والیبال قهرمانی آسیا/

زور چین تایپه به شاگردان کولاکوویچ نرسید/کره جنوبی حریف ایران در مسیر فینال

تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر چین تایپه موفق شد به نیمه نهایی برسد و در این مرحله و برای رسیدن به فینال آسیا باید با کره جنوبی مصاف دهد.
پنجشنبه، 28 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
زور چین تایپه به شاگردان کولاکوویچ نرسید/کره جنوبی حریف ایران در مسیر فینال
 
تیم ملی والیبال ایران با غلبه بر چین تایپه موفق شد به نیمه نهایی برسد و در این مرحله و برای رسیدن به فینال آسیا باید با کره جنوبی مصاف دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 18:30، در مرحله ی یک چهارم نهایی والیبال قهرمانی آسیا تیم ملی والیبال ایران به مصاف چین تایپه رفت که در نهایت موفق شد در 3 ست متوالی حریف خود را مغلوب کند و به مرحله ی نیمه نهایی برسد.
 
ایران با نتایج (25 بر 19)، (27 بر 25) و (25 بر 21) حریف خود را از پیش رو برداشت و در مرحله ی نیمه نهایی و برای رسیدن به فینال کره ی جنوبی را در مقابل دارد.
 
ست اول: ایران 25 – چین تایپه 19
ایگور کولاکوویچ ایران را با ترکیب سید محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور، محمدرضا حضرت پور، فرهاد قائمی و میلاد عبادی پور به زمین فرستاد.
چین تایپه سرویس خود را در ابتدای بازی به تور کوبید تا ایران امتیاز اول بازی را بگیرد. حریف بازی پایاپایی را از خود نشان داد و با انگیزه ی زیاد تا امتیاز پنجم با ایران برابر پیش آمد اما بعد از آن ایران 3 امتیاز پیش افتاد و 8 بر 5 به وقت استراحت فنی اول رفت. 
 
بعد از این وقفه حریف توانست خود را پیدا کند و با کم کردن اختلاف نتیجه را 12 بر 11 کند. در ادامه روند امتیازگیری دو تیم پایاپای پیش رفت اما این بلندقامتان ایران بودند که 16 بر 15 وقت استراحت فنی دوم را با برتری پشت سر گذاشتند. این وقفه آغازی بود بر ایجاد اختلاف امتیازی؛ چرا که ملی پوشان کشورمان موفق شدند با عملکردی عالی امتیازات پشت سر هم را از آن خود کنند و 20 بر 16 پیش بیافتند. این اختلاف امتیازی باعث شد تا سرمربی چین تایپه درخواست وقت استراحت فنی کند. حریف توانست اختلاف را به 3 کاهش دهد اما روند امتیازگیری ایران باعث شد، بازهم تیم کشورمان اختلاف را افزایش دهد و 25 بر 19 در ست اول به برتری برسد.

ست دوم: ایران 27 – چین تایپه 25
در این ست حریف با قدرت کار را آغاز کرد. آنها پایاپای پیش رفتند و 5 بر 4 پیش افتادند اما بچه ها به خود آمدند و پس از تساوی کشاندن بازی، توانستند 8 بر 7 با برتری به وقت استراحت فنی بروند. بعد از این وقفه بازهم حریف بازی متفاوت و جسورانه ای از خود نشان داد و 10 بر 9 پیش افتاد. اختلافات یکی دو امتیازی دو تیم بلافاصله جبران می شد. دریافت های خوب در عقب زمین چین تایپه و اشتباهات بازیکنان ایران باعث شد تا چین تایپه از تیم ما پیش بیافتد. آنها موفق شدند 16 بر 14 به وقت استراحت فنی بروند.
 
بعد از این وقفه بازهم این اختلاف توسط بچه های ایران از بین رفت و بازی در امتیاز 18 برابر شد. در ادامه اما بازهم حریف پیش افتاد. ناهماهنگی در زمین ایران و اسپک های خوب چین تایپه باعث شد تا این تیم 20 بر 19 برتر زمین باشد. در ادامه ایران موفق شد 22 بر 20 پیش بیافتد. اینجا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کرد. این وقفه باعث شد تا چین تایپه در بازی بماند و تا امتیاز 25 با ایران پایاپای پیش بیاید اما اسپک های خوب پشت خط زن های ایران باعث شد تا این ست نیز 27 بر 25 به سود ما تمام شود.
 
ست سوم: ایران 25 – چین تایپه 21
این ست نیز با شروع خوب حریف آغاز شد. آنها خیلی زود اختلاف 2 امتیازی ایجاد کردند و توانستند 3 بر یک پیش بیافتند. تلاش بازیکنان ایران برای جبران این اختلاف بی نتیجه بود چرا که چین تایپه با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران توانست 5 بر 3 برتری خود را حفظ کند. شاگردان کولاکوویچ موفق شدند در امتیاز 5 با حریف برابر شوند اما سرویس قائمی به تور برخورد کرد و امتیاز ششم به چین تایپه رسید. دو تیم پایاپای پیش رفتند اما ایران بود که با گرفتن 3 امتیاز پیاپی 8 بر 6 وقت استراحت فنی اول را به سود خود رقم زد.
 
بعد از این وقفه چین تایپه با کم کردن اختلاف امتیازی، نتیجه را 10 بر 9 کرد اما اسپک میلاد عبادی پور امتیاز یازدهم را به ارمغان آورد. این نتیجه باعث شد تا سرمربی حریف درخواست وقت استراحت فنی کند.  این وقفه به کمک حریف آمد و آنها در امتیاز 12 با ایران به مساوی رسیدند. امتیاز سیزدهم را چین تایپه گرفت و ایران در این امتیاز با آنها مساوی کرد. حریف توانست 2 امتیاز پیاپی دیگر بگیرد و 15 بر 13 پیش بیافتد. ایران توانست در امتیاز 15 با حریف برابر شود اما قائمی با بیرون زدن سرویس خود امتیاز 16 رو نصیب حریف کرد و آنها در وقت استراحت فنی دوم با یک امتیاز برتری به نیمکت رفتند.
 
برتری یک امتیازی حریف بعد از این وقفه هم ادامه یافت اما ایران در امتیاز 17 کار را به تساوی کشاند و یک امتیاز نیز پیش افتاد. در ادامه ثبت نتیجه 20 بر 18 باعث شد تا سرمربی چین تایپه وقت استراحت فنی بگیرد. این وقفه به حریف کمک نکرد چرا که تک دفاع یلی امتیاز 21 را برای ایران در پی داشت. بازهم یلی با تک دفاع خود امتیاز 22 را کسب کرد. بالاخره چین تایپه با گرفتن امتیاز نوزدهم موفق شد روند امتیازگیری ایران را پاره کند. رقابت دو تیم با نتیجه 23 بر 20 به سود ایران در جریان است. امتیاز 24 ایران را قائمی گرفت. امتیاز 21 را چین تایپه گرفت. اما ایران با گرفتن امتیاز پایانی توانست این ست را نیز 25 بر 21 از آن خود کند.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.