والیبال قهرمانی آسیا/

شکار کانگوروها در آزادی توسط شیربچه های ایرانی/ والیبال ایران برای سومین بار بربام آسیا ایستاد

تیم ملی ایران در فینال قهرمانی آسیا با غلبه بر استرالیا ضمن گرفتن انتقام از این تیم، موفق شد برای سومین بار بر بام والیبال قاره ی کهن بایستد.
شنبه، 30 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
شکار کانگوروها در آزادی توسط شیربچه های ایرانی/ والیبال ایران برای سومین بار بربام آسیا ایستاد
تیم ملی ایران در فینال قهرمانی آسیا با غلبه بر استرالیا ضمن گرفتن انتقام از این تیم، موفق شد برای سومین بار بر بام والیبال قاره ی کهن بایستد.
 
به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، عصر امروز ساعت 17:30 در مسابقه ی نهایی رقابت های والیبال قهرمانی آسیا تیم ملی ایران مقابل استرالیا صف آرایی کرد که در 3 ست موفق شد حریف را از پیش رو بردارد و ضمن انتقام شکست در مرحله ی گروهی، قهرمان این دوره شود.

بلندقامتان ایران موفق شدند برای سومین بار قهرمانی آسیا را جشن بگیرند.
 
شاگردان کولاکوویچ با نتایج (25 بر 14)، (25 بر 17) و (25 بر 21) کانگوروها را شکست دادند.
 
ست اول: ایران 25 – استرالیا 14
ایگور کولاکوویچ برای دیدار با استرالیا، امیر غفور، سعید معروف، محمدرضاحضرت پور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و علی اصغر مجرد را در ترکیب اولیه قرار داد.
اولین امتیاز این ست را حریف کسب کرد اما ایران 2 امتیاز متوالی گرفت وپیش افتاد. درخشش بازیکنان در زمین باعث شد تا بلندقامتان کشورمان در همین ابتدای کار اختلاف امتیازی ایجاد کنند و نتیجه 6 بر 2 شود. در ادامه ایران موفق شد 2 امتیاز دیگر بگیرد و در وقت استراحت فنی 8 بر 2 برتری خود را به حریف دیکته کند.
بعد از این وقفه، استرالیا یک امتیاز دیگر به امتیازهای خود اضافه کرد اما دفاع عالی مجرد باعث شد تا ایران امتیاز نهم را بگیرد. آشفتگی حریف در زمین خودی و اشتباه در زدن سرویس، ایران را با اختلاف 6 امتیازی و با نتیجه 16 بر 10 در وقت استراحت فنی دوم با برتری به نیمکت فرستاد.
 
عملکرد خوب بچه های ایران باعث شد تا بازهم امتیاز برای ما باشد. ثبت نتیجه 20 بر 12 و اختلاف 8 امتیازی، باعث شد تا سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند. این وقفه به حریف کمکی نکرد چرا که در نهایت ایران با اختلاف عالی 11 امتیازی، 25 بر 14 ست اول را از آن خود کرد.
 شکار کانگوروها در آزادی توسط شیربچه های ایرانی/ والیبال ایران برای سومین بار بربام آسیا ایستاد
ست دوم: ایران 25 – استرالیا 17
این ست با قدرتنمایی ایران آغاز شد. از همان ابتدا دو تیم پایاپای پیش رفتند اما این شاگردان کولاکوویچ بودند که توانستند با عملکرد خوب در روی تور، خط سرویس و زدن ضربات اسپک حریف را مقهور قدرت خود کنند و در وقت استراحت فنی اول 8 بر 4 پیش بیافتند.
 
بعد از این وقفه استرالیا 2 امتیاز گرفت اما این بلندقامتان ایران بودند که به عملکرد خوب خود برگشتند و با ایجاد اختلاف 4 امتیازی، نتیجه را 12 بر 8 کردند. در ادامه استرالیا یک امتیاز گرفت. سرویس زیبای غفور در عقب زمین حریف خوابید و ایران به امتیاز 15 رسید. موسوی با تک دفاع عالی امتیاز بعدی را گرفت تا ایران 16 بر 10 به وقت استراحت فنی دوم برود.
 
