روایت یکی از موکب داران عراقی در دیدار با امام خامنه ای

محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای درخصوص موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در کانال تلگرامی خود نوشت
يکشنبه، 31 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روایت یکی از موکب داران عراقی در دیدار با امام خامنه ای

به گزارش پرتال فرهنگی راسخون به نقل محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

روایت یکی از دوستان بنده که در دیدار موکب داران عراقی با امام خامنه ای حضور داشتند:
“جواد الأعرجی” کسی بود که دیروز به‌عنوان اولین میهمان، در دیدار خدام اربعین حسینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده موکب‌داران نجف اشرف، ۱۲ دقیقه‌ای در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صحبت کرد.

سخنان وی که به زبان عربی ایراد شد با چنان شور و حرارتی بیان شد که همه حضار در حسینیه امام خمینی(ره) را به وجد آورده بود و عده‌ای ناخودآگاه از گوشه و کنار، شعار می‌دادند و تکبیر می‌گفتند و با هر چند جمله‌اش، از عمق وجودشان، “لبیک یا خامنه‌ای” و “لبیک یا حسین” می‌گفتند.
الأعرجی که فصاحت و بلاغت و علمش، بیانگر استادی و تسلطش بر شرع و شعر و ادب بود، طی همان چند دقیقه سخنرانی، تقریباً یک دور، تمام روایات مربوط به علائم ظهور مرتبط با ایران را مرور کرد.

او ابتدا به این روایت رسول‌الله(ص) اشاره کرد که فرموده است:
“إنَّ نَاساً مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ‌اللَّهِ ص قَالُوا یَا رَسُولَ‌اللَّهِ مَنْ هَؤُلَاءِ الَّذِینَ ذَکَرَ اللَّهُ فِی کِتَابِهِ وَ کَانَ سَلْمَانُ إِلَى جَنْبِ رَسُولِ‌اللَّهِ صَلَّی‌اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ فَضَرَبَ یَدَهُ عَلَى فَخِذِ سَلْمَانَ فَقَالَ هَذَا وَ قَوْمُهُ وَ الَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لَوْ کَانَ الْإِیمَانُ مَنُوطاً بِالثُّرَیَّا لَتَنَاوَلَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِسَ”.
عده‌ای از اصحاب پیامبر خدا(ص) پرسیدند این کسانی که قرآن به آنها اشاره کردند چه کسانی هستند؟ در این هنگام، حضرت با دست‌شان به روی ران پای سلمان فارسی زدند که در کنارشان نشسته بود و فرمود: اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.
الأعرجی سپس خطاب به رهبر انقلاب گفت: منظور از قوم پارس، همین ملتی است که شما رهبری داهیانه ان را بر عهده دارید.
وی سپس با ذکر مصدر و منبع، به روایت مشهور به “کنوز طالقان” اشاره کرد که از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که به نقل از پیامبر خدا(ص) فرمود:
وَ لَهُ بِطَالَقَانَ کُنُوزُ لا ذَهَب وَ لا فِضّة الا خُیُولُُ مُطَهَّمَةُُ وَ رِجَالُُ مُسَوَمَةُُ یَجتَمِعُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَه مِن أقاصِی البِلادِ عَلَی عَدَدِ أهلِ بَدرِِ ثَلاثَمِأةِ وَّ ثَلاثةَ عَشَرَ رَجُلاََ.
خدا را گنج‌هایی‌است در طالقان که نه از طلاست و نه از نقره و پرچمى که از آغاز تا کنون باز نشده و به اهتزاز در نیامده است. این خطه داراى مردانى است که قلب‌هاى آنها مانند پاره‌هاى پولاد، محکم و نستوه است و نسبت به ذات مقدس خداوند، تردیدى در آن قلب‌ها ایجاد نمى‌شود، شدیدتر از آتشند و اگر بر کوه حمله‌ور شوند آن را از جاى برمى‌کنند.

الاعرجی ادامه داد: آن مردانی که از جنس پولاد هستند مردان سپاه شما هستند که به یاری امام عصر(عج) می‌شتابند.
وی سپس به روایت “دو بار طلب حق توسط قوم خراسانی” اشاره کرد و گفت: همه این روایت‌ها را بصورت مستند و با ذکر منبع می‌گویم تا در آن تردید نکنید. منظور از سید خراسانی که قبل از ظهور خروج می‌کند شما هستید.
البته وی در این مورد، ادعا کرد که خرداد اولین بار طلب حق قوم خراسانی بوده و دوران دفاع مقدس که فرموده‌اند: «فَإِذا رَأوا ذَلکَ وَضَعُوا سُیُوفَهُم عَلَى عَوَاتِقِهِم. فَیُعطَونَ مَا سَألوُا فَلا یَقبَلوُنَهُ حَتّى یَقُومُوا وَ لا یَدفَعُونَها إلا إلَى صَاحِبِکُم (أی المَهدیّ علیه‌ِالسّلامُ) قتلاهُم شُهَدآء؛ أما إنّی لَو أدرَکتُ ذلکَ لاستَبقَیتُ نَفسی لِصَاحِبِ هَذَا الأمرِ.» بار دومی بود که ایرانیان این بار سلاح بر دوش گرفتند اما قبول نکردند و پرچم را به امام زمان(عج) تحویل خواهند داد.
وی سپس روایتی درباره کوفه خواند که به این نکته اشاره داشت که به ما شیعیان عراق اشاره دارد که به کمک شما می‌آییم و بر دشمنان پیروز می‌شویم.
الاعرجی در پایان سخنانش، گفت: ان‌شاءالله شما پرچم را تسلیم امام زمان علیه‌السلام خواهید کرد که در این هنگام حضرت آقا پشت میکروفون به‌آرامی گفتند: ان‌شاءالله

خب ای کسانی که می گفتید رهبرانقلاب سیدخراسانی بودنش رو انکارکرده ، طبق وظیفه شرعی باید اینجا می فرمودند که نه من سیدخراسانی نیستم و گفتن ان شاالله درآخرهم مهرتأیید دیگری بود.


مرتبط

گزارش تصویری از دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی با رهبر انقلاب

عکس نوشته های دیدار جمعی از موکب‌داران عراقی
 

روایت یکی از موکب داران عراقی در دیدار با امام خامنه ای



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.