آلمان و حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی!

آلمان قانونی علیه جنبش اعتراضی فلسطینی موسوم به BDS تصویب کرد.
شنبه، 28 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آلمان و حمایت بی‌چون و چرا از رژیم صهیونیستی!
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ پارلمان آلمان طرحی را به تصویب رساند که جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل موسوم به BDS را جنبشی ضدیهودی می‌خواند. در پی تصویب این طرح، برلین خواستار قطع بودجه گروه‌های حمایت‌کننده این جنبش شد.

بوندستاگ (پارلمان مرکزی آلمان فدرال است) روز شنبه با رای به این لایحه‌ی تحت حمایت حزب محافظه کار «اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان» به رهبری صدراعظم آنگلا مرکل، اولین پارلمان اروپایی شد که چنین موضع‌ای در مقابل این جنبش ضدصهیونیستی گرفته است.

این قانونِ حزب دموکرات آزاد آلمان که از جانب حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان، حزب سوسیال دموکرات آلمان، حزب اتحادیه سوسیال مسیحی و حزب سبز آلمان مورد حمایت قرار گرفته است می‌گوید: «استدلال‌ها و روش‌های به کار گرفته در جنبش BDS ضدیهودی است.» آنها دلیل این اقدام را این طور شرح دادند: این جنبش از دیگران می‌خواهد که هنرمندان اسرائیلی را تحریم کنید و اینکه کالاهایی که برچسب اسرائیلی بر آنها زده شده است را نخرید؛ این کار «یادآور یکی از بدترین تاریخ‌های آلمان است» که اشاره به شعار نازی‌ها دارد که می‌گفت: «از یهودیان جنس نخرید.»!!!

این قانون، حکومت آلمان را ملزم به عدم حمایت از گروهی می‌کند که «موجودیت اسرائیل را زیر سوال می‌برد.»

BDS یک جنبش بین‌المللی بدون خشونت است تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار دهد که به اشغال سرزمین‌های اشغالی پایان دهد. هم‌چنین این جنبش خواستار حق بازگشت پناهندگان فلسطینی به خانه‌هایشان است؛ این جنبش با تحریم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی سعی در پیشبرد این اهداف دارد. این جنبش از سال 2005 توسط گروهی فلسطینی آغاز شده است.

رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی، بنجامین نتانیاهو، از این «تصمیم» آلمان ابراز خرسندی کرد و از کشورهای دیگر نیز خواست تا با تصویب قانون مشابهی از این رژیم حمایت کنند.

منتقدان این اقدام بوندستاگ را بی‌رحمانه خواندند و اظهار کردند این حرکت، آزادی بیان نسبت به مسائل فلسطین را زیر سوال می‌برد. 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.