بودجه ۵۰ میلیاردی لایروبی رودخانه‎ها چگونه هزینه شد؟

بررسی گزارش عملکرد بودجه در سال ۹۷ نشان می‌دهد در حالی حدود ۵۱میلیارد تومان اعتبار بابت ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های کشور به شرکتهای آب منطقه‌ای پرداخت شده که نحوه هزینه‌کرد و اثرات توزیع این منابع مشخص نیست.
دوشنبه، 26 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بودجه ۵۰ میلیاردی لایروبی رودخانه‎ها چگونه هزینه شد؟
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های اخیر بحث وقوع سیلهای بی‌سابقه یکی از ابهامات جدی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل وقوع این دست حوادث و بحث  ساماندهی رودخانه‌های سراسر کشور بوده است.

بررسی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد، در قانون بودجه اعتبارات مجزایی برای ساماندهی بستر و حریم رودخانه‌ها لحاظ شده است. همچنین سال قبل حدود 50 میلیارد تومان بابت طرح مذکور (لایروبی رودخانه‌ها) اعتبار تخصیص یافته است.

نحوه توزیع اعتبارات طرح ملی "مطالعه و اجرای ساماندهی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها در حوضه‌های آبریز کشور" به‌شماره طبقه‌بندی 1307005006 در سال 97 به‌تفکیک شرکت‌های آب منطقه‌ای در جدول زیر ذکر شده است.

سؤال جدی که در اینجا وجود دارد این است که؛ با وجود تخصیص اعتبار مذکور (و پرداخت از سوی خزانه‌داری کل کشور) نحوه هزینه‌کرد این منابع به‌چه‌نحوی بوده است؟ همچنین در استانهایی که اخیراً درگیر سیل بوده‌اند بایستی نقش این اعتبارات در کاهش اثرات و تخریبها شفاف شود.
 
بودجه ۵۰ میلیاردی لایروبی رودخانه‎ها چگونه هزینه شد؟
بودجه ۵۰ میلیاردی لایروبی رودخانه‎ها چگونه هزینه شد؟



 
مطالب مرتبط
وزیر نیرو: احتمال طغیان رودخانه‌های شرق کشور/ بارش ۱۹برابر شد/همه سد‌های کشور کاملاً پایدارند
صادرات نفت ایران به میزان پیش از تحریم‌ها رسیده است
تولید خودرو در اسفند سال ۹۷ چهار برابر شد/ظرفیت برای صادرات قطعات تولید شده در کشور وجود دارد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.