چگونه قدرتمند شویم؟ (بخش اول)

قدرت و قوی بودن یکی از آرزوهای هر انسانی است و البته در بسیاری از مواقع قدرت می تواند بسیار راهگشا بوده و گره از مشکلات زیادی بگشاید. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال دستیابی به شخصیتی قوی هستید، بهتر است با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
چگونه قدرتمند شویم؟ (بخش اول)

مقدمه

افراد قدرتمند افرادی هستند که توسط دیگران در جایگاه قدرت قرار می گیرند، اما این حرف بدین معنا نیست که خودشان در این فرآیند منفعل بوده و هیچ تلاشی نکرده اند. برای قوی شدن، لازم است ویژگی ها و توانایی های خود را به افراد قدرتمند و صاحب نفوذ نشان دهید. اگر شما نیز دوست دارید به فردی قدرتمند تبدیل شوید، این متن را تا به انتها بخوانید.
 

1. نقش خود را به درستی انتخاب کنید

باید سعی کنید خود را در شرایط و موقعیتی قرار دهید که به صورت طبیعی در آن وضعیت احساس راحتی می کنید. کارهایی را که انجامشان برایتان راحت است بیابید، سپس خود را به طور کامل درگیر آن کار و فعالیت کرده و بدین وسیله توانایی خود را نشان دهید.
 
خصوصاً لازم است در چنین فعالیت هایی سعی کنید نقش رهبری را ایفا کنید، البته توجه کنید حوزه ای که برای فعالیت انتخاب می کنید ممکن است با آن حوزه ای که قصد قدرتمند شدن در آن را دارید، متفاوت باشد. مثلاً می خواهید در اداره و محل کار به شخصی قدرتمند و صاحب نفوذ تبدیل شوید، اما برای شروع می توانید در مجتمع مسکونی و یا مسجد محل نقش رهبری ایفا کنید.
 
با قرار دادن خود در موقعیت اقتدار، می توانید شخصیتی قوی تر از خودتان بسازید. چنین شخصیتی می تواند در دیگر حوزه های زندگی نیز نقشی مقتدر و قوی ایفا کند.
 

2. از گذشته قدرتمند خود کمک بگیرید

احتمالاً شما در گذشته خود تجربیاتی دارید که در آن ها با نقشی قدرتمند ظاهر شده اید. حتی اگر آن خاطرات و تجربیات نسبت به آن قدرتی که در حال حاضر به دنبال آن هستید، کوچک هستند، اما به خاطر آوردن آن ها می تواند بسیار کمک کننده و الهام بخش باشد. زمان هایی که احساس ضعف نمودید و یا فکر می کنید در تصمیمات خود متزلزل شده اید، خاطرات گذشته را به خاطر آورید تا انرژی شما برای ادامه مسیر افزایش یابد.
 
این خاطرات ممکن است مربوط به جنبه های مختلف زندگی باشد. مثلاً ممکن است در محیط دانشگاهی موفقیتی کسب نموده باشید، مانند فارغ التحصیل شدن با معدل بالا و یا حتی ممکن است این موفقیت و قدرت عبارت باشد از ترک سیگار. مهم نیست چه خاطره ای را مرور می کنید، مهم این است که بر حس موفقت و قدرت خود تمرکز کرده و به خودتان بگویید من که در گذشته چنین تجربیات موفقی داشته ام، قدرت و توانایی رسیدن به بقیۀ اهدافم را نیز خواهم داشت.
 

3. به خوبی از زبان بدنتان بهره ببرید

هر چند این مطلب همیشه صادق نیست، اما معمولاً افراد قدرتمند زبان بدن قوی ای دارند که به خوبی از آن بهره می برند. یک زبان بدن قوی می تواند اعتماد دیگران را جلب نموده و شما را به عنوان یک فرد قدرتمند بپذیرند.
 

4. قبل از قدرتمند شدن باید قدرتمندانه عمل کنید

برای این منظور باید از خود شجاعت و اعتماد به نفس نشان دهید. اگر منتظرید که اول قدرتمند شوید و سپس مقتدرانه و قدرتمندانه رفتار کنید، سخت در اشتباهید.
 
