تشخیص زوال عقل کمتر از یک ساعت امکان‌پذیر شد

روش تست جدید بیماری آلزایمر از طریق خون، تشخیص زودهنگام بیماری زوال عقل را میسر کرد.
سه‌شنبه، 4 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تشخیص زوال عقل کمتر از یک ساعت امکان‌پذیر شد
به گزارش راسخون به نقل از راشاتودی، گروهی از دانشمندان ادعا کردند برای اولین بار توانستند با استفاده از آزمایش خون، بیماری آلزایمر را تشخیص دهند. این روش می‌تواند برای مقابله با بحران زوال عقل در دنیا در قرن پیش‌رو نقش مهمی ایفا کند.

سیستم The Amplified Plasmonic Exosome توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور کشف شد که در این روش پروتئین‌های خاصی در نمونه‌های خون را مورد آنالیز قرار می‌دهد که همین امر باعث می‌شود بیماری آلزایمر خیلی زودتر تشخیص داده شود.

روش‌های پیشنهادی فعلی برای تشخیص زوال عقل به وسیله تست عصب شناختی صورت می‌گیرد، به بیانی دیگر از طریق نمونه‌گیری از مایع اسپینال و تصویربرداری برش‌نگاری با گسیل پوزیترون مغز که بسیار از نظر هزینه‌ای گران، پرخطر و زمان‌بر است.

روش جدید می‌تواند به طور هم‌زمان 60 نمونه را مورد بررسی قرار دهد و نتایج آن را نیز کمتر از یک ساعت در دسترس پزشکان قرار دهد. انتظار می‌رود این سیستم تا پنج سال آینده به بازار پزشکی وارد شود.

در حال حاضر تقریبا 50 میلیون بیمار مبتلا به زوال عقل در جهان وجود دارند، اما پیش‌بنی شده است تا سال 2050 این رقم به بیش از 152 میلیون نفر برسد، که همین امر موجب می‌شود این بیماری به یکی از مهمترین بحران‌های پیش روی انسان بدل شود. این فن‌آوری جدید می‌تواند به طور چشمگیری به تشخیص زودهنگام و هم‌چنین به درمان و بهبود این بیماری کمک شایانی کند که می‌تواند نقش بسزایی در کنترل آن داشته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.