افزایش ۲۱درصدی ارزش پول ملی در "فشار حداکثری"

رئیس‌کل بانک مرکزی از افزایش ۲۱درصدی قدرت پول ملی در یک سال اخیر خبر داد و ۵ هدف اصلی اقتصاد را در ماه‌های آتی تشریح کرد.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
افزایش ۲۱درصدی ارزش پول ملی در "فشار حداکثری"
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: امروز 13 آبان 98 و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم‌ بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا می‌گذرد. آن‌روزها پیش‌بینی یک سال بعد مشکل و تا حدی نگران‌کننده بود.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا در یک سال گذشته تأکید کرد: آمریکا با تداوم یک سال فشار حداکثری به هدف اصلی‌اش که ازهم‌فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو در آوردن ایران بود، نرسید.

رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز و دلار نیز تصریح کرد: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان شاخص مهم تأثیر فشار یاد می‌کردند، از 14350 تومان در 13 آبان 97 به 11300 تومان در 13 آبان 98 رسید (21درصد افزایش قدرت پول ملی).

همتی همچنین تأکید کرد: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، خصوصاً اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد آورد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

به‌گفته رئیس‌کل بانک مرکزی، نهایتاً، ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی نظیر تورم و رشد غیرنفتی به‌آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

وی درباره اهداف مهم که باید مورد توجه اقتصاد باشد، گفت: ازحالا، تلاش‌ها در اقتصاد بایستی متمرکز شود بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکاء بودجه دولت به نفت و ایمن‌سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت دادن به روند اصلاح نظام بانکی کشور.

افزایش ۲۱درصدی ارزش پول ملی در "فشار حداکثری"


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.