هفته چهارم لیگ برتر فوتبال/

بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون

نودمین دربی پایتخت با درخشش بیرانوند و تعویض طلایی کالدرون با برتری پرسپولیس مقابل رقیب سنتی به پایان رسید.
يکشنبه، 31 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون
نودمین دربی پایتخت با درخشش بیرانوند و تعویض طلایی کالدرون با برتری پرسپولیس مقابل رقیب سنتی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی راسخون، حساس ترین بازی هفته ی چهارم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت 16 امروز بین تیم های استقلال و پرسپولیس با قضاوت موعود بنیادی فر برگزار شد که در نهایت قرمزپوشان پایتخت موفق شدند نودمین دربی را با تک گل دقیقه 81 سید حسین حسینی(گل به خودی) به سود خود به پایان ببرند.
 
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، وریا غفوری،  میلیچ، علی کریمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و تبریزی
 بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون
ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، احمد نوراللهی، مهدی شیری، سیامک نعمتی، محمد انصاری، محمد کنعانی‌زادگان، وحید امیری، علی علیپور، جونیور براندائو ومهدی ترابی
 بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون
اخطار: علی کریمی، مرتضی تبریزی ، داریوش شجاعیان، عارف غلامی از استقلال و کنعانی زادگان، نعمتی، احمدزاده و ترابی از پرسپولیس
اخراج: علی کریمی 89
  شرح نیمه اول:
استقلال با 2 امتیاز و بدون برد و پرسپولیس با 6 امتیاز و یک شکست گام به نودمین دربی گذاشتند. دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و سعی داشتند تا با کنترل بازی حریف را تحت فشار بگذارند. اولین موقعیت نصف و نیمه ی بازی با شوت ریگی برای استقلال به دست آمد که شوت این بازیکن را بیرانوند در دو مرحله از آن خود کرد.
دقیقه 10 با سانتر از جناح چپ انصاری نورالهی در موقعیت گل قرار گرفت اما ضربه ی سر این بازیکن با دخالت براندائو راهی به دروازه ی استقلال پیدا نکرد.
تبریزی دقیقه 16 بهترین فرصت برای گلزنی داشت اما ضربه ی این بازیکن در شرایطی که هیچ مدافعی او را یارگیری نکرده بود به بیرون رفت.
دقیقه 21 شوت سرکش پای چپ علیپور از بالای دروازه ی استقلال به بیرون رفت.
دقیقه 25 حرکت در عمق شجاعیان با خطای خلیل زاده همراه بود که داور نقطه ی پنالتی را نشان داد. علی کریمی پشت این پنالتی قرار گرفت اما واکنش عالی بیرانوند مانع به ثمر رسیدن گل اول بازی شد.
دقیقه 30 خطای علی کریمی روی مهدی ترابی با کارت زرد داور همراه شد. این ضربه ی آزاد مناسب با بی دقتی پرسپولیسی ها از دست رفت.
دقیقه 37 درحالی که مرتضی تبریزی باعث ایجاد درگیری با کنعانی زادگان شد، پرتاب سنگ از سوی هواداران استقلال باعث شکستگی سر مدافع پرسپولیس شد و بازی دقایقی به خاطر این اتفاق متوقف شد. بعد از این صحنه داور هر دو بازیکن را با کارت زرد جریمه کرد.
داور بازی برای این بازی 3 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد. پرسپولیس دقیقه 48 صاحب یک ضربه ی خطا شد که این موقعیت هم با ضربه ی سر علیپور به بیرون رفت تا دو تیم در نیمه ی اول با تساوی بدون گل به رختکن بروند.
 بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون
شرح نیمه دوم:
نیمه دوم با حرکات هجومی پرسپولیس آغاز شد. این تیم با جنب و جوش بیشتر سمت راست خودش سعی دارد بتواند راه نفوذی برای رسیدن به گل پیدا کند. اولین کرنر در نیمه ی دوم را سیامک نعمتی برای پرسپولیس بدست آورد.
