ایران همیشه مقابل تیم های کثیف به مشکل می خورد

قاسمپور در گفتگو با راسخون:ویلموتس باید جوابگوی ضعف فنی تیم ملی باشد/مقابل عراق کار سختی در پیش داریم

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه ویلموتس باید جوابگوی ضعف فنی تیم ملی باشد، گفت: ما همیشه مقابل تیم هایی که فوتبال کثیف و دفاعی بازی می کنند، به مشکل می خوریم و قطعا برابر عراق کار سختی در پیش داریم.
سه‌شنبه، 30 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
قاسمپور در گفتگو با راسخون:ویلموتس باید جوابگوی ضعف فنی تیم ملی باشد/مقابل عراق کار سختی در پیش داریم
ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شکست تیم ملی فوتبال مقابل بحرین اظهار داشت: وقتی می بازیم، یعنی اینکه خوب نبودیم. نیمه ی اول مقابل بحرین که اصلا در حد تیم ملی نبودیم. در نیمه ی دوم انتظار داشتیم که واقعا بتوانیم روند بهتری را دنبال کنیم. بالاخره وقتی مدعی هستیم که تیم اول آسیائیم و این همه لژیونر داریم، چرا نباید خوب بازی کنیم. آن هم مقابل تیم درجه دوم و سومی مثل بحرین. آنها بازیکن چندان مطرح و تاثیرگذاری نداشتند. ما به جز نتیجه، اصلا فوتبال خوبی هم ارائه ندادیم.
 
وی افزود: نه هافبک، نه حمله و نه دفاع هماهنگ نبودند. دو دفاع وسط ما خیلی کند و باز بازی می کردند و در مواقع ضروری نمی توانستند همدیگر را پوشش دهند. موقعیت های خوبی هم به بحرینی ها دادیم و اگر خوش شانس نبودیم، شاید با نتیجه ای بدتر می باختیم. آنها بی تجربه بودند وگرنه آن فرصت های 80 درصدی را گل می زدند. خط هافبک اصلا مهاجمان را خوب تغذیه نکرد و دیدید که فرصت آنچنانی نداشتیم. ما 3 فوروارد (طارمی، انصاریفرد و سردار آزمون) داشتیم که هر 3 سرزن بودند اما از جناحین سانتر درست و حسابی ارسال نشد. در برخی مواقع خود مهاجمین در بازی گم بودند. با اینکه خوب تغذیه نشدند، خودشان هم تلاشی برای موقعیت سازی نکردند. تیم ملی مقابل بحرین ناهماهنگ و بد بازی کرد.
 
کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: دلیل ناکامی ایران مقابل بحرین را چون نزدیک تیم نیستم نمی دانم. به نفرات که نگاه می کنیم، همان بازیکنانی هستند که چندسال است کنار هم بازی می کنند. تیم دچار تغییر نشده است. شاید مثلا از بازیکنان خوب بازی گرفته نشد. شاید برنامه ی خاصی برای گلزنی نداشتیم. مقابل کامبوج 14 گل زدیم اما به بحرین در گلزنی عاجز بودیم. حتی یک کار تاکتیکی مقابل بحرین نداشتیم. فقط به سانتر و اتفاقات دل بسته بودیم.
 
ابراهیم قاسمپور گفت: باید ویلموتس پاسخ بدهد که چرا تیم ملی این طور آشفته بازی کرد. ما که می دانیم سرتر از بحرین هستیم چرا نباید برای گلزنی پلنی داشته باشیم. اگر حریف به بازی بسته بسنده می کند و دنبال ضد حمله است، خوب می داند که زورش با بازی هجومی به ما نمی رسد و منتظر اشتباه ما می ماند. البته زمان کمی هم این مربی در اختیار داشته است. اردوهای کمی تیم ملی داشته و نباید از الان توقع بیش از این داشت. تا مربی بخواهد بازیکنانش را بشناسد، کمی زمان می برد.
 قاسمپور در گفتگو با راسخون:ویلموتس باید جوابگوی ضعف فنی تیم ملی باشد/مقابل عراق کار سختی در پیش داریم
وی خاطرنشان کرد: مگر تاج نگفته بود، اشتباهاتی که زمان قرارداد کی روش داشتیم، در قرارداد ویلموتس آن را انجام ندادیم؟ الان چرا پس ویلموتس قبل از اردوها و بازی ها به ایران می آید؟ حتما قراردادش طوری است که فقط قبل بازی ها به ایران می آید. نتیجه ی این نوع قرارداد هم این نتایج می شود. ما به کامبوج و بحرین در دوبازی پشت سر هم که فشار آنچنانی هم نمی توانستند به دفاع ما بیاورند، پنالتی دادیم. اگر تیمی به ما بیشتر فشار بیاورد، قطعا اشتباهات بیشتری انجام خواهیم داد.
 
کارشناس فوتبال ایران افزود: مشکلی که فوتبال ما دارد، اردوها و بازی های تدارکاتی سنگینی برای تیم ملی در نظر گرفته نمی شود. ما باید با تیم های درجه ی یک بازی کنیم تا هم ضعف های ما نمایان شود و هم بتوانیم پیشرفت کنیم. الان تیم های ژاپن و کره اصلا با تیم های آسیایی بازی تدراکاتی انجام نمی دهند. وقتی مربی خارجی می آوریم، باید هزینه برای بازی تدارکاتی هم بکنیم. ترس از باخت را کنار بگذاریم تا تیم تحت فشار قرار بگیرد و مربی بازیکنان و ضعف های تیمش را بشناسد. وقتی بازی تدارکاتی ندارد، مجبور است در بازی های رسمی تیم و بازیکنانش را بشناسد و محک بزند. وقتی هم نتیجه نمی گیرد، تحت فشار است.
 
ابراهیم قاسمپور گفت: در شرایط فعلی مربی نمی تواند خیلی تغییر و تحولات انجام دهد. به خصوص اینکه مربی حرفه ای باشد، دنبال نتیجه می رود. مربیان می ترسند و می آیند به نفرات قبلی اکتفا و تغییرات را کم کم ایجاد می کنند. باید بیشتر زمان داد. برخی مشکلات در تیم ملی دیده می شود که باید رفع شود. در تیم ملی ما بازیکنان بغل دستی خیلی کم با هم حرف می زنند. هافبک ما خیلی دونده مقابل بحرین عمل نکرد و ضعف ها را پوشش نداد. ما مقابل تیم های قدرتمند به مشکل می خوریم.

وی در خصوص جدال با عراق تاکید کرد: تیم ملی ما مقابل عراق، سوریه و بحرین همیشه به مشکل خورده است. تیم ما مقابل تیم های قدرتی و فیزیکی و به اصلاح تیم هایی که کثیف بازی می کنند، به مشکل می خوریم. ما در بازی های بسته، سردرگم می شویم. ما در بازی با ژاپن کمی باز بازی کردیم و دیدید که چه بلایی سر ما آمد. ما اگر بتوانیم، عراق را در زمینش ببریم و حتی نبازیم، شانس زیادی برای صعود داریم. باید خیلی زود ضعف ها و مشکلات را حل کنیم. 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.