ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز: قصد جنگ با ایران را ندارم

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای که بامداد دوشنبه منتشر شده گفته قصد جنگ با ایران ندارد.
دوشنبه، 30 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز: قصد جنگ با ایران را ندارم
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز که بامداد دوشنبه منتشر شده بار دیگر تأکید کرده قصد جنگ با ایران ندارد، اما در اظهاراتی ادعا محور گفته به ایران اجازه نخواهد داد تسلیحات هسته‌ای داشته باشد. 

ترامپ در این مصاحبه که هفته گذشته ضبط‌شده گفت: «به ایران اجازه نخواهم داد سلاح هسته‌ای داشته باشد. نمی‌خواهم بجنگم، اما وقتی با وضعیتی مثل ایران روبرو باشید نمی‌توانید به آنها اجازه بدهید سلاح هسته‌ای داشته باشند- نمی‌توان اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «با وجود همه چیزهایی که اتفاق می‌افتد، من کسی نیستم که بخواهد وارد جنگ بشود، چون جنگ به اقتصادها لطمه می‌زند و مهم‌تر از همه جنگ باعث کشته شدن انسان‌ها می‌شود.»

ترامپ علی‌رغم این بامداد دوشنبه در توئیتی ایران را به جنگ‌طلبی متهم کرد و مدعی شد جنگ «پایان کار ایران» خواهد بود. او نوشت: «اگر ایران جنگ می خواهد رسماً پایان کارش خواهد بود. دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن!»

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته به مشارکت کشورش در توافق هسته‌ای با ایران خاتمه داد و تحریم‌هایی که پس از اجرایی شدن این توافق متوقف شده بودند را مجدداً احیا کرد. او در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» مدعی شده تحریم‌ها بیش از آنچه تصور می‌کرده اثرگذار بوده‌اند. 

او گفت: «من به توافق هسته‌ای ایران خاتمه دادم و در واقع باید بگویم که تصور نمی‌کردم که اینقدر [تحریم‌ها] قوی باشند. این کشور (ایران) از نظر اقتصادی کاملاً ویران شد.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.