نباید در فدراسیون کشتی رفیق بازی شود

محمدرضا توپچی در گفتگو با راسخون: علیرضا دبیر نباید راه خادم را برود/ ای کاش همه ی بزرگان کشتی تائید می شدند

دبیر اسبق فدراسیون کشتی با بیان اینکه در این فدراسیون نباید به جای افراد متخصص، رفیق بازی شود، گفت: علیرضا دبیر مهره ی خوبی است و نباید راه خادم را برود.
شنبه، 29 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
محمدرضا توپچی در گفتگو با راسخون: علیرضا دبیر نباید راه خادم را برود/ ای کاش همه ی بزرگان کشتی تائید می شدند
دبیر اسبق فدراسیون کشتی با بیان اینکه در این فدراسیون نباید به جای افراد متخصص، رفیق بازی شود، گفت: علیرضا دبیر مهره ی خوبی است و نباید راه خادم را برود.
 
محمدرضا توپچی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی، اظهار داشت: علیرضا از جامعه ی کشتی است و سابقه ی مدیریتی در شورای شهر داشته. به نظرم انتخاب او خوب بود. در این انتخابات به جز بنی تمیم، شخص دیگری نمی توانست رقیب جدی برای دبیر باشد. خیلی از چهره ها رد صلاحیت شدند و اصلا نتوانستند در انتخابات حاضر شوند. هر طور بود دبیر رای خوبی آورد. بهتر بود خادم و جدیدی هم تائید می شدند. خودم تصور می کردم که بنی تمیم رقیب جدی دبیر باشد و رای او را بشکند. نمی دانم چطور شد که اصلا بنی تمیم به دور دوم نرسید. او با هیات ها و آن مجموعه کار کرده بود. مدتی سرپرست فدراسیون بود و قاعدتا باید طوری پیش می رفت که هیات ها نگاه ویژه ای به او داشته باشند اما نمی دانم چرا این طور شد.
 
وی افزود: ای کاش رسول خادم در فدراسیون قبلی آن مهره هایی که برای کشتی مفید بودند را می آورد نه رفقای خودش را. حالا توصیه ی من به دبیر این است که راه خادم را نرود. دبیر گفته که می خواهد مهره های دلسوز و کاربلد را بیاورد تا کشتی بلد باشد. امیدوارم افرادی را دبیر به کار بگیرد که کاربلد و دلسوز هستند. جامعه ی کشتی همه خوب و وظیفه شناسند. آدمهایی باید به کار گرفته شوند و در پست هایی قرار بگیرند که بتوانند کمک کنند. نباید در فدراسیون رفیق بازی شود.
 
دبیر اسبق فدراسیون کشتی تصریح کرد: امیدوارم دبیر آنچه که قبل از انتخابات وعده داد را عملی کند و تغییر مسیر و روش ندهد. پایبند به وعده ها باشد. اگر به افراد مفید و متخصص پست بدهد، برای خودش اول خوب است و بعد خیرش به کشتی می رسد. افرادی که دور آدم هستند همیشه می گویند کار شما بهترین است تا در سمت خود باقی بمانند. اما اگرکسی از بیرون اشکالات را ببیند و گوشزد کند، خیلی بهتر است. اگر خادم افراد بهتری در فدراسیونش بکار می گرفت، برای خودش خوب می شد. نه نتایج خوبی گرفت و نه توانست کار خوبی در کشتی انجام دهد. خودش همه کاره شد. همه ی کشتی ها را گرفت. کشتی پهلوانی، سالنی، بانوان و ... آن کشتی که برای خودش بود، فراموش شد.
 محمدرضا توپچی در گفتگو با راسخون: علیرضا دبیر نباید راه خادم را برود/ ای کاش همه ی بزرگان کشتی تائید می شدند

محمدرضا توپچی در خصوص اینکه آیا شما هم معتقدید که انتخابات فدراسیون کشتی مهندسی شده بود؟ گفت: نمی دانم واقعا چه اتفاقی افتاد. دبیر هم مهره ی خوبی است و امیدوارم مسیر و راه خادم را نرود. اگر راه خادم را برود، نشان می دهد که این قهرمان ها فقط قهرمان های خوبی هستند و مدیر خوبی نمی توانند باشند. دبیر باید ابتدا نفرات خوب و متخصصی را در فدراسیون بچیند و بعد به مسائل فنی و انتخاب سرمربیان برسد. انتخابات باید با حضور تمام شرکت کنندگان برگزار می شد. ابتدا خیلی خوب از سوی جدیدی، خادم و حیدری استقبال شد اما در انتها خراب کردند. اگر دبیر هم تائید نمی شد، هیچ کس نمی ماند. ای کاش من هم تائید صلاحیت می شدم و تجربیاتم را در اختیار جامعه کشتی قرار می دادم. نمی دانم دلیل رد صلاحیتم چه بود. اگر همه ی افراد را تائید می کردند، انتخابات خیلی قشنگ تر می شد.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه باشگاه های کشتی خیلی ضعیف شدند. کشتی ایران از زمان یزدانی خرم تکان خورد و در ادامه مرحوم خطیب هم ادامه داد و نتایج خوبی رقم زد. در المپیک 2012 لندن 3 مدال طلا گرفت. زمان خادم متاسفانه این روند پاره شد و نتایج ضعیفی گرفت. کشتی پایه هم به طبع آن ضعیف شد. امیدوارم که دبیر از گذشته فدراسیون درس بگیرد و به جای پست دادن به رفقای خودش، به فکر پیشرفت کشتی باشد و افراد متخصص را چه در فدراسیون و چه در راس امور فنی تیم ها به کار بگیرد.
 
سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.