والیبال قهرمانی آسیا/

قطر هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود را هم در مسابقات قهرمانی آسیا با برد پشت سر گذاشت و این بار قطر در 3 ست متوالی مقهور قدرت بلندقامتان کشورمان شد.
شنبه، 23 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قطر هم مقابل بلندقامتان ایران زانو زد
تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود را هم در مسابقات قهرمانی آسیا با برد پشت سر گذاشت و این بار قطر در 3 ست متوالی مقهور قدرت بلندقامتان کشورمان شد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون،
تیم ملی والیبال ایران ساعت 18:30 عصر امروز در دومین دیدار از گروه اول والیبال قهرمانی آسیا مقابل قطر صف آرایی کرد که در پایان موفق شد در 3 ست متوالی قاطعانه به برتری برسد.
 
کولاکوویچ برای این دیدار برخلاف بازی روز گذشته مقابل سریلانکا، از بازیکنان اصلی نیز بهره گرفت و بازی را با سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، امیر غفور، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت پور شروع کرد.

ست اول: ایران 25 - قطر 18
اولین امتیاز این ست را ایران به دست آورد و سپس دو تیم تا پایاپای پیش رفتند تا اینکه قطری ها با گرفتن امتیاز هفتم برای اولین بار از ایران پیش افتادند اما با تک دفاع دیدنی غلامی بلندقامتان کشورمان امتیاز مساوی را دشت کردند و امیر غفور هشتمین پوئن را گرفت تا ایران وقت استراحت فنی اول را با نتیجه 8 بر 7 پیش بیافتد.

بعد از این وقفه بازهم شاگردان کولاکوویچ امتیازگیری خود را ادامه دادند تا اختلاف 3 امتیاز و نتیجه 10 بر 7 باعث شود، سرمربی قطر درخواست وقت استراحت کند.

این وقفه هم باعث نشد تا کار ایران متوقف شود. امتیازگیری سروقامتان ایران باعث شد تا سعید معروف 9 مرتبه متوالی در خط سرویس قرار بگیرد که دست آخر با برخورد توپ او به تور، امتیاز به قطری ها رسید. در نهایت ایران با خطای سرویس حریف امتیاز 16 را کسب کرد و وقت دوم استراحت فنی با پیروزی مطلق ملی پوشان ما همراه بود.

قطری ها توانستند بعد از این وقفه عملکرد خوبی از خود نشان دهند اما در ادامه بازهم بچه های ما به خود آمدند و 23 بر 17 از حریف پیشی گرفتند. این عملکرد خوب باعث شد تا ایران ست اول را 25 بر 18 به سود خود خاتمه دهد.
 
 ست دوم: ایران 25 - قطر 16
در ست دوم نیز این بلندقامتان ایران بودند که شروعی قدرتمند داشتند. سرویس های سرعتی و آبشارهای برق آسای بازیکنان ایران ابتکار عمل را از دست حریف ربود و این عملکرد باعث شد تا در همان ابتدا ایران 5 بر یک از قطر پیش بیافتد. درخواست وقت استراحت فنی از سوی سرمربی حریف هم کاری از پیش نبرد و ایران 8 بر 2 به وقت استراحت رفت.

بعد از این وقفه نیز بازیکنان ایران با عملکردی خوب موفق شدند، اختلاف را افزایش دهند و نتیجه 13 بر 5 شد. در ادامه قطری ها 3 امتیاز پیاپی گرفتند اما ایران موفق شد 16 بر 8 به وقت استراحت فنی دوم برسد. عملکرد شاگردان کولاکوویچ درخشان ادامه پیدا کرد و نتیجه 24 بر 16 شد. ایران امتیاز 25 خود را با ویدئوچک گرفت و این ست را نیز با اقتدار 25 بر 16 به نفع خود رقم زد.  
 
ست سوم: ایران 25 – قطر 17
امتیاز اول این ست را ایران با اسپک فیاضی کسب کرد. عملکرد ملی پوشان ایران بازهم در این ست چشمگیر بود چرا که خیلی زود اختلاف ایجاد کردند و نتیجه 4 بر یک شد. در ادامه اما قطری ها توانستند اختلاف را به 2 امتیاز کاهش دهند. این امتیازگیری ادامه پیدا کرد و قطری ها در امتیاز 7 با ایران مساوی شدند اما هشتمین امتیاز را ملی پوشان کشورمان گرفتند و وقت استراحت فنی اول به سود ما خاتمه یافت. بعد از این وقفه بازی پایاپای پیش رفت تا اینکه قطری ها 11 بر 10 پیش افتادند. این نتیجه باعث شد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند.

این وقفه روند امتیازگیری قطری ها را دچار مختل کرد و ایران با دوباره توانست بر بازی مسلط شود و 16 بر 13 پیش بیافتد. بعد از وقت استراحت فنی دوم بازهم ایران امتیازگیری های خود را ادامه داد و نتیجه 22 بر 15 شد. در امتیازهای باقی مانده، ایران توانست اختلاف را حفظ کند و در نهایت 25 بر 17 این ست را نیز از آن خود کند.
 
بدین ترتیب؛ تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی 3 بر صفر روز گذشته مقابل سریلانکا، موفق شد قطر را نیز در 3 ست متوالی از پیش رو بردارد تا فردا ساعت 18:30 مقابل استرالیا سومین دیدار خود را برگزار کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.