مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا؛

شکست خفیف ذوب آهن مقابل الاتحاد/کاشته ی کاپیتان امیدها را زنده نگه داشت

تنها نماینده ی فوتبال ایران در مرحله ی یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا در حالی که با یک گل از الاتحاد عربستان پیش بود، بازی را به حریف واگذار کرد.
دوشنبه، 14 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکست خفیف ذوب آهن مقابل الاتحاد/کاشته ی کاپیتان امیدها را زنده نگه داشت
تنها نماینده ی فوتبال ایران در مرحله ی یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا در حالی که با یک گل از الاتحاد عربستان پیش بود، بازی را به حریف واگذار کرد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، امشب در بازی رفت مرحله ی یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا ساعت 20:30، تیم فوتبال الاتحاد عربستان در ورزشگاه زعبیل دبی و با قضاوت مانینگ چینی، میزبان ذوب آهن ایران بود که در نهایت موفق شد با نتیجه 2 بر یک به برتری برسد.
 
برای ذوب آهن دقیقه 7 یک ضربه ی آزاد به دست آمد که قاسم حدادی فر با ضربه ی دیدنی دروازه ی میزبان را فرو ریخت و گل اول بازی به ثمر رسید اما این گل تنها 2 دقیقه دوام داشت چرا که دقیقه 9 خیمنز از شلوغی جلوی دروازه ی سبزپوشان ذوبی سود بردند و گل تساوی را زدند.
 
گل دوم الاتحاد نیز دقیقه 71 روی ارسال کرنر با ضربه سر زیاد الموالد به ثمر رسید.
 
شاگردان منصوریان که در مرحله ی گروهی توانسته بودند به عنوان صدرنشین گروه A، بدون شکست خود را به یک هشتم برسانند، اولین باخت خود را در این فصل لیگ قهرمانان آسیا تجربه کردند اما این شکست خفیف امیدوارکننده بود چرا که گلی که با ضربه ی کاشته دیدنی کاپیتان قاسم حدادی فر در زمین حریف به ثمر رسید، می تواند کلید موفقیت ذوب آهن در بازی برگشت باشد و این تیم را با پیروزی یک برصفر راهی یک چهارم کند.
 
ترکیب الاتحاد عربستان:
فواز القرنی، عبدالمحسن الفلاته، زیاد الموالد، سعود عبدالحمید، حمدان الشمرانی، عبدالله المالکی، خالد السمیری(68-البیشی)، امیلیانو وکیو، کارلوس ویلانوئوا، لوئیز خیمنز(84- عصام المولد) و رومارینهو
سرمربی: خوزه لوئیز سیرا  
 
ترکیب ذوب آهن:
محمدباقر صادقی، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، قاسم حدادی‌فر، حمید بوحمدان، رضا حبیب‌زاده(60- محمدرضا عباسی)، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدزبیر نیک‌نفس(71- مهدی مهدی‌پور) و امیرارسلان مطهری(80- احسان پهلوان)
سرمربی: علیرضا منصوریان
 
شرح نیمه اول:
بازی در نیمه ی اول با حملات نصف و نیمه ی الاتحاد شروع شد اما ذوبی ها با پرس و تجمع در زمین خودی، در دقایق اول سعی داشتند تا به حریف اجازه ی موقعیت سازی ندهند.
 
دقیقه 6 حرکت خوب بازیکنان ذوب آهن پشت محوطه ی جریمه باعث شد تا بازیکن الاتحاد روی قاسم حدادی فر مرتکب خطا شود. پشت این ضربه کاپیتان ذوب ایستاد و به زیبایی موفق شد با پای چپ توپ را به طاق دروازه ی سعودی ها بچشباند.
 
بعد از این گل بازیکنان الاتحاد با حرکات پا به توپ هافبک های خود سعی در جبران داشت. در دقیقه 9 "وکیو"هافبک خوش تکنیک و طراح حریف توپ را از سمت چپ زمین ذوب آهن ارسال کرد. ضربه ی سرمدافعان می رفت گل به خودی رقم بزند که محمد باقرصادقی توپ را ناقص دفع کرد و توپ پس از برخورد با تیر دروازه در شلوغی محوطه جریمه، جلوی پای خیمنز افتاد و او دروازه ی خالی را باز کرد تا میزبان خیلی زود به بازی برگردد.
 
