نگاهی به اهمیت برگزاری هر چه باشکوه‌تر روز قدس امسال

روز قدس امسال مهم تر از هر سال

راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به وسیله‌ی حضور مردمی است امسال به دلیل توطئه‌ شوم آمریکا که توسط آمریکا و کشورهای دنباله‌روی آمریکا در حال شکل‌گیری است از همه‌ی سال‌های گذشته پراهمیت‌تر و حساس‌تر است.
پنجشنبه، 9 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طاهره خوش خواهش
موارد بیشتر برای شما
روز قدس امسال مهم تر از هر سال
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (چهارشنبه) در دیداری 3 ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، پیشرفت پرشتاب و جهش علمی را برای رسیدن ایران اسلامی به اوج، ضروری خواندند و با اشاره به هوشیاری ایران در مقابل فریب آمریکا برای پیشبرد "تاکتیک مذاکره در سایه‌ی راهبرد فشار" تاکید کردند: "روز قدس امسال از هر سال مهم‌تر است چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با معامله‌ی قرن به دنبال به فراموشی سپردن مسئله‌ی فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند."
رهبر انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهم‌تر دانستند و گفتند: "دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت‌بار آمریکا و دنباله‌های آن در منطقه، برای جا انداختن معامله‌ی قرن است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تفاوت شرایط کنونی قضیه‌ی فلسطین را با گذشته، در ادبیات و لحن صریح آمریکا و دنباله‌هایش برای حذف موضوع فلسطین دانستند و افزودند: " بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به وسیله‌ی حضور مردمی است، امسال مهم‌تر است."

باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص به بررسی گوشه‌ای از خطرات نقشه‌ی پلید آمریکا و هم پیاله‌هایش در رابطه با این معامله‌‌ی رذیلانه می‌پردازیم.
اهمیت روز قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و دلیل آن هم، طرح توطئه‌آمیز موسوم به معامله‌ی قرن یا در واقع "معامله‌ی شرم" است که از سوی آمریکایی‌های شیطان‌صفت طراحی شده و با فرومایگی و عملگی برخی حکام مرتجع عرب در حال نشستن به کام صهیونیست‌های غاصب است. توطئه‌ای که نژادپرستی و جنایتکاری و اشغالگری صهیونیست‌ها را تثبیت می‌کند و فلسطینیان را از حقوق اولیه خود یعنی بازگشت به سرزمین آباء و اجدادیشان باز می‌دارد. دفاع از فلسطین تنها مختص مسلمانان یا دین‌مداران نیست. بلکه مسئله‌ی بشریت می‌باشد.

ماجرا از این قرار است که عده‌ای با تمسک به نیروی نظامی و حمایت قدرت‌های نظامی دنیا ادعای مالکیت بر کشوری را دارند و در این راه مردم آن کشور که حاضر به تسلیم در برابر ظلم نمی‌شوند را سلاخی می‌کنند، حال انسانیت حکم می‌کند که هر کاری از دست هر کسی برمی‌آید انجام دهد زیرا ظلم محرز است و مظلوم زیر ظلم.

به تصریح داماد ترامپ قرار است بعد از ماه رمضان فرآیند اجرایی طرح "معامله‌ی قرن" آغاز شود و البته بسیاری از مقامات مرتبط با این ماجرا در فلسطین و ترکیه و لبنان و قطر و حتی روسیه و چین علیه آن موضع گرفته‌اند. گویا قرار است عملیات اجرایی این طرح از اجلاس اقتصادی آمریکایی منامه بحرین که چند روز دیگر برگزار می‌شود، آغاز شود و همین موضوع باعث تحریم گسترده‌ی این اجلاس از سوی کلیه‌ی فلسطینیان و از جمله تشکیلات خود گردان شده است.

برخی معتقدند اهتمام گسترده‌ی عربستان و امارات در عملیاتی کردن معامله قرن به این خاطر است که مسئله‌ی فلسطین یک‌بار برای همیشه حل شود تا کشورهای عربی بتوانند به راحتی کنار اسرائیل علیه ایران صف‌آرایی کنند و ائتلاف قدرتمندانه عبری_عربی در این خصوص تشکیل دهند. 

