تقریبا نصف جمعیت آمریکا در برابر هوای ناسالم قرار دارند

بر اساس یک مطالعه که انجمن ریه آمریکا روز چهارشنبه آن را منتشر کرد، بیش از 43 درصد آمریکایی‌ها در معرض هوای ناسالم که ناشی از آلودگی ازون، آلودگی ذرات معلق در هوا و یا ادغامی از هر دو است قرار دارند.
پنجشنبه، 5 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
تقریبا نصف جمعیت آمریکا در برابر هوای ناسالم قرار دارند
به گزارش راسخون به نقل از نیوزویک؛ این مطالعه که خود از داده‌های دولت استفاده کرده است آشکار کرد 141.1 میلیون نفر بین سال‌های 2015 تا 2017 در معرض هوای ناسالم قرار گرفته‌اند که 133.9 میلیون نفر آنها سال گذشته به این تعداد اضافه شده است.

در این گزارش آمده است: «افزایش روزافزون ازن و افزایش میزان آلودگی ذرات معلق در هوا موجب شده است تا میلیون‌ها نفر بیشتر درر معرض هوای ناسالم قرار بگیرند.»

همچنین این پژوهش نشان داد که بیش از 6.2 میلیون نفر در آمریکا به بیماری مزمن ریوی و 2.5 میلیون کودک به آسم و 72 هزار نفر مبتلا بخ سرطان ریه هستند.

مدیر ارشد هوا و بهداشت صندوق دفاع از محیط زیست آمریکا گفت: «این بدین مفهوم است که سلامت نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها که در مناطقی زندگی می‌کنند که استانداردهای هوای سالم در آن رعایت نمی‌شود به علت رابطه مستقیم آلودگی هوا با بیماری‌هایی مثل آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه زندگی شان در خطر قرار گرفته است.

کالیفرنیا جزو ایالت‌هایی  است که بسیاری از شهرهایش، ساکنانش در خطر این بیماری‌ها هستند. لس آنجلس بدترین اوضاع را میان شهرهای دیگر دارد؛ به طوری که از 20 سال مطالعه‌ای که در این باره صورت گرفته است، این شهر 19 سال این اوضاع را داشته است.

حفاظت از محیط زیست آمریکا گفته است، با جود این آمار ولی «غلظت آلاینده‌های هوا از سال 1990 به طور قابل توجهی کاهش یافته است.»

این گزارش در ادامه بیان داشته که دولت دونالد ترامپ در انجام اقدامات محافظتی برای سالم‌سازی هوای آلوده و ناسالم موفق نبوده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.