مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال/

پرپر شدن رویای کسب مدال با شکست مقابل برزیل/معجزه ای در کار نبود، ایران به نیمه نهایی نرسید

تیم ملی والیبال ایران در یک بازی نزدیک و نفس گیر نتوانست از سد تیم قدرتمند برزیل عبور کند تا رویای این تیم شایسته برای رسیدن به نیمه نهایی و کسب مدال احتمالی پرپر شود.
شنبه، 22 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرپر شدن رویای کسب مدال با شکست مقابل برزیل/معجزه ای در کار نبود، ایران به نیمه نهایی نرسید
تیم ملی والیبال ایران در یک بازی نزدیک و نفس گیر نتوانست از سد تیم قدرتمند برزیل عبور کند تا رویای این تیم شایسته برای رسیدن به نیمه نهایی و کسب مدال احتمالی پرپر شود.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، ساعت 2:30 بامداد امروز در شیکاگوی آمریکا، تیم های ملی والیبال ایران و برزیل در دومین دیدار خود در مرحله ی نهایی لیگ ملت های 2019 به مصاف هم رفتند که در پایان طلایی پوشان موفق شدند در یک بازی نزدیک تیم ملی کشورمان را 3 بر 2 از پیش رو بردارند.
 
ایران و برزیل در حالی که بازی اول خود را به لهستان واگذار کرده بودند، برای صعود به نیمه نهایی باید برنده می شدند و عملکردی که زردپوشان داشتند موفق شدند به همراه لهستان به جمع 4 تیم برتر برسند تا در این دوره هم دست ایران از رسیدن به مدال کوتاه بماند و رویای رفتن به سکو پرپر شود.
 
شاگردان کولاکوویچ گرچه ست های اول و دوم را به حریف واگذار کردند اما عملکرد آنها باعث شد تا 2 ست بعدی را بگیرند و امیدوار به حضور در نیمه نهایی شوند. والیبالیست های کشورمان در ست پنجم هم تا میانه ی راه خیلی خوب بر اوضاع مسلط بودند و با اختلاف 3 امتیاز توانسته بودند، برزیل را به عقب برانند اما بازهم در زمان های حساس نتوانستند خودی نشان داده و بازی را واگذار کردند تا این تیم شایسته دستش از مدال کوتاه بماند.
 
برزیل ست های اول، دوم و پنجم را با امتیازهای (25 بر 20)، (25 بر 23) و (15 بر 10) پیروز شد و ست های سوم و چهارم را با نتایج (26 بر 24) و (25 بر 20) واگذار کرد.
 
ست اول: ایران 20 – برزیل 25
 
این ست با امتیازگیری ایران شروع شد اما برزیلی ها خیلی زود 3 بر یک پیش افتادند. عملکرد خوب بازیکنان ایران باعث شد تا این اختلاف جبران شود. دو تیم تا امتیاز 5 برابر پیش رفتند اما سرویس های مرگبار لوکارلی باعث شد برزیل در وقت استراحت فنی اول 8 بر 5 پیش بیافتد.
 
این وقفه هم مانع امتیازگیری برزیلی ها نشد و لوکارلی در خط سرویس توانست نتیجه را 10 بر 5 کند. بعد از این عملکرد ضعیف کشورمان بود که کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد. اما این وقفه هم چاره ساز نبود و لوکارلی امتیازات را یکی پس از دیگری گرفت و نتیجه 12 بر 5 شد. بعد از این بود که بلندقامتان ایران به خود آمدند و با کسب 3 امتیاز متوالی موفق شدند اختلاف را کم کنند. با ادامه ی این روند اما برزیل در وقت استراحت فنی دوم 16 بر 11 همچنان حاکم میدان بود.
 
