حوزه‌های علمیه در حفظ کل قرآن کریم پیشگام باشند/حضور طلاب در مناطق آسیب‌دیده از سیل پرشور بوده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برای سازمان اوقاف افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: حضور طلاب در مناطق سیل زده پرشور و فعال بوده است.
يکشنبه، 25 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حوزه‌های علمیه در حفظ کل قرآن کریم پیشگام باشند/حضور طلاب در مناطق آسیب‌دیده از سیل پرشور بوده است
به گزارش راسخون به نقل از ستاد خبری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که عصر امروز در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن قسم خورده است که این کتاب برای بندگان تنزیل و وحی است، بنابراین اگر آن تنزیل نبود حال ما خاکیان این چنین نبود و راه هدایت را نمی‌یافتیم.

وی صحت، حفظ قرائت قرآن را مقدمه عمل به قرآن دانست و افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مقدمه‌ای برای عمل به قرآن است و این مسابقات یکی از کارهای ارزشمند به شمار می‌آیند که قاریان و حافظان از کشورهای مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برای سازمان اوقاف افتخار بزرگی دانست و تصریح کرد: مفتخریم که این مسابقات را میزبانی می‌کنیم و از طلاب تشکر می‌کنیم که در این مسابقات حضور پرشور و فعالی داشتند.

وی به سفر اخیر خود به مناطق سیل‌زده اشاره کرد و حضور طلاب در این مناطق را بسیار پرشور و فعال خواند و یادآور شد: حرکت جهادی طلاب را از نزدیک دیدم، اگر کسی می‌خواهد عمل به قرآن کند همین حرکت‌های جهادی است که طلاب شروع کرده‌اند و در انجام کار خیر از همدیگر سبقت می‌گیرند. الحمدالله انقلاب اسلامی چنین افرادی را تربیت کرده که عمل به قرآن می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به افزایش سطح کیفی مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از داوران مسابقات قرآن کریم می‌گفت، ام مسابقات، مسابقات قرآن کریم در ایران اسلامی است، مسابقات پرشور و بانشاط است که بیش از ۸۰ کشور در این دوره شرکت کردند و برای ایران اسلامی افتخار بزرگی به شمار می‌آید که باید قدر آن را دانست.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند ۱۰ میلیون حافظ باید در کشور تربیت شوند  و این بسیار ارزشمند است که مردم عزیز به قرآن کریم روی آورده‌اند و این نشان رشد و بالندگی است که تک تک مردم فرمان رهبری را به گوش جان و دل پذیرفته و به آن عمل می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در حفظ کل قرآن کریم پیشگام باشند، همچنان که رهبر معظم انقلاب خواستار حفظ کل قرآن هستند، از این‌رو حفظ قرآن از سوی طلاب بسیار مهم است، وقتی طلاب عزیز قرآن را حفظ کنند، قرآن با گوشت و پوست آن‌ها عجین می‌شود و برای تمدن سازی و فرهنگ سازی اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: مسابقات رشد کیفی بسیار خوبی داشته است، بنابراین باید به مباحث مفاهیم قرآن کریم نیز پرداخت زیرا خواست رهبری نیز در این بخش است که امیدواریم متسابقین در سال آینده به این موضوع بیشتر توجه کرده باشند.



 
مطالب مرتبط
سازمان اوقاف مفتخر به پرچمداری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی است
سازمان اوقاف را خانه و پاتوق خیرین می‌کنیم / تشریح طرح «افق بقاع»
اصلی‌ترین جهت‌گیری ما باید اجرای نیت واقفین باشد/عنوان امور خیریه را از معطل بودن خارج می‌کنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.