از ایجاد تغییر و یا ریسک کردن نترسید و حتی اگر می ترسید باید به نحوی رفتار کنید که کسی متوجه این ترس و تردید نشود. فراموش نکنید که قدرتمند شدن در یک چرخه اتفاق می افتد.
 
 وقتی دیگران شما را در موضع قدرت ببینند، طبیعتاً با شما مانند فردی قدرتمند رفتار می کنند و وقتی چنین برخورد و بازخوردی را مشاهده کردید، بر اعتماد به نفستان افزوده شده و مقتدرانه تر رفتار خواهید کرد و به همین نحو هر روز احساس قدرت بیشتری خواهید نمود.
 

5. بر نظرات و عقاید خود پایبند بمانید

اول از هر چیز باید بدانید چه می خواهید و پس از آن بی توجه به موافقت و عدم موافقت دیگران، در جهت رسیدن به خواسته های خود تلاش کنید. پس وقتی تصمیمی گرفتید با قدرت بر آن بمانید و مرتباً مسیرتان را تغییر ندهید. اگر چنین روشی در پیش بگیرید، دیگران آنگونه که شاید و باید از شما حساب نبرده و شما را فردی قدرتمند نخواهند پنداشت.
 

6. کمی قانون شکن باشید

نگران عمل نکردن به برخی قوانین کوچک و یا قراردادهای اجتماعی نباشید. نو آوری در برخی مواقع نیاز به اندکی هنجار شکنی دارد. بعلاوه عبور از برخی قوانین کوچک این پیام را به دیگران القاء می کند که شما تا این اندازه قدرت دارید که می توانید چنین عمل کنید.
 
کلید انجام صحیح این روش این است که بدانید چه قوانینی نباید شکسته شده و از عمل به چه قوانینی می توانید چشم پوشی کنید. هیچ روش مشخصی برای این کار وجود ندارد و بسته به شرایط مکانی و زمانی و موقعیتی لازم است تصمیم درستی بگیرید.
 
مثلاً ممکن است در محیطی که هستید برخی قوانین دست و پا گیر وضع شده که باعث کندی کار و یا مشکلاتی برای افراد می شود. عمل نکردن به این قوانین علاوه بر نشان دادن قدرت به دیگران، روند کارهایتان را نیز سرعت می بخشد.
 

7. مسئولیت پذیر باشید

وقتی اوضاع آنگونه که انتظار دارید پیش نمی رود، وقت خود را صرف سرزنش کردن خود و دیگران نکرده و انرژی تان را با تمرکز بر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید، هدر ندهید. به جای این کار مسئولیت خود در اشتباهات پیش آمده را پذیرفته و سعی کنید تهدید بوجود آمده را به فرصتی برای پیشرفت و حرکت تبدیل نمایید.
 
یادتان باشد شکست بخشی جداناپذیر از زندگی هر شخص است و حتی قدرتمندترین افراد نیز از این قائده مستثنی نبوده و در زندگی خود با ناکامی ها و شکست هایی روبرو خواهند شد. کلید موفقیت در گرو پذیرش نقاط ضعف و اشتباهات و تلاش برای جبران آن ها در آینده است. به جای اینکه بنشینید و به دنبال مقصر و یا مقصران بگردید، با تمام تلاش به حل مشکل پیش آمده بپردازید.
 

8. به خوب زیستن خودتان توجه کنید

این خوب زیستن هم شامل رسیدگی جسمانی و هم رسیدگی روانی می شود. اگر از لحاظ جسمی و روانی در وضعیت خوب و نرمالی نباشید، ممکن نیست بتوانید به فردی قدرتمند تبدیل شوید.
 
رسیدگی به وضعیت جسمی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. خوب بخورید، به اندازه کافی ورزش کنید و خواب کافی را جزئی از سبک زندگی تان قرار دهید.
 
توجه به سلامت روانی و هیجانی نیز به اندازه وضعیت جسمی مهم است. سعی کنید در کنار کار و تلاش، به تفریح و آرامش خود نیز اهمیت دهید. اگر دچار مشکلات اضطرابی و یا افسردگی هستید، هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید.

ادامه دارد...

منبع: سایت ویکی هاو


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.