بلندقامتان ایران موفق شدند با عملکردی خوب اختلاف امتیازی را به عدد 2 کاهش دهند اما بازهم ضعف در دریافت توپ در عقب زمین باعث شد تا اختلاف به عدد 4 افزایش پیدا کند و برزیل 20 بر 16 پیش بیافتد. درخواست وقت استراحت فنی از سوی کولاکوویچ باعث شد تا امیر غفور با سرویس های خوب خود اختلاف را به حداقل برساند. در ادامه اما عملکرد عالی در زمین برزیل، این تیم را مجددا با 2 امتیاز اختلاف پیش انداخت. ایران به امتیاز 20 رسید اما حریف با افزایش اختلاف، موفق شد این ست را 25 بر 20 به سود خود رقم بزند.
 پرپر شدن رویای کسب مدال با شکست مقابل برزیل/معجزه ای در کار نبود، ایران به نیمه نهایی نرسید

ست دوم: ایران 23 – برزیل 25
 
این ست نیز با امتیازگیری ایران شروع شد و 2 بر صفر پیش افتادیم اما بازهم لوکارلی در خط سرویس قرار گرفت و موفق شد ضمن جبران امتیازات، برزیل را پیش بیاندازد. برزیل 4 بر 2 پیش افتاد. در ادامه امتیازات یکی در میان به دو تیم رسید و برزیل 8 بر 5 وقت استراحت فنی اول را با برتری به پایان رساند.
 
ایران توانست بعد از این وقفه به خود بیاید و با عملکردی مناسب کار را در دست بگیرد. بلندقامتان ایران رفته رفته خود را پیدا کردند و توانستند در رقابتی پایاپای در امتیاز 14 با برزیل برابر شوند. ایران 15 بر 14 از حریف پیش افتاد. سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد تا این تیم بتواند ضمن جبران عقب افتادگی، 16 بر 15 به وقت استراحت فنی دوم برود.
 
ملی پوشان ایران بعد از این وقفه کولاک کردند و توانستند امتیازات عقب افتاده را جبران کنند. 3 امتیاز پیاپی از بچه های کشورمان باعث شد تا نتیجه 21 بر 18 به نفع ایران شود. سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کرد تا در روند امتیازگیری ما اختلال ایجاد کند. این وقفه جواب داد و برزیلی ها با 2 دفاع عالی به یک امتیازی ایران رسیدند تا این بار کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند. موسوی در زدن اسپک اشتباه کرد تا برزیل با ایران در امتیاز 21 برابر شود. در حالی که این ست را ایران می توانست به سود خود به پایان ببرد اما بازهم برزیل بود که با تجربه ی بالای خود توانست 25 بر 23 پیروز شود.
 
ست سوم: ایران 26 – برزیل 24
 
در این ست هم بازیکنان ایران ترک عادت نکردند و اولین امتیاز را گرفتند. سرویس های خوب شفیعی، حریف را در دریافت ها دچار مشکل کرد و ایران 4 بر یک پیش افتاد. این عملکرد باعث شد تا سرمربی برزیل درخواست وقت استراحت کند. این وقفه هم باعث نشد تا ایران متوقف شد چرا که موسوی با یک دفاع عالی امتیاز پنجم را برای ما کسب کرد. وقت استراحت فنی اول با برتری 8 بر 5 ایران همراه بود.
 
بعد از این وقفه بازهم عملکرد خوب بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد و نتیجه 12 بر 8 شد. برزیلی ها نتیجه را به 2 امتیازی رساندند اما بازهم سرویس خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف به 4 امتیاز افزایش یابد و در وقت استراحت فنی دوم ایران 16 بر 12 پیش بیافتد.
 
برزیلی ها بعد از این وقفه، اختلاف را به عدد 2 کاهش دادند اما بازهم ایران پا پس نکشید و با افزایش اختلاف، نتیجه را 21 بر 17 کرد تا سرمربی برزیل درخواست استراحت فنی بدهد. این وقفه باعث شد تا برزیل نتیجه را 22 بر 20 کند و اختلاف را به 2 امتیاز برساند. کولاکوویچ برای حفظ برتری ایران، درخواست وقت استراحت کرد. اما بازهم حریف امتیاز سرویس گرفت و توانست در عدد 22 با ایران برابر شود.
 
