وب‌سایت دولتی نیوزیلند، اسرائیل را از نقشه خود حذف کرد

وبسایت دولتی نیوزیلند، نقشه اسرائیل را حذف کرد و به جای آن نام فلسطین را بر روی آن درج کرد.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
وب‌سایت دولتی نیوزیلند، اسرائیل را از نقشه خود حذف کرد
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی؛ وبسایت دولتی نیوزیلند، نقشه‌ای  به عنوان گزاره برگی (Fact Sheet)  درباره مهاجران فلسطینی در نیوزیلند منتشر کرد که در آن زمین‌های غصب‌شده توسط اسرائیل را به رنگ آبی هایلیت کرده و با عنوان «فلسطین» مشخص کرده بود.  

وبسایت مهاجرت نیوزیلند، پس از آنکه این فکت شیت موجب خشم اسرائیلی‌ها شد، مجبور به حذف آن از روی سایت شد.

نهاد اسرائیلی در نیوزیلند از وزیر مهاجرت نیوزیلند خواست «بلافاصله به خاطر درج این عکس غذرخواهی کند و تاکید کند که این عمل انعکاس سیاست دولت نیوزیلند نیست.» همچنین خواستار تحقیق در این باره شد.

 مدیر این نهاد، اشی چرچ، این کار دولت نیوزیلند را شرم‌آور توصیف کرد و گفت این کار وزارت مهاجرت، معادل این است که نقشه بریتانیا را بدون اسکاتلند و ولز در نظر بگیرید و آن‌ها را با عنوان انگلستان مشخص کنید»!!!

این نقشه که توسط وبسایت دولتی نیوزیلند به چاپ رسیده است اورشلیم شرقی را به عنوان «پایتخت مشخش شده» کشور فلسطین درنظر گرفته است، که همین امر نیز موجب ناراحتی و خشمگین شدن این نهاد اسرائیلی شده است.  همچنین این سندبه «سرکوب شدید فلسطینی‌ها» که ناشی از انتفاضه دوم است، اشاره می‌کند. حتی به تحریم‌های اقتصادی اسرائیل علیه فلسطین و همچنین محاصره این کشور توسط این رژیم غاصب را نیز در این سند متذکر می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.