شدت گرفتن روند صعودی قیمت نفت / قیمت نفت به 73.17$ دلار رسید

قیمت نفت علی رغم کشمکش‌های هفته‌های گذشته در این بازار روند صعودی خود را همچنان ادامه می‌دهد.
دوشنبه، 30 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شدت گرفتن روند صعودی قیمت نفت / قیمت نفت به 73.17$ دلار رسید
به گزارش راسخون به نقل از رویترز؛ قیمت نفت پس از چند هفته افزایش، روز دوشنبه  پس از آنکه اوپک اعلام کرد احتمالا کاهش تولید خود را حفظ خواهد کرد، که این اقدام موجب حمایت از قیمت‌های امسال خواهد شد،  نیز بر قیمت آن افزوده شد. این در حالی است که تنش‌ها نیز در خاورمیانه ادامه دارد.
 
نفت خام برنت با 96 سنت افزایش یا 1.3 درصد افزایش به 73.17$ در هر بشکه رسید. این رقم، رقمی است که به قیمت 73.40$ دلاری که در 26 آوریل ثبت شده است و بالاترین نرخ در چند ماه گذشته محسوب می‌شود، نزدیک می‌شود.
 
نفت خام تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 82 سنت افزایش یعنی 1.3 درصد افزایش به 63.58$ در هر بشکه رسید.
 
خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی، روز یک ‌شنبه اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به OPEC به اجماعی رسیده‌اند و توافق کردند که تولیدکنندگان، ذخایر نفت خود را «به آرامی» کاهش دهند، ولی همچنان پاسخگو نیاز «بازار شکننده» نیز باشد.
 
سهیل محمد المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، پیشتر به خبرنگاران گفته بود تولییدکنندگان قادر به پاسخوگویی تمام شکاف‌های بازار هستند و کاهش عرضه «تصمیم درستی» نیست.
 
در همین حین، لفاظی توییتری دوباره ترامپ علیه تهران در روز یک‌شنبه مبنی بر اینکه هر گونه تنش میان ایران منجر به «پایان رسمی» ایران می‌شود و گربه‌رقصانی عربستان سعودی مبنی بر آمادگی این کشور برای هر گونه پاسخ «محکمی» به ایران نیز در افزایش قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده است.
 
از آن طرف حمله به تاسسیات مهم نفتی عربستان در هفته گذتشه و حمله راکتی روز یک شنبه به منطقه سبز بغداد، مکانی که سفارت آمریکا و دیگر سفارت خانه ها و کنسولگری‌ها در آن مکان قرار دارند، نیز در افزایش قیمت نفت دخیل هستند.
 
یک تحلیل گر در این حوزه نیز گفت: «پیشنهاد آخر هفته الفالح و محمد المزروعی برای افزایش تولید و هم‌چنین تهدید‌ها و کشمش‌ها ترامپ با ایران،  یکی از مهم‌ترنی علل افزایش قیمت کوتاه مدت نفت بود.»
 
اوپک، روسیه، و دیگر تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان موسوم به OPEC+ به اتفاق پذیرفتند از ژانویه تولید خود را به 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق به مدت یک ماه تا شش ماه برنامهریزی شده است تا از با جلوگیری از افزایش ذخیره و کاهش قیمت‌ها مبارزه شود.

یکی دیگر از علل سیر سعودی قیمت‌ها، کاهش دو هفته‌ای عملیات حفاری در آمریکا بیان شده است.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.