قدرت منطقه‌ای غیر قابل مذاکره است

مذاکره، پایان قدرت است

تا پیروزی نهایی چند قدم بیشتر نمانده است. ترامپ تاجر بهتر از هر کسی هم از هزینه‌های سیاسی وقوع جنگ با ایران اطلاع دارد و هم از هزینه‌های اقتصادی آن و برای همین تمام تلاشش را به باورپذیر کردن خطر جنگ معطوف کرده است.
سه‌شنبه، 31 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طاهره خوش خواهش
موارد بیشتر برای شما
مذاکره، پایان قدرت است

در باب قدرت منطقه‌ای


خلیج فارس منطقه‌ی ماست. در منطقه‌ی ما خون از بینی کسی ریخته شود ما ناراحت خواهیم شد، اما همه باید این را بدانند اگر منافع مردم ایران به خطر بیفتد و اگر ایرانی‌ها تصمیم بگیرند به گستاخی محور "غربی_عربی" پاسخ دهند، هم رژیم امارات سر جای خود خواهد نشست، هم سعودی دچار خلا قدرت خواهد شد، هم کسانی در راستای حمایت از ایران، علیه منافع آمریکا، وارد عمل می‌شوند که برای همه عجیب خواهد بود. و مهم‌تر از همه نتیجه‌ی انتخابات بعدی آمریکا از پیش مشخص خواهد شد.

از دید آخرالزمانی که به ماجرا نگاه کنیم، ما در آخرالزمان باید به دنبال پدید آمدن یک خلا قدرت در عربستان باشیم. خلا قدرتی که تداوم پیدا می‌کند و زمینه‌ی گسیل شدن سفیانی (بخوانید تکفیری‌ها) از عراق و سوریه و اردن به عربستان و تشکیل حکومت در مدینه می‌شود. امیدواریم افزایش فشار انصارالله یمن بر عربستان، افزایش فشار اقتصادی برعربستان و وقوع چند اتفاق، منجر به پدید آمدن خلا قدرت در سعودی شود.

 مایک پمپئو وزیر امور خارجه‌ی آمریکا هم که سعی می‌کرد حضور ناوهای آمریکا در خلیج فارس را آغازگر یک جنگ القا کند، بعد از حمله‌ی یمن به تاسیسات نفتی عربستان، با یک عقب‌نشینی گفت به دنبال جنگ با ایران نیستیم. دقت کنید، بعد از دو روز ناامنی منطقه، ناو اسپانیا فرار کرد، آمریکا هم به غلط کردن افتاد. البته از ظاهر ماجرا این‌طور برداشت می‌شود که این تازه آغاز زلزله‌ی انصارالله است و این زلزله به زودی به شیوه‌ی یمنی‌ها شدت پیدا خواهد کرد.
 

در باب فرمایشات مقام معظم رهبری


رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که در روز سه شنبه 24 ام اردیبهشت ماه با حضور سران قوا، مسئولان و کارگزاران نظام برگزار شد، فرمودند: " آمریکا جرات جنگ نظامی با ایران را ندارد و آن جنگی که در حال وقوع است جنگ اراده‌هاست و آن‌ها در جنگ  اراده‌ها شکست خواهند خورد ". فرمانده کل قوا این را هم فرمودند که از هیبت آمریکا و ثروت‌های قارون‌های اطراف خلیج فارس نترسید.ایشان بعد از بیان شرایط  بحرانی در آمریکا، آماری از اوضاع بحرانی در داخل آمریکا ارائه دادند. بحرانی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، مقدمه‌‌ی این جمله است که ما به زودی شاهد فروپاشی یک مستکبر خواهیم بود.

اما نکته‌ی دوم در خصوص صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای: رهبر انقلاب اشاره کردند به این‌که، آن‌ها می‌خواهند ایران را وادار به تغییر رفتار کنند و سپس توضیح دادند که بله، آن‌ها موفق شدند ما را وادار به تغییر رفتار کنند و ما الان ده  برابر بیشتر نسبت به آمریکا نفرت پیدا کردیم. رهبری در خصوص کسانی که از مذاکره ایران و آمریکا حرف می‌زنند هم گفتند، این مذاکره تا وقتی که آمریکا این است مانند سم است و مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است. ایشان در ادامه فرمودند، می‌گویند مذاکره کنیم بر سر موضوع موشکی و منطقه و جالب است که سیدعلی حسینی خامنه‌ای از عمق راهبردی به جای واژه‌ی منطقه استفاده کرده و جالب‌تر این‌که رهبری فرمودند هیچ ایرانی باغیرتی نقاط قوت خودش را معامله نمی‌کند. بنده جمله‌ی رهبری را نقل می‌کنم، بنابراین هر شخصی با هر عنوان دولتی و حقوقی که در خصوص مذاکره موشک‌ها چراغ سبز نشان بدهد یک بی‌غیرت است. ضمن این‌که رهبری یک نکته جالب‌تر هم فرمودند و آن این‌که هیچ‌کس در بین عقلای ما دنبال مذاکره نیست! این هم نکته‌ی جالبی بود که اگر از یک زاویه دیگر به آن نگاه کنیم به این معنی است که کسی که می‌گوید با ترامپ مذاکره کنیم بی‌عقل است، حالا چه از مذاکره بر سر آزادی زندانی‌ها حرف بزند، چه در خصوص مسائل دیگر.

