پاداش 15 میلیون دلاری آمریکا برای خیانت و جاسوسی علیه ایران / واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به این موضوع چه بود؟

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در راستای فشار بیشتر بر مردم ایران پاداش 15 میلیون دلاری تعیین کرد.
پنجشنبه، 14 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
پاداش 15 میلیون دلاری آمریکا برای خیانت و جاسوسی علیه ایران / واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به این موضوع چه بود؟
به گزارش راسخون به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور برای اطلاعاتی که منجر به شکست سازوکارهای مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، از جمله اطلاعات مربوط به فروش نفت و نفتکش‌ها شود، پاداشی بالغ بر 15 میلیون دلار در نظر گرفته است.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقامات آمریکا به دنبال تشدید اعمال فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند. اولا ما برای هر کسی که بتواند به ما در تضعیف عملیات مالی نیروهای سپاه و نیروهای قدس کمک کند، پاداش 15 میلیون دلاری در نظر می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد که این امر به "پاسخگویی به تروریست‌ها و جلوگیری از حملات تروریستی در سراسر جهان" کمک می کند.

گفتنی است که پیش از این دولت آمریکا سپاه پاسداران را در لیست 'سازمان تروریستی خارجی' قرار داده بود. در پاسخ شورای عالی امنیت ملی ایران نیز ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در خاورمیانه و شرق آفریقا موسوم به "سنتکام" و نیز کلیه نیروهای وابسته به آن را تروریستی اعلام کرد.


واکنش ایران به تعیین جایزه از طرف آمریکا برای «خیانت و جاسوسی»

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، سخنان «برایان هوک» و تروریسم اقتصادی تازه آمریکا که در راستای فشار بیشتر بر مردم ایران اعمال شده است را بشدت محکوم کرد.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تشدید اظهار نظرهای خصمانه و اقدامات ناامیدانه و مضحک تر از همه تعیین جایزه برای خیانت و جاسوسی، اَعمالی از روی یاس و استیصال برای اثرگذاری بر ملت ایران است که چون همیشه ره بجایی نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه این اظهارات برگ‌هایی سیاه بر کارنامه پرننگ و نیرنگ آنان در برخورد با ایرانیان خواهد افزود: قطعاً آنها روزی باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.