تداوم گرما در کشور تا شنبه هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس خروجی‌ مدل‌های هواشناسی، تا شنبه هفته آینده الگوی تابستانه هوای گرم همچنان در سطح کشور مستقر خواهد بود.
چهارشنبه، 26 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تداوم گرما در کشور تا شنبه هفته آینده
امین حسین نقشینه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: روز گذشته دمای قم به ۴۶ درجه بالای صفر رسید که این دما برای قم یک رکورد محسوب می‌شود این در حالی است که دمای اهواز ۴۷ بود که البته این دما در اهواز عادی‌تر است.

وی اظهار داشت: در سه روز آینده به ویژه در بعدازظهرها و اوایل شب جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و مناطقی از هرمزگان رگبار موقتی باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد و این وضعیت بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی، مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، استان زنجان و ارتفاعات البرز در قزوین، البرز و تهران نیز مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در سواحل خزر بارش خواهیم داشت، فردا بارش‌ها به صورت خفیف تر و پراکنده خواهد بود که به علت این بارش‌ها هوا زیاد گرم نیست اما از جمعه این هفته شمال گرم‌تر می‌شود، شنبه، یکشنبه و دوشنبه سواحل خزر گرم‌تر خواهد شد و دوباره سه‌شنبه با بارش باران هوا در این مناطق کمی خنک‌تر می‌شود.

نقشینه گفت: در سه روز آینده شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک رخ می‌دهد و در همین مدت افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق و جنوب غرب کشور، باد و گرد و خاک در مناطقی از استان‌های خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا غرب و مرکز خلیج‌فارس و ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.


وزش باد شدید در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری خواهد بود، بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید رخ می‌دهد، در جنوب استان تهران مانند رباط کریم و شهریار باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.
وی گفت: کمینه دمای امروز تهران در مهرآباد ۳۴ درجه بالای صفر و شمیران ۲۸ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران در فرودگاه مهرآباد به ۴۲ درجه بالای صفر و شمیران ۴۰ درجه خواهد رسید، دمای ورامین، پاکدشت و رباط کریم به ۴۴ درجه بالای صفر خواهد رسید و آبعلی ۳۱ و فیروزکوه به ۳۴ درجه می رسد، اما یکشنبه و دوشنبه دمای تهران با سه درجه خنک تر شدن به ۳۹ درجه می‌رسد.

نقشینه اظهار داشت: سقز در کردستان و اشنویه در آذربایجان غربی با دمای ۷ درجه بالای صفر و اهواز ۴۷ و قم ۴۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.