نشانه‌های شکست این طرح خیلی زود آشکار شده است چون نه ترامپ و نه بن سلمان هیچکدام اینکاره نیستند و در این توهم هستند که یکی از دیرپاترین بحران‌های سیاسی حال حاضر جهان را می‌توانند با پول پاشی و اعطای یک جانبه امتیازات باور نکردنی به اسرائیل (اعطای بیت‌المقدس غربی و شرقی و نصف کرانه‌ی باختری به اسرائیل، خلع سلاح حماس، خط خوردن شهر قدس از هرگونه مذاکرات آینده، ایجاد وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها، سلب حق بازگشت آوارگان فلسطینی، تداوم شهرک‌های صهیونیستی در بخش فلسطینی، انحصار کشورهای عربی خلیج فارس برای بازسازی غزه، قرار دادن یک شهرک نامناسب محصور به نام ابودیس بعنوان پایتخت فلسطین و...) حل کرد. و البته مسائل عقیدتی‌ای که ذیل این معامله خواهد گنجید و به کام یهودیان اسراییل خواهد نشست عبارت است از: ایجاد اسراییل بزرگ، دگرگونی مرزها به نفع اسراییل، جلوگیری از نفوذ ایران و مقاومت، تشکیل ناتوی عربی به جهت رویارویی نظامی با جریان مقاومت، بازسازی معبد یهود و ساخت برج بابل در اورشلیم.

اما صرفنظر از این موضوع، معامله قرن رو نمایی آشکار پیوند عربستان و متحدینش با اسراییل جنایتکاراست، پیوندی که مدتی است نشانه‌های آن به وضوح مشاهده می‌شود. از مصاحبه بن‌سلمان با آتلانتیک گرفته تا برقراری پرواز مستقیم میان اسراییل و عربستان. اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که این طرح جدید سازش که این روزها از آن به عنوان "معامله‌ی قرن" یاد می‌شود، از لحاظ راهبردی چیزی متفاوت از طرح‌های قبلی که در راستای مدیریت منازعه و بازگرداندن طرف‌های ذیربط و به ویژه فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها به سر میز مذاکرات سازش گذاشته‌اند، نیست. اما مسئله‌ی مهم ایستادگی فلسطینی‌ها و تسلیم نشدن آن‌ها در برابر این باجگیری‌هاست. واشنگتن و طرف‌های شرکت‌کننده در کنفرانس بحرین، بی‌شک اموال و تسلیحات لازم را در اختیار دارند، اما حق دخل و تصرف در سرنوشت ملت فلسطین را ندارند و اختیار تصمیم‌گیری در دست فلسطینی‌هاست. به عبارتی توطئه‌ی آمریکا و خیانت حکام مرتجع عرب علیه ملت فلسطین، تنها یک روی سکه است، بخش دیگر ماجرا مربوط به مقاومت فلسطین و ملت فلسطین است که سرسختانه در قبال طرح خائنانه و توطئه‌آمیز معامله قرن موضع گرفته‌اند و اعلام داشته‌اند که به هیچ وجه زیر بار به رسمیت شناخته شدن رژیم منحوس صهیونیستی و عادی سازی روابط با این رژیم نامشروع تحت هر عنوان و معامله‌ای نمی‌روند.

از سوی دیگر مسلمانان، موحدان و همه‌ی آزادگان جهان نیز با حضور گسترده‌ی خود و همراهی با ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت روز قدس امسال را به روز ابطال سیاست‌های ترامپ و همچنین توطئه‌ی کثیف معامله‌ی قرن تبدیل خواهند کرد. این موضوع بار دیگر صداقت ملت بزرگ ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را نشان می‌دهد و صف واقعی حامیان و دشمنان فلسطینی‌ها را پیش چشم آنان می‌گذارد. این می‌تواند یکی از امداد‌های بزرگ پروردگار باشد و روز قدس امسال از این جهت که ایرانیان اعتراضشان را به این طرح خطرناک نشان دهند بسیار حائز اهمیت است، به خصوص این‌که ظاهرا در این ماجرا هم مردم باید جور دولت را بکشند.

راهپیمایی روز قدس "نه" قاطع به توطئه شیطانی معامله‌ی قرن.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.