آمریکا و صهیونیست‌ درپی بازآفرینی‌ بعثی‌ها

آمریکا و صهیونیست‌ درپی بازآفرینی‌ بعثی‌ها
آقای حسین امیرعبداللهیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: آمریکا از سال 2003 میلادی که وارد عراق شد تا امروز تلاش کرده است دولت مورد نظر و مطلوب خود را در عراق روی کار آورد.
وی گفت: آمریکایی ها به رغم اینکه در سال 2011 میلادی مجبور شدند نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کنند اما آنها وارد عراق شدند که بمانند و دولت آمریکایی در عراق ایجاد کنند.
آقای امیرعبداللهیان افزود: توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هر بار به جز داعش که خسارت هایی در عراق ایجاد کرد با رأی مردم عراق نقش برآب شد و سیاست های آنها در این کشور شکست خورد.
وی گفت: امروز صهیونیست ها و آمریکایی ها در حوزه نرم افزاری، فضای مجازی، فرهنگی و اجتماعی برای بی ثبات و ناامن کردن عراق و روی کار آوردن دولت مورد نظر خود تلاش می کنند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل درباره ناآرامی های اخیر در عراق افزود: مردم عراق ممکن است مطالباتی داشته باشند که طرح این مطالبات نیاز به درگیری فیزیکی و از بین بردن اموال عمومی ندارد.
آقای امیرعبداللهیان گفت: اطلاعات و ارزیابی های دقیق تأیید می کند پشت ناآرامی های عراق آمریکا، صهیونیست ها و رژیم سعودی قرار دارند.
وی افزود: 73 درصد پیام هایی که مردم عراق را در فضای مجازی برای حضور در میادین دعوت می کرد از عربستان بوده است.
آقای امیرعبداللهیان گفت: پشت این جریان نیز صهیونیست ها و آمریکایی ها هستند و از نسل دوم و سوم بعثی ها برای ایجاد ناآرامی ها در عراق استفاده و آنها را سازماندهی کرده اند.
وی افزود: آمریکا و صهیونیست ها با استفاده از باقی مانده بعثی ها در قالب برخی تشکل ها و نهادهای مردمی تلاش می کنند دولت دلخواه خود را در عراق روی کار آورند اما این دخالت ها به وسیله مردم و دولت عراق تشخیص داده شد و دشمنان این کشور شکست خوردند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: پایان ناآرامی ها در عراق موجب نمی شود دشمنان این کشور از توطئه های خود دست بردارند بلکه برای مقابله با دولت منتخب مردم عراق از در دیگری وارد خواهند شد.
آقای امیرعبداللهیان افزود: یکی از موضوعاتی که در ناآرامی های عراق مطرح شد بحث بازسازی این کشور است در حالی که باید بدانند اروپا پس از جنگ جهانی دوم سال ها تلاش کرد تا بتواند بخشی از خرابی های این جنگ را بازسازی کند.
وی گفت: سه دهه است که عراق درگیر جنگ است و فرصتی به دولتمردان عراق برای طراحی بازسازی زیرساخت های این کشور داده نشده است. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.