آمریکا و معضل نرخ بالای جمعیت زندانیان

برخی از کشورها نسبت به جمعیتشان دارای تعداد زندانیان بیشتری در مقایسه با کشورهای دیگر جهان هستند.10 کشور با بالاترین نرخ زندانی کدامند؟
سه‌شنبه، 1 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آمریکا و معضل نرخ بالای جمعیت زندانیان
به گزارش راسخون؛ یواس نیوز نوشت: براساس گزارش  World Prison Brief، یک پایگاه داده آنلاین که توسط موسسه تحقیقاتی سیاست‌های جنایی در دانشگاه لندن مدیریت می‌شود، از سال 2000 جمعیت زندانیان با توجه به جمعیت جهانی به میزان 24 درصد رشد کرده است.

این در حالی است که پنج کشور دنیا کمی بیش از نصف زندانیان جهان را به خود اختصاص دادند. نام این کشورها به ترتیب تعداد زندانیان موجود در زندان‌هایشان بدین شرح است: آمریکا، چین، برزیل، روسیه و هند.
 
راه دیگری نیز برای بررسی سیستم عدالت کیفری یک کشور وجود دارد که از طریق آن شمار زندانیان آن کشور را با توجه به کل جمعیتش به طور درصدی محاسبه می‌کنند.

به گفته این پایگاه و همچین آمار سازمان ملل، میانگین جمعیت زندانی در جهان، شمار زندانیان در یک کشور به ازای هر 100 هزار نفر در کل جمعیت آن کشور برابر است با 145. به بیانی ساده‌تر، از 100 هزار نفر در یک کشور 145 نفر زندانی هستند. این آمار به طور کلی است و بر حسب منطقه متفاوت است؛ برای مثال، متوسط جمعیت زندانی در غرب آفریقا 53 نفر است، ولی در کشورهای جنوب آفریقا این رقم 244 است.

آمریکا و معضل نرخ بالای جمعیت زندانیان
 

آمریکا همچنان بیشترین جمعیت زندانی را در کل جهان دارد

به گزارش راسخون؛ نیویورک تایمز نوشت: کمی کمتر از 1.5 میلیون نفر تا اواخر سال 2017 در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند. هر چند به تازگی اعلام شده است تعداد زندانیان از سال 2016 تعداد زندانیان آمریکا کاهش یافته است، اما اگر تمام این زندانیان را در یک نقطه جمع کنند، در یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا باید آنها را جا داد.

گزارش‌های دولتی آمریکا نشان می‌دهد شمار زندانیان آمرکیا طی 10 سال 10 درصد کاهش یافته است، اما به واقعیت نرخ جرم و جنایت در آمریکا کاهش یافته است؟

کاهش جمعیت زندانیان در آمریکا ارتباطی با کاهش نرخ جرم و جنایت در آمریکا ندارد، بلکه به این دلیل است که، طی دهه‌های گذشته، سیاست‌ها و احکام دادگاه‌ها در آمریکا تغییر کرده است.

کاهش جمعیت زندانیان آمریکا مربوط می‌شود به تصمیم کمیته کیفری این کشور در سال 2014 برای کاهش مجازات جرائمی مانند مواد مخدر. هر چند این سیاست ها نیز تاثیر چشمگیری در کاهش نرخ جمعیت زندانیان در آمریکا نداشته است و حتی برخی از ایالت‌ها همچنان بر تعداد زندانیانشان افزوده می‌شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.