سیاست توییتری ترامپ!

رئیس جمهور آمریکا که ید طولانی در توییت زدن و لفاظی علیه کشورهای مختلف و مقامات کشورها دارد، در توییت‌هایش بیشتر از چه کسانی یا چه کشورهایی نام برده است؟
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
سیاست توییتری ترامپ!
به گزارش راسخون؛ اکونومیست می‌نویسد ترامپ قطعا به تجمل و مراسم‌های سلطنتی علاقه‌مند است. اولین سفرش، به عنوان رئیس‌جمهور، به عربستان بود؛ جایی که در رقص شمشیر با شاه این کشور و دیگر سران حوزه خلیج فارس نیز شرکت کرد! در ماه گذشته نیز به ژاپن، و در ضیافت امپراطور این کشور شرکت کرد و رئیس جمهور این کشور نیز گلف بازی کرد. هم‌چنین اخیرا به صورت رسمی به دیدار ملکه انگلیس رفت و در شام رسمی ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام شرکت کرد (و اکونومیست به کنایه می نویسد:)؛ هر چند با ارابه طلایی به مرکز خرید نرفت، البته به دلایل امنیتی.
 
سیاست توییتری ترامپ!

اما به توجه به توییتر رئیس جمهور آمریکا، حداقل، باید فهمید مثل اینکه ذهنش جای دیگری است. یک سازمان به نام Worldmapper ، 8300 توییت ترامپ از سال 2016 تا ماه می سال 2019 را مورد بررسی قرار داد. از این تعداد، 1384 مورد آن مربوط به مسائل خارجی بود. بیشتر ذهن این رئیس جمهور را روسیه گرفته است، به این دلیل که در 297 توییت از این کشور اسم آورده است. البته که بیشتر آنها مربوط به پرونده رابرت مولر و دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 برمی‌گردد.

کره شمالی و رهبر این کشور که با ترامپ دو بار (البته با دیدار آنها در نقطه مرزی کره شمالی به سه بار رسیده است) دیدار کرده است، به تعداد 163 بار در توییت‌های رئیس جمهور آمریکا آمده است. جالب این جاست انگلستان که «روابط ویژه‌ای» با آمریکا دارد، فقط 22 بار در توییت های او آمده است و فرانسه 37 بار و آلمان نیز 29 بار. ژاپنی ها 43 بار در توییت های این رئیس جمهور ذکر شده است.

با این اوصاف، آنهایی که در توییت‌های ترامپ، نامشان ذکر شد، لزوما کسانی نیستند که روابط حسنه‌ای با آمریکا دارند، بالعکس خلاف این ثابت شده است.

در این جدول مشخص شده است که بعد از روسیه، کره شمالی، چین، و مکریک، ایران ذهن این رئیس جمهور آمریکا را مشغول کرده است.  
 
سیاست توییتری ترامپ!

لازم به ذکر است حمله‌‎های توییتری ترامپ به اشخاص و کشورها موجب واکنش‌های بسیاری شده است؛ از جمله:

برنی سندرز، یکی از رقبای دموکرات و اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، در مصاحبه‌ای از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ و میل او به تهدیدکردن علنی شرکای تجاری آمریکا به خصوص  چین در توییتر انتقاد کرده و خواستار تغییر وضعیت موجود در سیاستگذاری‌های تجاری آمریکا شد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.