دقیقه 18 امیلیانو مهاجمان الاتحاد را در موقعیتی خطرناک صاحب موقعیت گل کرد که خوشبختانه بی دقتی آنها باعث شد تا این توپ به اوت برود.
 
دقیقه 23 ذوبی ها روی سماجت و توپگیری ارسلان مطهری صاحب موقعیت شدند. در این صحنه توپ به حبیب زاده رسید اما تعلل بیش از حد این بازیکن فرصت را از نماینده ی ایران گرفت.
 
الاتحاد بیشتر صاحب توپ و میدان بود و بازهم دقیقه 29 وکیو مهاجمان خودش را با پاس در عمق صاحب موقعیت کرد که ضربه ی کم جان رومارینهو را صادقی به خوبی مهار کرد.
 
بازی که بیشتر در میانه ی میدان دنبال می شد و هافبک های دو تیم بلافاصله بازیکن صاحب توپ را باپرس شدید، یارگیری می کردند. عملکرد دو تیم محتاطانه بود اما موقعیت های الاتحاد با توجه به حرکت های تکنیکی و هوش بالای وکیو باعث شده بود، بیشتر باشد.
 
دقیقه 44 بازهم رومارینهو با شوتی سرکش دروازه ی ذوب را تهدید کرد اما توپ او از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه ی اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
 شکست خفیف ذوب آهن مقابل الاتحاد/کاشته ی کاپیتان امیدها را زنده نگه داشت

شرح نیمه دوم:
نیمه ی دوم دو تیم کار را بازهم محتاطانه پیش بردند. ذوب آهن که نتیجه ی دلخواهی به دست آورده بود، بیشتر سعی داشت با تجمع در زمین خودی و تحت فشار قراردادن هافبک های حریف، بازی را حفظ کند و چشم به ضد حملات داشت اما الاتحاد که نیاز به پیروزی داشت، سعی می کرد با بردن بازی به جناحین، تجمع ذوبی ها را به هم بزند و با بازشدن بازیکنان حریف بتواند راهی به دروازه پیدا کند.
 
بالاخره دقیقه 61 حرکت در عمق رومارینهو باعث شد این بازیکن با صادقی تک به تک شود اما ضربه ی کم جان او را گلر ذوب آهن به آغوش کشید.
 
در ادامه ذوبی ها با چند پاسکاری خوب به محوطه ی حریف رسیدند اما در ایجاد خطر و موقعیت گل ناکام ماندند.
 
دقیقه 68 بازهم تیم میزبان خطرناک ظاهر شد. ضربه ی سر مهاجم الاتحاد داشت به کنج دروازه می رفت که صادقی با شیرجه ای بلند توانست توپ را مهار کند.
 
بازی که بیشتر در اختیار تیم میزبان بود و ذوب کمی عقب نشینی کرده بود، آن طور موقعیت خاصی نداشت اما تیم میزبان دقیقه 72 روی یک ضربه ی کرنر به گل دوم رسید. ارسال ویلانوئوا را زیاد موالد با ضربه ی سر به گل تبدیل کرد تا تیم میزبان بازی باخته را پیش بیافتد.
 
در ادامه تعویض های علیرضا منصوریان برای عوض کردن نتیجه بی ثمر بود و نتوانست روند بازی را تغییر دهد. البته ذوبی ها که برای به تساوی کشاندن بازی نیازی نداشتند خود را به آب و آتش بزنند، بیشتر سعی کردند با حفظ تمرکز، این شکست خفیف را حفظ کنند تا اختلاف بیشتر نشود.
 
در نهایت تلاش دو تیم در بازی رفت، با نتیجه 2 بر یک به سود نماینده سعودی به پایان رسید تا ذوب آهن ایران با توجه به زدن یک گل در خانه حریف، برای بازی برگشت امیدوار بماند چرا که با یک برد یک بر صفر می تواند راهی دور یک چهارم شود.

دیدار برگشت ذوب آهن و الاتحاد، 21 مرداد ماه به میزبانی قطر برگزار می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.