بعد از بیان قدرت منطقه‌ای ایران و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحلیلی کوتاه اثبات می‌کنیم که هر احدی که از مذاکره با آمریکا صحبت کند، خائن و جنگ‌طلب واقعی است و جنگ اصلی را به کشور خواهد کشاند.

به مجرد این‌که شروط تحقیرآمیز را بپذیریم و ظریف پای میز مذاکره برود، این مذاکره اولا ابدا یک گفتگوی صرف نیست، دوما نماد زانو زدن ایران است، سوما به شدت هدفمند و بر سر نابود شدن برنامه موشکی و حضور منطقه‌ای خواهد بود، یعنی ایران باید اقدامات عملی برای کوتاه شدن برد موشک‌های خود انجام دهد(مثل کم شدن درصد غنی‌سازی). باید داشته‌های خود یعنی موشک‌های بالستیک را نابود کند(مثل اکسید کردن اورانیوم غنی شده). باید زیر ساخت‌های تکنولوژیکی خود که با آن‌ها به این توان رسیده را هم نابود کند(مثل بتون‌ریزی در قلب رآکتور). که در صورت خلف وعده قطعی، ایران مکانیزم بازگشت‌پذیری نداشته باشد و اگر بخواهد هم تا سال‌ها نتواند به روز اول برگردد، همانند برجام. این امر مثل تمام مذاکرات قبلی نیازمند داوری سازمان ملل است که در تمام پروتکل‌های خود ذیل ارتش آمریکا تعریف می‌شوند، یعنی توسط آن‌ها راستی آزمایی (جاسوسی) می‌شود، که بفهمند آیا ایران به تعهدات خود عمل کرده یا نه! درست مثل بازرسی‌های ویژه آژانس در برجام!

یعنی علاوه بر تمام دارو ندار نظامی مملکت، هزاران موشک بالستیک سجیل و عماد و شهاب (که از ترس بازدارندگی آن‌ها جنگ نمی‌شود)، تمام تاسیسات سری ما که مستقیم با حفظ جان 80 میلیون ایرانی گره خورده ، جاسوسی می‌شود. یعنی ابهام دشمن از توان بالای نظامی ما به اطمینان او از ناتوانی محض ما تبدیل می‌شود و با اشراف اطلاعاتی کامل شرایط برای یک حمله هدفمند‌ِ برق‌آسا و ارزان مهیاست.

تجربه تاریخی نشان داده آمریکا به هیچ کشور قدرتمندی حمله نکرده، مگر این‌که قبلا با تحریم و دیپلماسی خلع سلاحش کرده باشد، مانند لیبی و عراق که عوامل بازدارندگی خود را نابود کردند، و در صورت تکرار این اشتباه سرنوشت ما با آن‌ها تفاوتی نخواهد کرد. تخلیه سوریه و جایگزینی عربستان و اسرائیل خونخوار، به جای اسد متحد، از بین رفتن حزب‌الله، حشدالشعبی و انصارالله هم قطعا رقم خواهد خورد و هرکس که مخالفت کند تندرو و تعامل ستیز معرفی خواهد شد. در این میان شاید دلار هزار تومانی ارزان شود و چند بوزینه هم بزن و برقصی بکنند!

اما دیگر چیزی وجود نخواهد داشت که جلوی آمریکا یا عربستان را بگیرد و آن‌ها به آرزوی دیرینه‌ی خود یعنی بی دفاع شدن ایران خواهند رسید و سیلی از تروریست برای گرفتن انتقام راهی شهرها خواهد شد. مذاکره کنندگان دو تابعیتی فرار، و مردم گوشت دم توپ خواهند شد، تا عبرتی باشد برای آیندگان!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.