کولاکوویچ بازهم درخواست وقت استراحت داد و با امتیازگیری موسوی، ایران به عدد 23 رسید. امتیازات دو تیم در عدد 24 برابر شد. سرویس خوب معروف امتیاز 25 را به ایران داد و اسپک عبادی پور حکم پیروزی ایران در این ست را با نتیجه 26 بر 24 امضاء کرد.
 پرپر شدن رویای کسب مدال با شکست مقابل برزیل/معجزه ای در کار نبود، ایران به نیمه نهایی نرسید

ست چهارم: ایران 25 – برزیل 20
 
این ست برخلاف ست های قبلی با امتیازگیری برزیل شروع شد. 4 امتیاز پیاپی باعث شد تا در همین ابتدا کار بچه های تیم ملی سخت شود. اما عملکرد فوق العاده بازیکنان ایران در دفاع روی تور و سرویس نتیجه را در عدد 4 به تساوی کشاند. در ادامه روند امتیازگیری دو تیم برابر پیش رفت و این ایران بود که در وقت استراحت فنی اول 8 بر 7 پیش افتاد.
 
بعد از این وقفه برزیلی ها کار را در دست گرفتند و توانستند با دفاع های خوب و اسپک های عالی نتیجه را 11 بر 8 به نفع خود تغییر دهند. کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی داد اما بازهم برزیل امتیاز گرفت. در ادامه اما ایران عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و موسوی هم با گرفتن 2 امتیاز سرویس توانست اختلاف را به حداقل برساند. در ادامه ایران توانست اختلاف را از بین ببرد و در عدد 15 با برزیل برابر شوند. ایران امتیاز 16 را گرفت و وقت استراحت فنی دوم را با برتری به پایان رساند.
 
ایران بعد از این وقفه بازهم توانست به روند امتیازگیری خود ادامه دهد و 3 امتیاز پیاپی بگیرد تا اختلاف به عدد 3 افزایش یابد. نتیجه 21 بر 18 باعث شد تا سرمربی برزیل برای پیشگیری از شکست تیمش، درخواست وقت استراحت کند. این وقفه بازهم باعث نشد تا ایران متوقف شود. ایران امتیاز 24 را هم گرفت اما برزیل در عدد 20 متوقف شده بود. امتیاز 25 با خطای بازیکن برزیل برای ایران به دست آمد تا ایران با اختلاف 5 امتیاز، 25 بر 20 این ست را برنده شود و کار را در ست شماری 2 بر 2 مساوی کند.
پرپر شدن رویای کسب مدال با شکست مقابل برزیل/معجزه ای در کار نبود، ایران به نیمه نهایی نرسید 

ست پنجم: ایران 10 – برزیل 15
 
در این ست برزیل امتیاز اول را در یک رالی تماشایی کسب کرد اما ایران توانست با عملکرد خوب خود پایاپای با این حریف قدرتمند پیش برود. خیلی زود ایران توانست اختلاف امتیازی ایجاد کند و 8 بر 5 پیش بیافتد تا زمین بازی عوض شود.
 
بعد از تعویض شدن زمین، این برزیل بود که توانست 2 امتیاز پیاپی بگیرد و کار را به یک امتیاز اختلاف برساند. این عملکرد باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی بگیرد.
 
بعد از این وقفه بازهم برزیل امتیاز هشتم را گرفت و امتیاز نهم هم به حریف رسید تا کولاکوویچ درخواست استراحت فنی بدهد. سرویس بازیکن برزیل بعد از این وقفه از دست رفت تا دو تیم در امتیاز 9 برابر شوند. میلاد عبادی پور سرویس را از دست داد تا امتیاز 10 به برزیل برسد.
 
عملکرد ضعیف بازیکنان ایران در حساس ترین زمان باعث شد تا برزیل 3 امتیاز پیش بیافتد و نتیجه 12 بر 9 شود. امتیاز دهم با آبشار امیر غفور به دست آمد. امتیاز 13 با اشتباه موسوی به برزیل رسید. امتیاز سرویس امتیاز چهاردهم را به حریف داد تا برزیل در آستانه ی پیروزی قرار بگیرد. امیر غفور دفاع شد و برزیل به امتیاز 15 رسید تا نتیجه ی این ست 15 بر 10 به نفع زردپوشان رقم بخورد.
 
بدین ترتیب؛ تیم ملی والیبال ایران با 2 شکست مقابل لهستان و برزیل، از راهیابی به جمع 4 تیم برتر بازماند و نتوانست شانس خود را برای رفتن روی سکو آزمایش کند.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.