره از مسابقات در جوی قرآنی و بهاری در کشوری که همسایه ما به شمار می رود در حال برگزاری است. مردم ایران بسیار میهمان نواز و پاکیزه هستند.
کوچک ترین متسابق سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مورد نحوه تعلیم قرآن یادآور شد: من اهل بصره در جنوب عراق هستم و قرآن کریم را در عنفوان کودکی با کمک استادم " حمزه صباح" آموختم و در این راه والدینم همیشه مرا مورد تشویق قرار داده اند و با توفیق خداوند سبحان حفظ آن را فرا گرفتم و از این موضوع بسیار خشنود هستم.
متسابق عراقی شرکت کننده سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در خصوص نحوه استقبال و پذیرایی دولت و مردم ایران تصریح کرد: استقبال از متسابقان قرآنی بسیار زیبا و منظم بود و از این بابت من  از مسئولان برگزاری  مسابقات و ملت ایران برای پذیرایی از نمایندگان قرآنی تقدیر و تشکر می کنم.
مصطفی لطیف در پاسخ به این سوال که پیش از سفر به جمهوری اسلامی ایران در مورد آن چه اطلاعاتی داشتید  متذکر شد: طبعاً در مورد ایران این را می دانستم که کشور بزرگ و زیبایی است و  مردمانی پاکیزه و خوب در آن زندگی می کنند و دارای آب و هوای معتدلی است. من بابت استقبال و پذیرایی خوب ملت و دولت ایران تشکر می کنم.
کوچک تربن متسابق شرکت کننده در مسابقات قرآنی در خصوص پیام  خود به ملت ایران اظهار داشت: حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی با سربلند کردن نام ایران، این کشور را به عنوان مدافع مظلومان تاسیس کرد و همان طور که ما دیدیم در جریان فتنه داعش، تنها کشوری که از ما دفاع کرد و قربانی داد ایران اسلامی بود و از این لحاظ قدردان رهبر و ملت ایران هستیم و باعث افتخار من است که به کشوری قدم گذاشتم که همیشه دوست و حامی ملت عراق بوده است

 

مرتبط

از نحوه استقبال و پذیرایی ایرانیان غافلگیر شدم | توانایی بیان اقتدار ایران اسلامی را ندارم



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.