سردار «سید محمد حجازی» جانشین جدید نیروی قدس سپاه کیست؟

سردار سرتیپ سید محمد حجازی با حکم فرمانده کل سپاه بعنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد.
سه‌شنبه، 1 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
سردار «سید محمد حجازی» جانشین جدید نیروی قدس سپاه کیست؟
به گزارش راسخون؛ آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پاسداشت مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید این نیرو، روز دوشنبه با حضور فرماندهان و مسئولین عالی‌رتبه نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

در این مراسم که سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور فرماندهی معظم کل قوا، سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رییس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محسن رضایی و جمعی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان و معاونین سپاه و ارتش و خانواده معظم سردار سربلند سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، با قدردانی از مجاهدت های این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، حکم انتصاب سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی به وی اعطا شد.

سردار «سید محمد حجازی» جانشین جدید نیروی قدس سپاه کیست؟

همچنین با حکم فرمانده کل سپاه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی به عنوان جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سردار «سید محمد حجازی» جانشین جدید نیروی قدس سپاه کیست؟


سردار سیدمحمد حجازی کیست؟

سردار سرتیپ پاسدار حجازی با نام کامل «سید محمد حسین زاده حجازی»، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی که در خانواده‌ای مذهبی رشد و تربیت یافته است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی درآمد.

او در اوایل انقلاب برای مبارزه با جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب به غرب کشور رفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز در امر اعزام نیروهای مردمی و ساماندهی نیروهای بسیجی اعزامی به جبهه فعالیت می‌کرد.

ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرماندهی سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان و قرارگاه قدس از جمله دیگر سوابق سردار حجازی در دوران دفاع مقدس است.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.
 
سردار حجازی که مسئولیت سپاه در لبنان را نیز در کارنامه خود دارد، در سال 88 به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

وی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است، در سال‌های اخیر علاوه بر کارهای میدانی و عملیاتی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) نیز بوده است.
 
او همچنین در کارنامه کاری خود پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح با حکم فرمانده معظم کل قوا را نیز بر عهده داشته است و در سال‌های اخیر نیز مسئولیت میدانی در یکی از محورهای جبهه مقاومت را بر عهده داشت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.