دقیقه 51 دفع ناقص بیرانوند باعث شد در وسط زمین توپ به مسعود ریگی رسید. اما این بازیکن با ضربه ای سر ضرب می خواست از بیرون آمدن گلر پرسپولیس سود ببرد که توپش به بالای دروازه رفت.
بیشتر دقایق بازی در میانه میدان سپری می شود و هافبک های دو تیم با پرس شدید بازیکن صاحب توپ را تحت فشار می گذارند. این شیوه ی بازی دو تیم باعث شده تا شاهد کمترین موقعیت از سوی بازیکنان باشیم.
دقیقه 58 شوت ریگی به کرنر رفت که بازیکنان استقلال معتقد بودند شجاع خلیل زاده به جای سر با دست توپ را به کرنر فرستاده است و باید پنالتی اعلام می شد اما داور اعتقادی به آن نداشت.
کالدرون برای عوض کردن روند بازی، مهدی شیری را دقیقه 63 بیرون کشید و بشار رسن را وارد بازی کرد.
دقیقه 68 دومین تعویض قرمزپوشان نیز انجام شد و احمدزاده جای براندائو را گرفت. مهدی قائدی نیز اولین تعویض استقلال بود و به جای رضاوند وارد بازی شد.
با وجود تعویض های هجومی از سوی هر دو مربی اما بازی محتاطانه ی دو تیم هیچ تغییری نکرده و همچنان تا دقیقه 75 بازی کسل کننده و بدون موقعیت در نیمه ی دوم دنبال می شود.
سومین تعویض پرسپولیس دقیقه 80 انجام شد. مهدی عبدی به جای وحید امیری به بازی آمد. این تعویض طلایی کالدرون به ثمر نشست و این بازیکن موفق شد در اولین تماس با توپ گل پرسپولیس را دقیقه 81 به ثمر برساند. عبدی در محوطه ی جریمه صاحب توپ شد و در زاویه بسته توپ را روانه دروازه کرد. توپس پس از برخورد به تیر دروازه به پشت حسینی گلر استقلال خورد و وارد دروازه شد.
علی دشتی دقیقه 84 به جای عاف غلامی به بازی آمد تا دومین تعویض استقلال انجام شود. سومین تعویض آبی ها هم ورود محسن کریمی به جای مسعود ریگی بود که دقیقه 86 انجام شد.
دقیقه 86 موقعیت جدی برای به تساوی کشاندن بازی را علی کریمی داشت اما شوت این بازیکن با برخورد به بازیکنان پرسپولیس به کرنر رفت.
استقلال برای رسیدن به دروازه ی بیرانوند با ارسال های بلند سعی دارد به گل برسد اما ضربات سر مدافعان قرمزپوش و دستان بلند گلر آنها را ناکام گذاشته است.
دقیقه 89 خطای علی کریمی روی بازیکن پرسپولیس باعث دریافت کارت زرد دوم شد و این بازیکن از زمین اخراج شد.
بنیادی فر برای نیمه دوم 5 دقیقه وقت اضافه منظور کرد.
درگیری بازیکنان دو تیم باعث شد تا بنیادی فر به فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی از پرسپولیس و عارف غلامی از استقلال که روی نیمکت بود، کارت زرد نشان دهد.
دقیقه 96 پرسپولیس موقعیت داشت تا گل دوم را بزند اما ضربه ی بشار رسن با ایستادگی حسینی به گل تبدیل نشد.
در نهایت این بازی با یک گل به سود پرسپولیس به پایان رسید تا این تیم با کسب 9 امتیاز به رده دوم صعود کند و استقلال با 2 امتیاز در رده پانزدهم باقی بماند.
 
نتایج کامل هفته چهارم لیگ برتر فوتبال را در زیر مشاهده می کنید:
جمعه:
تراکتور یک................گل گهر سیرجان صفر
شهر خودرو صفر.........فولاد یک
پارس جنوبی جم 3........سایپا 2
پیکان 6....................ماشین سازی تبریز 2
سپاهان صفر...............نفت مسجد سلیمان صفر
نساجی مازندارن 2.......شاهین بوشهر صفر
صنعت نفت یک..........ذوب آهن یک
 
یک شنبه:
استقلال صفر.............پرسپولیس یک
 
جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال پس از پایان هفته چهارم:
 بیرانوند پنالتی گرفت، حسینی گل به خودی زد/پیروزی پرسپولیس در دربی با تعویض طلایی کالدرون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.