در ادامه ایران بازی را بار دیگر در اختیار گرفت و بر اختلاف امتیازی افزود. امتیازهای متوالی ایران باعث شد تا نتیجه 23 بر 15 شود. این نتیجه باعث شد تا سرمربی استرالیا، برای تاخیر در شکست تیمش درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقفه حریف 2 امتیاز گرفت اما در نهایت ایران با کسب 2 امتیاز دیگر نتیجه را 25 بر 17 کرد و ست دوم را نیز از حریف برد.
 شکار کانگوروها در آزادی توسط شیربچه های ایرانی/ والیبال ایران برای سومین بار بربام آسیا ایستاد
ست سوم: ایران 25 – استرالیا 21
در این ست دو تیم پایاپای پیش رفتند و در امتیاز 3 برابر شدند. امتیاز چهارم استرالیا با ضربه ی سرویس به دست آمد و این تیم پیش افتاد. امیر غفور با کوبیدن توپ به دست مدافع حریف، بازی را به تساوی کشاند اما سرویس ایران به تور برخورد کرد و بازهم استرالیا یک امتیاز از ما پیشی گرفت. نتیجه 6 بر 5 به سود حریف شد. قائمی با آبشاری عالی امتیاز ششم ایران را گرفت. دفاع عالی مجرد امتیاز هفتم را برای ما به ارمغان آورد و بعد از چند امتیاز ایران پیش افتاد. وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8 بر 7 به سود ایران رقم خورد.
 
بعد از این وقفه دو تیم پایاپای پیش رفتند و نتیجه 9 بر 9 شد. استرالیا با گرفتن امتیاز سرویس، نتیجه را 11 بر 10 کرد اما خطای تور مدافعان حریف کار را به تساوی کشاند. ایران بعد از چندین امتیاز، بالاخره موفق شد یک امتیاز از حریف پیش بیافتد و نتیجه 13 بر 12 شود. استرالیا با گرفتن 2 امتیاز پیاپی نتیجه را 14 بر 13 کرد. امتیاز پانزدهم را هم حریف گرفت. ایگور کولاکوویچ درخواست بازبینی داد اما بعد از وقفه ای تقریبا طولانی داور امتیاز حریف را تائید کرد. ایران با امیر غفور به امتیاز چهاردهم رسید. سرویس عالی فرهاد قائمی امتیاز ایران را با حریف در عدد 15 برابر کرد. آبشار میلاد عبادی پور امتیاز 16 را برای ما به ارمغان آورد تا با یک اختلاف برتری به وقت استراحت فنی دوم برویم.
 
دو تیم پایاپای پیش رفتند اما ایران موفق شد 2 امتیاز پیش بیافتدو ثبت نتیجه 19 بر 17 باعث شد تا سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند. این وقفه باعث شد تا حریف یک امتیاز بگیرد. درخواست ویدئوچک هم فایده ای برای ایران نداشت و داور امتیاز استرالیا را تائید کرد. عبادی پور امتیاز بیستم را برای ما گرفت. عبادی پور با بیرون زدن سرویس، امتیاز نوزدهم را به استرالیا داد. محمد موسوی با پاس کوتاه معروف، امتیاز بیست و یکم را گرفت. سعید معروف این بار در نقش آبشارزن ظاهر شد و امتیاز 22 را از آن ایران کرد. ثبت نتیجه 22 بر 19 باعث شد بازهم سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند. این وقفه یک امتیاز برای حریف در پی داشت. غفور با آبشاری محکم امتیاز 23 را گرفت.  امتیاز 21 را استرالیا گرفت اما قائمی ایران را به امتیاز 24 رساند. امتیاز پایانی را عبادی پور گرفت تا این ست را نیز ایران 25 بر 21 از آن خود کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.