شش ماه نیز از اعتراضات «جلیقه زردها» گذشت...

جلیقه زردها روز شنبه به خیابان‌های فرانسه آمدند و شش‌ماهگی این جنبش اعتراضی نسبت به سیاست‌های امانوئل ماکرون نشان جهانیان دادند؛ هر چند تعداد این معترضین نسبت به زمان آغاز این جنبش اعتراضی با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده است.
يکشنبه، 29 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
شش ماه نیز از اعتراضات «جلیقه زردها» گذشت...
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ یک روز پس از آنکه ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اظهار کرد جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» پایان یافته است، تظاهرات‌کنندگان جلیقه زردپوش به خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه آمدند و بیست‌وهفتمین هفته متوالی اعتراضات را برگزار کردند.

شمار تظاهرات‌کننده که توسط وزارت کشور اعلام شد – و البته همیشه توسط جلیقه زردها تکذیب می‌شود – گفته شد تعداد معترضین در سراسر فرانسه بالغ بر 15.500 نفر بوده که 1600 نفر آنها مربوط به راهپیمایان پاریسی می‌شود. این درحالی است که جلیقه زردها این تعداد را بیش از 41 هزار نفر می‌دانند.

لازم به ذکر است این تعداد در آغاز این جنبش اعتراضی که در 17 نووامبر سال گذشته میلادی در سراسر کشور صورت گرفت، بیش از 300 هزار نفر برآورد شده بود که به یکی از بزرگترین چالش‌های رئیس جمهور این کشور تبدیل شده است.

اما بسیاری از کسانی که روز شنبه این هفته به خیابان‌ها آمدند، مصمم به ادامه آن هستند.

یکی از معترضین اظهار داشت: «زمانی که شنیدم ماکرون گفته است کار خود کرده است، به نظرم نادرست است و همین سخنان موجب شد تا عرصه را خالی نکنم و به اعتراضاتم ادامه بدهم.»

روز جمعه، ماکرون اعلام کرد، احساس می‌کند که به درخواست‌های معترضین پاسخ داده است و دیگر نیازی به کار سیاسی دیگری نیست!

تعدادی از فعالان جلیقه زرد در فهرست انتخابات هفته آینده اتحایه اروپا قرار دارند.

این جنبش در ابتدا به علت افزایش مالیات سوخت شکل گرفت، اما بعد با یک قیام گسترده علیه ماکرون ادامه یافت. معترضین او را متهم به نادیده گرفتن درآمد پایین افراد فقیر در شهرهای کوچک و روستایی فرانسه می‌کنند.

شش ماه نیز از اعتراضات «جلیقه زردها» گذشت...

به گزارش راشاتودی؛ در حالی که معترضین برای بیست‌وهفتمین هفته متوالی اعتراضات به خیابان‌ها آمده بودند، درگیری میان پلییس و معترضین در ریمز فرانسه رخ داد. شش‌ ماهگی این تظاهرات در پاریس ودیگر شهرها به طور مسالمت‌آمیز صورت گرفت.

در ریمز فرانسه میان مجریان قانون و تظاهرات‌کنندگان چندین درگیری روی داد. حضور پرشمار به اصطلاح «بلاک بلوک»پوشان، که صورت‌های شان را پوشانده و لباسشان نیز مشابه آن سیاه انتخاب کرده بوندند، تا شناسایی هویت آنان سخت‌تر شود، شاید موجب خشونت و درگیری میان دو طرف شده بود.

معترضین خشمگین در شهر ریمز، اشیاء مختلفی را آتش زدند و هم‌چنین سعی در ایجاد موانع در خیابان‌های این شهر کردند.

آنها همچنین به دفتر محلی ایستگاه رادیویی فرانسه و دیگر ساختمان‌های این شهر آسیب رساندند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.