تروریسم اقتصادی آمریکا جهان را به خطر انداخته است

تروریسم اقتصادی آمریکا جهان را به خطر انداخته است
از باکو ، وزیر امور خارجه کشورمان در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در باکو ضمن انتقاد از یکجانبه گرایی ، تروریسم اقتصادی و حمایت آمریکا از کشتار انسان ها گفت: اعتیاد آمریکا به تحریم ، بافت اقتصادی بین المللی و صدها میلیون نفر از مردم جهان را در معرض خطر قرار داده است.

محمد جواد ظریف در این نشست ضمن انتقاد از بی اعتنایی فزاینده به دیپلماسی چندجانبه گرایی و همکاری در سطح جهانی ، از آن به عنوان عاملی در جهت تشدید چالش ها و تشدید بی ثباتی ها در بسیاری از مناطق جهان یاد کرد و افزود در چنین شرایطی حقوق بین الملل ، توافقات چندجانبه ، قطعنامه های شورای امنیت و هنجارهای رفتار متمدنانه به خاطر جاه طلبی های سیاسی شخصی در معرض خطر قرار گرفته اند.
ظریف از جمله به سیاست های یکجانبه و مخرب آمریکا در مورد قدس و جولان و انفعال کوته بینانه برخی در منطقه که به تشجیع رژیم صهیونیستی و نادیده گرفته شدن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین منجر شده است ، اشاره کرد.
وزیر خارجه کشورمان همچنین به بحران یمن و جنایات علیه مردم این کشور که با حمایت آمریکا انجام می شود و ابعاد منطقه ای این بحران و نیز خطر از کنترل خارج شدن آن پرداخت.
ظریف سخنان خود را با تشریح طرح صلح تنگه هرمز که اخیرا توسط رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل ارائه شده بود ، خاتمه داد. -
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.